بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شادی پریدر؛ نایب رئیس حقیقی یا مجازی فدراسیون شطرنج؟

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۹:۱۱
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فدراسیون شطرنج در سال‌های اخیر با اتفاقات عجیب و بعضاً تلخی مواجه بوده که هر کدام از آنها باعث شده مشکلاتی برای این رشته در کشور و حتی سطح بین‌المللی به وجود بیاید. با وجود همه این مسائل، قطعاً هیچ کدام به گرد پای مورد اخیر نمی‌رسد.

شادی پریدر سرپرست نایب رئیسی که البته سایت فدراسیون او را به عنوان نایب رئیس معرفی می‌کند، اخیراً اسنادی را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام استوری کرده که جای تأمل دارد. او که دارای یک پست رسمی در فدراسیون است، مطالب و اسنادی را درخصوص حضور شطرنج‌بازان ایرانی در سه رویداد جهانی و آسیایی در سال 2022 منتشر کرده است؛ رقابت‌های نوجوانان جهان در گرجستان، رقابت‌های رده‌های سنی آسیا در اندونزی و مسابقات مدارس آسیا در سریلانکا.

او در این سلسله استوری‌ها، عنوان کرده که در فدراسیون مبالغی بسیار بیشتر از آنچه باید گرفته می‌شده، برای این سفرها از خانواده‌ها اخذ شده است. پریدر همچنین با انتقاد از بازرس فدراسیون، از مافیای گیلان صحبت کرده که پست‌های مهمی را در اختیار دارند.

این مسائل، بسیار مهم هستند و باید مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شوند تا این خانواده‌ها و ورزشکاران به حق‌شان دست پیدا کنند. بدون شک ورود نهادها از وزارت ورزش گرفته تا نهادهای نظارتی می‌تواند به شفاف‌سازی این مسائل کمک کند.

نکته مهمی که اما در این میان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، رفتارهای عجیب نایب رئیس فدراسیون است. پریدر که از زمان حضور حسن تامینی به عنوان رئیس (از خرداد 1400 تاکنون) و حتی قبل از آن در دوران سرپرستی نیکوخصال در فدراسیون حضور دارد، برای چندمین بار در ماه‌های اخیر مطالبی انتقادی و به قول خودش «افشاگرایانه» را منتشر می‌کند. او که حتی انتقاداتی را علیه وزیر ورزش مطرح کرده بود، در شرایطی از اسناد سفرها و مبالغ عجیب و غریب آنها رونمایی کرده که خودش به عنوان یک مقام مسئول در فدراسیون حضور داشته است.

زمانی که یک فرد در یک سازمان دارای پست است، انتقاد مستقیم از آن سازمان، آن‌هم در فضای مجازی جالب توجه به نظر نمی‌رسد. این مدارک باید به نهادهای نظارتی داده شود. آیا پریدر نایب رئیس حقیقی فدراسیون شطرنج است یا مجازی؟

پریدر که اهل اراک کرد، به وضوح از مافیای گیلانی انتقاد کرده که رئیس فدراسیون اهل همان استان است. قطعاً انتقاد اصلی او به حسن تامینی بوده و همه این مشکلات را به دلیل ناکارآمدی این رئیس دانسته است. در این میان بر هیچ‌کس پوشیده نیست که پریدر پس از رد صلاحیتش در انتخابات ریاست فدراسیون، چه نقش تأثیرگذاری در رأی آوردن تامینی داشت و شاید پست فعلی‌اش (نایب رئیسی فدراسیون) بر گرفته از همان حمایت‌ها باشد.

شنیده می‌شود وزارت ورزش که مسئولیت صدور پست‌هایی همچون نایب رئیس و دبیر هر فدراسیونی را دارد، بنا به دلایلی از صدور حکم پریدر امتناع کرده و به همین او همچنان سرپرست نایب رئیسی است. فعالیت به عنوان سرپرست طی نزدیک به دو سال گذشته شاید قانونی باشد، اما چندان به صلاح نیست و همین مسئله ابهامات را بیش از گذشته می‌کند.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری تسنیم
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *