بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خرید VAR برای بیت المال خوران با پول مردم / حمله یک رسانه سیاسی به فدراسیون فوتبال

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

هیچ شکی در لزوم استفاده از VAR در فوتبال ایران نیست، اما به نظر می‌رسد اهمیت این داستان دستاویز تازه‌ای برای شبیخون زدن به بیت‌المال شده است چراکه نایب رئیس فدراسیون فوتبال با ملی خواندن پروژه VAR، صراحتاً هزینه کمک داورویدئویی را به گردن دولت و مجلس انداخته است.

به گزارش طرفداری و به نقل از روزنامه جوان، زمزمه‌های تاج در تمام این مدت بی‌دلیل نبود و رئیس فدراسیون گویی در حال آماده کردن افکار عمومی برای پذیرش ماجرا بوده است. تاج هر بار که بحث استفاده از کمک‌داور ویدئویی به میان می‌آمد، مدعی بود صفر تا صد هزینه‌های خریداری آن بر عهده باشگاه‌هاست و پای فدراسیون را صراحتاً از ماجرا بیرون می‌کشید. حالا، اما هنوز کار به سرانجام نرسیده، نایب رئیس فدراسیون داستان تازه‌ای را پیش می‌کشد و ابایی ندارد از انداختن هزینه VAR بر گردن دولت و مجلس!

سیاست‌شان کاملاً یک بام و دو هواست؛ به صلاح‌شان که باشد، حرفه‌ای هستند و دولت حق هیچ گونه دخالتی در تصمیم‌گیری‌های‌شان ندارد و شاخ و شانه می‌کشند برای دولتی‌ها که مستقل هستیم و هیچ توصیه و مشورتی را نیز برنمی‌تابند، اما پای پول که به میان می‌آید، حافظه‌های‌شان یاری نمی‌کند و نه حرفه‌ای بودن یادشان می‌آید و نه ادعایی که در خصوص مستقل بودن داشته‌اند.

از روز روشن‌تر بود که هیچ یک از باشگاه‌ها برای VAR دست به جیب نمی‌شوند و ریالی خرج نخواهند کرد. انتظاری هم جز این نبود. باشگاه‌هایی که برای پرداخت قسط بدهی‌های خود کاسه گدایی دست می‌گیرند، اگر قرار به خرج کردن بود، دم به دقیقه پنجره نقل و انتقالات‌شان از سوی فیفا بسته نمی‌شد، به همین دلیل هم مشخص بود آنچه تاج به زبان می‌آورد، زمینه‌چینی کردن برای اصل برنامه‌ای است که آقایان برای خالی کردن بیت‌المال کشیده‌اند.

این بار دست همه‌شان در یک کاسه است. فدراسیون بعد از بیرون کشیدن پای خود از ماجرا، به واسطه قنبرزاده بار مسئولیت این داستان را بر گرده دولت و مجلس می‌گذارد و با پیش کشیدن بحث ورزشگاه‌های دولتی، عملاً باشگاه‌ها را از هرگونه هزینه‌کردی در این راستا معاف می‌کند. اما چرا دولت یا مجلس باید برای خرید و راه‌اندازی کمک‌داور ویدئویی هزینه‌ای جدا کند؟ مگر ورزشگاه‌هایی، چون آزادی بودجه نمی‌گیرند؟ مگر استادیوم‌ها بابت هر بازی از تیم‌های میزبان اجاره نمی‌گیرند؟ مگر باشگاه‌ها و سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی و همچنین بلیت‌فروشی پول هنگفتی به جیب نمی‌زنند؟ پس چرا باید مردم هزینه تعلل‌ها و ناکارآمدی مدیران و مسئولان را پرداخت کنند؟ چرا هر از چند گاهی آقایان ماجرایی تازه را برای خالی کردن بیت‌المال علم می‌کنند و برای برداشت از دارایی‌های مردم اهتمام می‌ورزند، بی‌آنکه سدی مقابل راه خود ببینند؟

تاج مدعی است فیفا در مقوله VAR با فدراسیون فوتبال طرف است، اما در این مورد هیچ مسئولیتی را بابت مسائل مالی تقبل نمی‌کند و توپ را به زمین باشگاه‌ها می‌اندازد و همزمان نایب رئیس او با به میان کشیدن بحث دولتی بودن برخی ورزشگاه‌ها، بار مالی وارد کردن و نصب کمک‌داور ویدئویی را بر گردن دولت و مجلس می‌گذارد تا مشخص شود همه داستان یک بازی است برای خالی کردن جیب مردم و حیف و میل کردن بیت‌المال!

اما این نخستین بار نیست که مسئولان ورزش به خصوص فوتبال برای جبران اهمال‌کاری‌های خود، مسئله را ملی می‌خوانند تا با ایجاد هیجان در جامعه، به خواسته‌های خود دست یابند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *