بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هاشمی‌طبا: تحریم سجادی مساله شخصی است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۰

در برخی از رسانه‌ها و بین افکار عمومی این سوال مطرح شد که آیا تحریم وزیر ورزش تاثیری بر ورزش کشور خواهد گذاشت یا نه؟ به هر حال وزیر ورزش ایران سفرهای زیادی به کشورهای مختلف به تنهایی یا همراه با کاروان‌های ورزشی کشور انجام می‌دهد و در این بین دیدارها و رایزنی‌هایی با مقامات کشورهای مختلف صورت می‌گیرد که از این پس ممکن است با مشکل مواجه شود. 
به گزارش طرفداری، با این حال مصطفی هاشمی‌طبا رییس اسبق سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک در این زمینه به روزنامه اعتماد گفت:

علی‌الاصول تحریم ایشان تاثیر خاصی بر ورزش کشور ندارد. برای اینکه ورزش ما از طریق فدراسیون‌ها در مجامع بین‌المللی حضور دارد. اینکه می‌گویند وزیر ورزش تحریم شده معلوم نیست به چه معناست. ولی ورزش هر کشوری از طریق فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک در مسابقات شرکت می‌کند و وزیر در آن نقشی ندارد.» ایشان تصریح کرد: «بحث تحریم وزیر ورزش بحث شخصی است و نمی‌توان آن را مرتبط با ورزش کشور دانست.

آنچه در این روزها باعث نگرانی اهالی ورزش شده تهدیدهایی است که ورزشکاران با آن روبرو هستند. در همین چند ماه گذشته بسیاری از تیم‌های ورزشی ایران، مخصوصا ورزش‌های رزمی با مشکل صدور ویزا مواجه شده و از شرکت در مسابقات باز ماندند. در این شرایط به نظر می‌رسید وزارت ورزش و جوانان باید با دیپلماسی ورزشی و حضور فعال در مجامع بین‌المللی این تهدیدات را برطرف کند ولی حالا که خود وزیر ورزش مورد تحریم واقع شده احتمال بروز مشکلات دیگری به وجود آمده است. هاشمی‌طبا معتقد است این مسائل باید با کمک وزارت امور خارجه برطرف شود. او تصریح کرد «ضمن اینکه عملکرد وزارت ورزش در بحث دیپلماسی ورزشی چندان فعال نبوده است» در چند روز گذشته و در خلال مسابقات فوتبال کشورهای عربی بحث تحریف نام خلیج فارس مطرح شد. اتفاقی که به شکلی عجیب در خلال رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا در خاک ایران نیز به وقوع پیوست. در این شرایط بسیاری از کارشناسان و مردم انتظار داشتند که وزارت ورزش، فدراسیون‌های فوتبال و بسکتبال واکنش قابل توجهی نشان بدهند اما این نهادها به انتشار بیانیه بسنده کردند. همین مساله باعث شد عملکرد دیپلماسی دستگاه ورزش ایران زیر سوال برود. 
حال باید دید در روزهای آینده تحریم وزیر ورزش چه تبعاتی برای ورزش کشور به دنبال خواهد داشت. بسیاری از نهادهای بین‌المللی ورزش از جمله کمیته بین‌المللی المپیک یا فدراسیون جهانی فوتبال در سوییس هستند و وزیر ورزش از این پس نمی‌تواند به این کشور سفر کند. وزیر ورزش در تیرماه امسال سفری دو روزه به سوییس داشت و با با توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک درباره وضعیت ورزش ایران و جهان گفت‌وگو کرد.  در این سفر سجادی با مقامات ارشد برخی از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *