بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دردسر ساز شدن قوانین یوفا برای امیر قطر بر سر خرید منچستر یونایتد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

گلیزرها خواهان فروش منچستریونایتد هستند.

طرفداری | نوامبر سال گذشته میلادی بود که گلیزرها اعلام کردند آماده فروش منچستریونایتد هستند و از پیشنهادات راضی کننده مشتریان استقبال خواهند کرد. در روزهای اخیر اخبار زیادی از علاقه صندوق سرمایه گذاری قطر که ریاست هیئت مدیره آن به عهده شیخ تمیم بن حمد آل ثانی (امیر قطر) است به خرید منچستر یونایتد منتشر شده اند و انتظار می روند در صورت حقیقت داشتن این موضوع، سایر مشتریان از مزایده خارج شوند. با این حال یکی از قوانین یوفا قطری ها را به دردسر انداخته است: یوفا چه می گوید؟

مطابق قوانین یوفا، تیم هایی که تحت مالکیت یک فرد یا یک ارگان هستند، نمی توانند در تورنمنت های رسمی با یکدیگر دیدار کنند. صندوق سرمایه‌گذاری قطر از سال ۲۰۱۱ مالکیت پاری سن ژرمن را به عهده دارد و در صورتی که منچستر یونایتد نیز توسط آن‌ها خریداری شود، این دو باشگاه انگلیسی و فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا نمی توانند با یکدیگر دیدار کنند، دو تیم در سال های اخیر بارها با یکدیگر رو به رو شده اند. گفتنی است مقامات قطر از چنین قانونی آگاه و به دنبال یافتن راه حلی برای خرید احتمالی هستند. فروش منچستریونایتد در چه مرحله‌ای است؟ ‌‌

در حالی که برچسب قیمتی 6 میلیارد پوندی توسط گلیزرها به یونایتد خورده است، امیر قطر قیمت این باشگاه را در حال حاضر پایین تر ارزیابی می کند: او 4.5 میلیارد پوند را قیمت واقعی تر می داند. همچنین هر پیشنهادی از سوی دولت قطر رقابت تنگاتنگی با پیشنهاد سر جیم رتکلیف خواهد داشت، این سرمایه‌دار 70 ساله یکی از ثروتمندترین افراد بریتانیا است و در منچستر به دنیا آمده است. زمانی که روند فروش منچستریونایتد در نوامبر آغاز شد، او تمایل شدید خود را برای خرید باشگاه اعلام کرد‌.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *