بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

از نماد بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ رونمایی شد

منبع : خبرگزاری فارس
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۳

 به گزارش خبرگزاری فارس، امروز چهارشنبه ۸ فوریه، ستاد برگزاری رویداد پاریس، از طرح پیکتوگرام‌های رسمی و مفهوم تصویری بازی‌های پارالمپیک و المپیک رونمایی کرد.

بر این اساس، ١۵ پیکتوگرام به صورت اختصاصی برای رشته‌های پارالمپیکی‌ طراحی شده است و از این مجموعه، پیکتوگرام ٨ رشته ورزشی دیگر نیز، به صورت مشترک با ورزش‌های المپیکی وجود دارد.

سبک طراحی پیکتوگرام‌ها

هر پیکتوگرام حاوی سه عنصر گرافیکی‌ست: یک محور تقارن، یک تصویر پس‌زمینه و نمایی از ورزشی که نمایش می‌دهد.

در طراحی پیکتوگرام‌های ورزش‌های پارالمپیکی هم به تجهیزات ورزشکاران توجه ویژه‌ای شده است؛ مانند اِلمانِ ویلچر در رشته‌هایی مثل شمشیربازی و راگبی و یا نوارهایی که شناگران دارای اختلال بینایی استفاده می‌کنند.
 
زبان جهانی و نشان افتخار

پیکتوگرام‌ها، در واقع نمادهای هر کدام از رشته‌های ورزشی پارالمپیک و المپیک‌اند که دیدن تصویر آن‌ها روی یک بلیط، در تلویزیون یا در یک استادیوم باعث تداعی رشته‌های ورزشی در ذهن افراد می‌شود. به همین دلیل، این طرح‌ها برای هدایت تماشاگران به محل برگزاری مسابقات مفید است.

با گذشت زمان و در طول این سال‌ها، پیکتوگرام‌ها به عناصری کلیدی تبدیل شده‌اند که علاوه برای این‌که نمایی از بازی‌ها را نشان می‌دهند، با بیانی منحصربه‌فرد سبک و فرهنگ کشورهای میزبان را نیز به تجسم در می‌آورند.
 
نمای بازی‌ها

درونمایه اصلی هویت تصویری بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ بر پایه چهار محور طراحی شده است: گرامیداشت، انتقال، منطق و تجسم بخشیدن در طراحی محل برگزاری بازی‌ها از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا نشان‌دهنده گرامیداشت ورزش در سراسر جهان باشد.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی، ستاد برگزاری پاریس ٢٠٢۴ شرایط و فضاهایی مشترک با حداقل تغییرات، برای بازی‌های پارالمپیک و المپیک ایجاد کرده است.

این ظاهر در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک یکسان خواهد ماند و فقط حلقه‌های المپیک جایگزین سه نماد می‌شوند. بعضی از پیکتوگرام‌های المپیک هم، پیش از افتتاح بازی‌های پارالمپیک جایگزین خواهند شد.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پس از بازی‌های المپیک از ۲۶ جولای تا ١١ آگوست برگزار می‌شوند و بزرگ‌ترین رویداد پارالمپیک خواهند بود که در آن ۵۴٩ مدال با رقابت‌ در ٢٢ رشته ورزشی توزیع خواهد شد.

پایان پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *