بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تحلیل قهرمان جهان از چالش تغییر وزن قاسمپور/ محمدی: کامران با حضور سعدالله‌یف و اسنایدر کار سختی دارد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن به تحلیل شرایط پیچیده قهرمان وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد جهان برای حضور در المپیک پرداخت.

به گزارش طرفداری، غیبت وزن 92 کیلوگرم در مسابقات المپیک به چالشی بزرگ برای کامران قاسمپور، قهرمان دو دوره اخیر جهان تبدیل شده است. او چاره‌ای به‌جز تغییر وزن و حضور در 97 کیلوگرم دارد اما برای رسیدن به سکوی المپیک، باید با غول‌هایی مانند عبدالرشید سعدالله‌یف روس و کایل اسنایدر آمریکایی رقابت کند.

سید مراد محمدی قهرمان سابق جهان و دارنده مدال برنز المپیک در این باره اظهار داشت:

تمام تلاش‌ این روزهای کامران قاسم‌پور برای حضور در المپیک است. او با وجود حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کار سختی برای المپیکی شدن دارد اما به دنبال آن است تا در وزن ۹۷ کیلوگرم به آوردگاه پاریس برود. در این وزن بزرگانی از روسیه و آمریکا (عبدالرشید سعدالله‌یف و کایل اسنایدر) حضور دارند. قاسم‌پور برای رسیدن به سکوی المپیکی کار سختی دارد اما یکی از کشتی‌گیران خوب ایران است و ظرفیت موفقیت در المپیک را دارد.

وی ادامه داد:

قاسم‌پور برای تغییر وزن کار دشواری دارد. من نمی‌توانم به صراحت درباره مزایا و معایب رفتن وی به این وزن صحبت کنم. تنها کسی که می‌تواند تصمیم نهایی را در این زمینه بگیرد کامران است که با مشورت مربیان خود این کار را انجام خواهد داد. کامران در وزن ۹۲ کیلوگرم شرایط خوبی دارد و حتی به عنوان قهرمانی جهان نیز رسیده اما المپیکی نبودن این وزن، کار را برای یکی از بهترین آزادکاران ایران سخت کرده است. قاسم‌پور باید در فاصله حدود ۱۸ ماه تا المپیک در تورنمنت‌های مختلف شرکت کند تا توانمندی او مشخص شود.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن تصریح کرد:

تا المپیک ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده رخ بدهد. کامران باید تا آن زمان روی تمرینات خود تمرکز کرده و برای خود یک هدف خاص تعیین کند.

مدیر فنی کشتی استان مازندران با اشاره به قهرمانی مازندران در مسابقات قهرمانی جوانان کشور و با بیان اینکه ۷۰ درصد کشتی آزاد ایران از مازندران است، به ایرنا گفت:

استان مازندران با وجود قهرمانان بزرگ، کاستی‌هایی دارد و بیشتر این مشکلات به رده‌های پایه برمی‌گردد. ما باید این مشکلات را برطرف کنیم. اگر مازندران اکنون چند قهرمان ملی را دارد به خاطر کار در رده‌های پایه است. توقع از کشتی مازندران زیاد است و کار ما را در هیات کشتی سخت می‌کند. باید با کار روی رده‌های پایه، جایگزین خوبی برای قهرمانان جهان پیدا کنیم.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد:

فشردگی مسابقات قهرمانی کشتی در ۲ رشته فرنگی و آزاد در ماه‌های پایانی سال موجب شده تا هنوز برنامه کاملی برای تقویت کشتی مازندران ارائه نکنیم. من زمانی که شرایط تیم‌های پایه را می‌بینم حرص می‌خورم. این اتفاق در شأن کشتی مازندران نیست و باید این رویه تغییر کند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *