بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خاص‌ترین مسابقه فوتبالی که تماشا خواهید کرد/ این دو تیم با جام‌های‌شان معروف هستند

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی باشگاه‌ها در ورزشگاه شاهزاده مولا عبدالله شهر رباط مراکش آغاز خواهد شد. رئال‌مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و پرافتخارترین تیم جام‌جهانی باشگاه‌ها به مصاف الاهلی قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا خواهد رفت. الاهلی؛ پرافتخارترین‌ها

لقب «پرافتخارترین تیم جهان» همیشه به دنبال نام الاهلی مصر آمده است. عقاب‌ها به ۱۱۶ جامی که در تاریخ ۱۱۵ ساله‌شان کسب کرده‌اند می‌نازند. عقاب‌ها که این فصل هم با مارسل کولر صدرنشین بلامنازع لیگ برتر مصر هستند با سفر به مراکش به تحقق یک رؤیا می‌اندشیند. الاهلی فرصت‌های زیادی برای رسیدن به فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها داشته اما همه آن‌ها را از دست داده. شاید بازی کردن مقابل غول فوتبال جهان وسوسه‌انگیزتر باشد تا برای این موفقیت سخت‌تر تلاش کنند. تیم مصری با کنار زدن سیاتل ساندرز آمریکا به اینجا رسید و چشم هواداران میلیونی‌شان به این مسابقه است. احتمالاً الاهلی در کشور خودش خیلی بیشتر از رئال‌مادرید در اسپانیا هوادار دارد! رئال‌مادرید؛ دلخوشی روزهای سخت

اصلاً نمی‌شد تصور کرد رئال‌مادرید بعد از شکست بارسلونا در ال‌کلاسیکوی رفت به تدریج افت کند. رئالی‌ها بعد از جام‌جهانی از صدر دور شده‌اند و جام قهرمانی سوپرجام را هم تقدیم بارسا کردند. حالا هم که به مراکش سفر کرده‌اند تا به قهرمانی پنجم در جام‌جهانی باشگاه برسند، این اتفاق بعد از شکست تلخ مقابل مایورکا رخ داده است. کارلتو می‌داند تیمش مشکلاتی دارد و برای رقابت کردن همین شکست‌های گاه‌ و بی‌گاه و عجیب مانع است. در هر صورت فکر نمی‌کنیم در مراکش، رئال با مشکل خاصی مواجه باشد. در واقع رئال‌مادرید به غیر از سال ۲۰۰۰ هر وقت که در این تورنمنت جهانی شرکت کرده با جام به پایتخت اسپانیا بازگشته است. نگاهی به رقبا هم نشان می‌دهد حتی در بدترین شرایط در مراکش هم رئال با فاصله شانس اول قهرمانی خواهد بود.

آمار بازی
۴) رئال‌مادرید با ۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام‌جهانی باشگاه‌ها به شمار می‌رود. کهکشانی‌ها همه جام‌های‌شان را بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به‌دست آورده‌اند.
۷) با ۷ قهرمانی در ۱۸ دوره، اسپانیایی‌ها پرافتخارترین تیم‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها هستند. فقط رئال‌مادرید و بارسلونا تیم‌های لالیگایی هستند که این جام را برده‌اند.
۲) رجا کازابلانکای مراکش و تی‌پی مازمبه کنگو تیم‌های آفریقایی حاضر در فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها بوده‌اند و الاهلی در صورت تاریخ‌سازی می‌تواند تیم سوم باشد.
۱۷) در ۱۷ فینال از ۱۸ فینال برگزار شده یک پای دیدار تیمی اروپایی بوده. فقط فینال اولین دوره در سال ۲۰۰۰ بین دو تیم برزیلی برگزار شد.
۷) الاهلی مصر ۷ دوره در جام‌جهانی باشگاه‌ها حاضر بوده که بهترین عملکردش سومی در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.
۱) در نوک قلّه قاره‌های اروپا و آفریقا، رئال‌مادرید و الاهلی قرار دارند. رئالی‌ها ۱۴ جام در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌اند و الاهلی هم ۱۰ جام در لیگ قهرمانان آفریقا دارد.
 

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *