بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

قربانی: هدف سابریست‌ها خوشحالی مردم و برافراشتن پرچم ایران است/ توقعات از سابر باید منصفانه باشد

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۹:۴۷
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

امین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که جام جهانی سابر در لهستان بعد از الجزایر اولین حضور سابر ایران در بخش تیمی است و شاید همه انتظار تکرار نتیجه قبل را دارند، آیا این موضوع فشار را بر روی تیم را افزایش نمی‌دهد، گفت: در الجزایر به لطف خدا و تلاش بچه‌ها مدال نقره جهان را کسب کردیم و تیم‌های قدرتمندی را شکست دادیم و کار سختی داشتیم. همواره گفتم به خاطر عملکرد خوبی که سابر در دهه گذشته داشته توقع از این تیم بالا رفته است. این توقع به حق است و ما هم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نام ایران را زنده کنیم.

*توقعات باید منصفانه باشد

وی در ادامه افزود: باید توجه کنیم که لازم است توقعات منصفانه باشد. فصل مسابقات شمشیربازی آغاز شده و رقبای سرسختی در مسابقات حاضر می‌شوند. اینکه بخواهیم در هر مسابقه قول مدال بدهیم، من به عنوان سرمربی چنین قولی را نمی‌دهم ولی قول می‌دهم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و دل مردم را شاد کنیم و جواب زحمات خود را بگیریم.

سرمربی تیم سابر کشورمان در خصوص اینکه بعد از دو مسابقه تیم را همراهی خواهید کرد و این حضور در کنار سابریست‌ها در جریان مسابقات تا چه حد در موفقیت تیم تاثیر دارد، گفت: در گذشته هم بچه‌ها در مسابقات گرندپری بدون مربی هم حاضر می‌شدند چون تعداد روزهای مسابقه کمتر است. هر چه قدر کادر فنی از مربی گرفته تا سایر عوامل در کنار تیم باشند بازیکنان از شرایط بهتری برخوردار خواهند بود. امیدوارم حضورم در کنار بچه‌ها مثمرثمر باشد.

* سابریست‌‌ها از هر چیزی که تمرکز آنها  را برای موفقیت در مسابقه بر هم می‌زند، دوری کنند

وی در خصوص اینکه برای فراموش کردن نتایج گذشته سابریست‌ها و آمادگی ذهنی آنها چه تدبیری اندیشیده‌اید، گفت:  بچه‌های تیم ملی سابر شبانه روز تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا به نتیجه مطلوب برسند. در اردویی که گذشت با یکی دو نفر از بازیکنان صحبت کردم و از آنها خواستم از هر حاشیه و هر چیزی که تمرکز آنها  را برای موفقیت در مسابقه بر هم می‌زند، دوری کنند. پیشنهاد یک مشاور روانشناس را در کنار تیم خواهم داد.الان هم خوشبختانه کادر فنی کامل است و ماساژر و مربی بدنساز نیز حضور دارند.

سرمربی تیم سابر در پاسخ به این سوال که قبل از اعزام به لهستان چند مرحله اردو برگزار شده است، افزود: یک اردوی 8 روزه و یک اردوی سه روزه قبل از اعزام داشتیم که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرینات ادامه داشت. سعی داشتیم به حل کردن نقاط ضعف در دو مسابقه گذشته بپردازیم و خداراشکر در سطح آمادگی خوبی قرار داریم‌.

*هیچ مشکل خاصی نداریم

وی تاکید کرد: برنامه‌های تیم سابر بعد از المپیک به فدراسیون ارائه شده‌ و در تمام اردوها با توجه به رقابت‌های پیش رو طبق برنامه پیش رفتیم و از نظر کمی و کیفی اردوها در حد مطلوب در حال برگزاری است و از نظر برپایی اردو و زمان  آن نسبت به مسابقات، برنامه‌ریزی کارشناسی انجام شده و مشکل خاصی نداریم.

قربانی تصریح کرد: در لهستان بالای 200 نفر در رده انفرادی و 26 تیم حاضر هستند در مسابقات کلاس A تمام کشورها آنچه از نظر فنی در توان دارند به نمایش می‌گذارند. از نظر کمی و کیفی این مسابقات در سطح بالایی است و حتی سطح آن از قهرمانی جهان هم می‌تواند بالاتر باشد چون در بخش انفرادی تیم‌ها محدودیت حضور تعداد نفرات و  حداکثر 4 نفر را ندارند و با نفرات بیشتری شرکت می‌کنند. کار در این مسابقات سخت است اما بازیکنان ما همیشه نشان دادند می‌توانند روی سکو باشند و به موفقیت برسند.

*هدف سابریست‌ها خوشحالی مردم و برافراشتن پرچم ایران است

وی در خصوص لزوم حمایت مسئولین از سابر گفت: بچه‌هایی که در اردو هستند و آنهایی در تیم ملی حضور دارند در تمام مسابقات هدفشان خوشحال کردن دل مردم و برافراشته شدن پرچم ایران است. امیدوارم مسئولین نسبت به اسلحه سابر نگاه ویژه‌تری داشته باشند و انشاالله بتوانیم با امید به آینده و تلاشی که داریم به موفقیت‌های لازم برسیم البته کار سخت است و راه دشوار است اما ما هم پر تلاش پیش می‌رویم. امیدوارم این بچه‌ها به خوبی دیده شوند و  مسئولین به خصوص وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه به این ورزشکاران داشته باشند.

وی در پایان در خصوص امکانات تمرینی تیم سابر تاکید کرد: از نظر برنامه تمرینی مشکلی نداریم و اردوها طبق روال در حال برگزاری است و حتی گاهی از نظر زمانی جلوتر هستیم. کمپ تمرینی خوبی در آکادمی ملی المپیک داریم.‌ سالن  تمرینات بازسازی شده است و از سالن بدنسازی آکادمی استفاده می‌کنیم و بهترین کمپ تمرینی را داریم‌. از کمیته ملی المپیک و آقای پاکدل که امور برگزاری اردوی سابر را تسهیل می‌کنند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری تسنیم
برچسب ها : ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *