بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

استایل شیکِ هجومی ‍‍‍/ تحلیل بازی استقلال

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۷

تیم های استقلال و نفت مسجدسلیمان به مصاف هم رفتند و این بازی با پیروزی 3-1 استقلالی ها به پایان رسید.

به گزارش طرفداری،‌ استقلال برای سومین بازی پیاپی توانست با یک پیروزی پرگل حضورش در کورس قهرمانی را ادامه دهد و تیم هم به ساحل آرامش برسد. استقلال پس از شکست مقابل سپاهان و تراکتور از قهرمانی فرسنگ ها فاصله گرفت و پیش بینی می شد که این تیم در این مقطع از فصل نتواند خودش را بازیابی کند و به عبارتی امید های قهرمانی این تیم تا حدود زیادی کاهش یافت اما در سه هفته اخیر تیم ریکاردو ساپینتو از لحاظ هجومی کاملا متحول شده و مقابل سه تیمی که به نوعی برای نباختن مقابل استقلال بازی می کردند و گوشه نگاه دقیق تری به امور دفاعی داشتند، توانست 9 گل به ثمر برساند و حالا با یک بازی بیشتر هم امتیاز پرسپولیس و سپاهان شده است.

اولین نقطه ترکیب استقلال که باید در مورد آن صحبت کرد قطعا خط هافبک این تیم است. بیرون ماندن زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور توفیق اجباری ای شد تا استقلال فضای جدیدی را در خط هافبک تیم خود تجربه کند. سعید مهری در این هفته ها به چهره جدید خط هافبک استقلال تبدیل شده است و این بازیکن پس از دو فصل جای خود را در ترکیب تیم پیدا کرده و در کنار او هم آرش رضاوند به یاد روز های خوبش در فولاد بازی قابل قبولی را در خط هافبک استقلال به نمایش می گذارد. استقلالی ها در این سه هفته به صورت شدید تری به دنبال اجرای بازی ای طولی بودند و اگر به بازی امروز هم دقت کرده باشید این تیم ده ها پاس بلند طولی داشت که هر کدام از آن ها هم خط دفاع نفت مسجدسلیمان را آزار داد. از سوی دیگر لاین دفاعی تیم عنایتی هم بالاتر از حد استاندارد تیمی مثل نفت مقابل استقلال بازی می کرد و از آن جایی که پاس های طولی و قطری پلن اصلی استقلال برای رسیدن به موقعیت بود،‌ آبی ها به خوبی توانستند موقعیت سازی کنند.

این صحنه به خوبی بخش عظیمی از استراتژی هجومی استقلال را در بازی های اخیر نشان می دهد.

در هفته های اخیر مهاجمان استقلال هم به خوبی کندن خود از خط دفاع و در تله آفساید قرار نگرفتن را اجرا می کنند و این نشانی از قدرت آبی ها و هماهنگی بالا رفته آن ها است. استقلال اگر با همین کیفیت و همین کمیت با این استراتژی پیش برود قطعا می تواند فصلی فوق العاده را از لحاظ هجومی در ادامه فصل داشته باشد و تمام ناکامی های هجومی گذشته را فراموش کند.

حالا سراغ استراتژی ثانویه استقلال می رویم که به نوعی شاخه ای از همین استراتژی اصلی است. به تصویر زیر به خوبی دقت کنید:

به تعداد بازیکن های استقلال که لاین دفاعی نفت را عقب نگه داشته اند دقت کنید،‌ آبی ها در همین صحنه که شمایی از استایل هجومی تیم است 5 بازیکن روی خط دفاع نفت دارند و این تیم در خط حمله آرایش 235 که استایل بسیار رایج و مدرنی در فوتبال است به خود گرفته است. استقلالی ها در این صحنه با تراکم مناسبی در انتظار پاس طولی ای از سوی بازیکن هم دسته هستند. شاید عجیب باشد اما در این صحنه جعفر سلمانی، گزینه دورتر مقصد یک پاس قطری به جناح چپ است. استقلال در بازی های اخیر استفاده زیادی را از کانال کناری سمت چپ داشته است و اکثر این استفاده ها هم با ابزاری به نام مهدی قائدی است. مهدی قائدی این روز ها روی اوج است پس یعنی موتور خط حمله استقلالی قوی تر از بازی های گذشته کار می کند.

از سمت دیگر آبی ها به خوبی توپ های لب خط را به کاتبک تبدیل می کنند و با توجه به توانایی قائدی دیگر مثل هفته های ابتدایی به دنبال سانتر های بلند و بی ثمر نیستند. به این نکته هم باید توجه شود که به نوعی روز های اوج خط حمله استقلال با روز های اوج مهدی قائدی همراه شده و این دو قضیه به هم گره خورده اند.

استقلال اگر بتواند در هفته آینده هم همین کیفیت را حفظ کند قطعا یکی از مدعیان گردن کلفت قهرمانی خواهد بود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *