بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بدمینتون فجرکاپ| پایان مسابقات با معرفی قهرمانان انفردای انفرادی و دوبل مردان و زنان

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

قهرمانان انفرادی و دوبل مردان و زنان بدمینتون فجرکاپ مشخص شدند.

به گزارش طرفداری؛ سی و یکمین دوره مسابقات بدمینتون فجرکاپ که از ۱۱ بهمن در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شیرودی تهران آغاز شده بود، امروز با برگزاری فینال انفرادی و دوبل زنان و مردان به پایان رسید.

در فینال انفرادی مردان جاستین هو از مالزی با رنک ۱۶۹ مقابل بلاوا از اندونزی با رنک ۱۲۶ رقابت کرد و در پایان بلاوا شبدا پرکاتا ۲ بر یک پیروز شد و عنوان قهرمانی را کسب کرد. جایزه قهرمان ۱۳۰۰ دلار و نایب قهرمان ۶۵۰ دلار است.

سیاهپوترا اندونزی و آلوی فرحان اندونزی در رده سوم‌ مشترک ایستادند و هر کدام ۳۰۰ دلار جایزه گرفتند.

در بخش دوبل مردان نیز ورزشکاران فیلیپین ۲ بر صفر مقابل ورزشکاران اندونزی پیروز شدند و قهرمان شدند. جایزه قهرمان این بخش ۱۲ هزار دلار بود.

تگس هتومو و دیوید ویجایا از اندونزی و به‌چون منگ و گوبون ژی از مالزی نیز سوم‌ مشترک شدند و ۳۰۰ دلار جایزه گرفتند.

در جدول اصلی مردان بازیکنان ایرانی به جز سالار بیات که با شکست ورزشکار هندی به راند دوم رسید، سایر ورزشکاران ایرانی در راند اول متوقف شدند. البته سالار بیات هم در راند دوم متوقف شد.

در بخش دوبل مردان ۱۳ تیم از ایران حضور داشتند که ۷ تیم در دور اول با شکست مقابل حریفانشان متوقف شدند. سایر تیم‌های ایرانی نیز در دور دوم با شکست مقابل حریفان از دور مسابقات کنار رفتند.

 

در فینال زنان، تسنیم میر از هندوستان که رنک ۵۴ دنیا را در اختیار دارد مقابل تانیا همانت، هم‌وطنش با رنک ۷۳ دنیا شکست خورد. تانیا همانت توانست قهرمان شود و جایزه ۱۳۰۰ دلاریرا از آن خود کند.

تسنیم که در دوره قبل این مسابقات قهرمان شده بود، نتوانست از عنوان خود دفاع کند و با نایب قهرمانی جایزه ۶۵۰ دلاری را کسب کرد.  آدیتی بهات هندی و استفانی ویدجاجا از اندونزی نیز سوم مشترک شدند و هر کدام جایزه ۳۰۰ دلاری گرفتند.

در جدول اصلی زنان این مسابقات ۲۶ ورزشکار ایرانی حضور داشتند که رومینا تاجیک، آیدا عنایتی، یگانه کرمانی، فاطمه بابایی، فاطمه مونس خواه و ساره امینیان با شکست حریفان ایرانی خود به مرحله دوم رسیدند. در این مرحله نیز فاطمه بابایی با شکست فاطمه مونس خواه راهی مرحله یک هشتم شد. او در مرحله یک هشتم مقابل حریف اندونزیایی متوقف شد.

همچنین در جدول اصلی دوبل زنان نیز ۱۴ تیم از ایران حضور داشتند که ۱۰ تیم در دور اول و ۴ تیم در دور دوم متوقف شدند.

در این مسابقات ۱۲۴ بازیکن مرد که ۹۶ نفر آنها خارجی و ۹۵ بازیکنان زن که ۶۷ نفر آنها خارجی هستند حضور داشتند. بازیکنان خارجی از کشورهای کانادا، هند، پرتغال، چین، اردن، چین تایپه، پرو، مالت، بلغارستان، مالزی، فیلیپین، ترکیه، نپال، اندونزی، ویتنام، برزیل، سریلانکا، دانمارک، لهستان، قزاقستان، ایران، عراق، هلند، سنگاپور، تیمور شرقی، اسلواکی بودند.

 

*فینال انفرادی مردان:

جاستین هو مالزی صفر – بلاوا اندونزی ۲

سیاهپوترا اندونزی و آلوی فرحان اندونزی در رده سوم مشترک ایستادند و هر کدام ۳۰۰ دلار جایزه گرفتند.

 

*فینال دوبل مردان:

ریموند ایندریا+دانیال ماروینو از اندونزی صفر – کریستین برناندو+الوین مرادا از فیلیپین ۲

 

*فینال انفرادی زنان:

تسنیم میر هند صفر – تانیا همانت هند ۲

 

*فینال دوبل زنان:

جسیتا پوتری میانترو+فبی ستیانیگروم از اندونزی ۲ – گوپی کی+ژینگ از مالزی 1

سامیا لیما و جولیانا ویانا از برزیل و ریدیا اولیا پاتاسیا و کلی لاریسا از اندونزی نیز سوم مشترک شدند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *