بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لیونل مسی: قهرمانی در جام جهانی در اواخر دوران حرفه ای ام، اتفاقی دیوانه کننده است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۶

طرفداری | لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی امیدوار است لیونل اسکالونی به کار خود در تیم ملی آرژانتین ادامه دهد

لیونل مسی در مصاحبه ای مفصل با نشریه اوله آرژانتین در مورد جام جهانی 2022 و قهرمانی در این رقابت و مسائل مختلف دیگری صحبت کرد. در ادامه مصاحبه مفصل لیونل مسی با این نشریه را مشاهده می کنید. لحظه بوسیدن جام جهانی:

نمی دانم احساسم در آن لحظه را چگونه با استفاده از کلمات توصیف کنم. پس از دیدن جام، هرگز به چنین لحظه و اتفاقی فکر نکردم. حسی از درونم به من می گفت که به جام نزدیک شوم، آن را لمس کنم و ببوسم. احساسات زیادی در آن لحظه داشتم که قابل توصیف نیستند. پس از گذراندن سال های زیادی در تیم ملی و پس از جام جهانی قبلی در سال 2014 که خیلی به کسب جام نزدیک شدیم، به شدت خواهان کسب آن و لمسش بودم. پشت این دستاورد، فداکاری های بسیار، شکست های بسیار و لحظات سخت بسیاری است که همه را تجربه و سپری کردم. گل شدن پنالتی مونتیل و واکنشت به آن:

لحظه بسیار هیجان انگیزی بود، حتی الان که در گوشی آن را تماشا می کنم نیز همین طور است. حتی شاید الان هیجان بیشتری دارد چون آرام تر هستم و آن لحظه را گذرانده ام و دیدن دوباره آن هیجان زده ترم می کند. داستان عکس با جام جهانی در تخت خواب:

سحر رسیدیم و خیلی کم خوابیدیم. فکر می کنم با توجه به اختلاف زمانی، حداکثر یک یا دو ساعت خوابیدم. ساعت 6 صبح بود و تلویزیون را روشن کرده بودم و اتاقم مقابل اتاق رودریگو دی پل و اوتامندی بود. در نتیجه احتمالاً آن ها شنیده بودند که بیدار شدم، دوش گرفتم و تلویزیون را روشن کردم. جام از شب قبل در اتاق من بود و بقیه آن را در اتاق من گذاشته بودند. جام در کنار من بود و رودریگو وارد اتاق شد. به من گفت بذار از تو با جام عکس بگیرم. دی پل به عکس گرفتن عادت دارد و شخص بسیار مهمی برای یک تیم فوتبال است و از نظر انسانی نیز فوق العاده است. نحوه نزدیک شدن به سایر بازیکنان با قدم هایی به صورت خمیده و بالا بردن جام بالای سر، این از کجا آمد»

نمی دانم. پس از کوپا آمریکا این ایده ایجاد شد، برای این بود که متفاوت باشیم. دیدم که همه منتظر من با جام هستند و خب، اولین جام کوپا آمریکا بود. در فینالیسما تکرار شد و در جام جهانی نیز نمی توانستیم از آن بگذریم. عملکردتان مقابل فرانسه در فینال:

فکر می کنم بازی فوق العاده ای انجام دادیم. اولین باری نبود که این گونه بازی می کردیم اما حضور در فینال جام جهانی و مقابل فرانسه، اهمیت همه چیز چند برابر می شود. عملکردمان ما را متعجب نکرد چون می دانستیم قادر به انجام چه کاری هستیم و در بازی های دیگر نیز این کار را کرده بودیم. در مورد عملکرد امیلیانو مارتینز، حقیقت این است که همه چیز خیلی سریع پیش رفت و لحظه سیو آخر او را در آن لحظه آن طور که باید تجربه نکردم چون خیلی سریع همه چیز برعکس شد و در نهایت با ضربه سر لائوتارو همه چیز پایان یافت. با تماشای ویدیوها بیشتر از تجربه خود لحظات رنج کشیدم، در بازی همه چیز آن قدر سریع بود که فرصت رنج کشیدن نداشتم. دنیا خواهان قهرمانی تو بود:

واقعاً نمی دانم علتش چیست. فکر می کنم به این علت است که مردم دیدند برای رسیدن به این هدف چقدر جنگیدم و تجربیات من با تیم ملی آرژانتین برای مردم کمی ناعادلانه بود. نه در سطح نتایج، بلکه در سطح انتقادات؛ بسیاری از خبرنگاران عملاً مرا کشتند! رکورد پشت رکورد، برای اولین بار در تاریخ در تمام مراحل جام جهانی گلزنی کردی:

نمی دانم. چیزی که می دانم این است که باورنکردنی بود. کل جام جهانی باورنکردنی بود. شما نمی دانید چگونه آن را تجربه کرده و از آن لذت بردم. همیشه در مصاحبه ها گفته ام که جام جهانی را متفاوت از بقیه تجربه کردم و بیش از کوپا آمریکا از آن لذت بردم. از نظر شخصی احساس بسیار خوبی داشتم و همه چیز خیلی خوب بود.  کسب جام جهانی در 35 سالگی:

دستیابی به آن در تقریباً پایان دوران حرفه ای ام، دیوانه کننده است. اگر این اتفاق زودتر رخ می داد، باز هم جذاب و فوق العاده بود اما سپس بخش زیادی از دوران حرفه ای ام می ماند. برای من، دوران حرفه ای ام عملاً با جام جهانی به پایان رسید و فکر نمی کنم راه بهتری برای پایان دادن به آن وجود داشته باشد. جام جهانی 2026:

به خاطر بالا رفتن سن، بازی کردن در جام جهانی 2026 سخت خواهد بود. من عاشق فوتبال بازی کردن هستم و تا جایی که در فرم بدنی خوبی باشم، از بازی کردن لذت می‌برم. تا جام جهانی بعدی زمانی طولانی باقی‌مانده اما بازی کردنم در این تورنمنت به چگونگی دوران حرفه‌ای‌ام در آن سال‌ها بستگی دارد.  چه چیزی را از فینال نگه داشتی:

همه چیز. کفش ها، پیراهن، همه چیز. در ماه مارس تمام آن ها را به بارسلونا می برم، جایی که تمام وسایل و خاطراتم در آن هستند. یادم نیست، داشتم فکر می کردم که آیا قبل از فینال کفش هایم را عوض کردم یا نه. وسایل دیگری از فینال های دیگر نیز آن جا هستند.  در تونل افتخار و تحسین ها پس از بازگشت به پاری سن ژرمن خجالتی به نظر می رسیدی:

این کارها و مسائل را دوست ندارم. هر چند مشخصاً قدردان هستم و کار بسیار قشنگی بود. به نوعی از این که در مرکز توجه باشم و به این شکل با من رفتار شود، خجالت می کشم. با ام باپه در مورد فینال صحبت کردی؟

بله در مورد بازی صحبت کردیم. در مورد این که مردم در آرژانتین چه واکنشی نسبت به این اتفاق داشتند و چه جشن هایی گرفتیم صحبت کردیم. حرف بیشتری نبود، همه چیز خوب است. هیچ یک از ما تمایلی به پیش کشیدن بحث در مورد بازی فینال نداریم. من نیز تجربه حضور در تیم بازنده را دارم و در فینال جام جهانی شکست خورده ام و نمی خواستم در مورد آن صحبت کنم. به همین علت سعی می کنم اصلاً مقابل او در این مورد صحبت نکنم. حقیقت این است که من و کیلیان هیچ مشکلی نداریم و برعکس، همه چیز خوب است. امیدواری به تمدید قرارداد اسکالونی:

بله، مشخصاً بله. امیدوارم در نهایت قراردادش را تمدید کرده و به کار خود ادامه دهد چون فکر می کنم جدای از هر چیزی که نشان داده، او فردی بسیار مهم برای تیم ملی و کل گروهی که با او رشد کرده اند، است. چون فرای این حقیقت که با او فاتح کوپا آمریکا، فینالیسما و جام جهانی شدیم، بازیکنان جوانی در تیم هستند و فکر می کنم ادامه کار با همین روند و عدم تغییر آن فوق العاده خواهد بود. اما همه چیز بر عهده اوست و این تصمیمی شخصی است. هر تصمیمی که اسکالونی بگیرد، قابل درک است چون او به عنوان سرمربی هر دستاوردی داشته و این فوتبال است. اگر کوپا آمریکای بعدی برای ما بد پیش برود، دوباره او و ما مورد انتقاد قرار می گیریم.  انتقادات از تیم ملی آرژانتین پس از نحوه جشن گرفتن شما:

به نظرم ناعادلانه است چون هر چیزی که گفته می شود حقیقت ندارد. چون هیچ کسی چیزی را دو دستی و به صورت رایگان به ما تقدیم نکرده است و همیشه رفتاری مثال زدنی داشته ایم، چه درون زمین و چه بیرون از آن. فکر می کنم همه صحبت ها از بازی مقابل هلند شروع شد اما هیچ کسی در مورد اتفاقات قبل بازی و مصاحبه های آن ها، اتفاقات بازی و پنالتی ها چیزی نمی گوید. آن ها می خواستند بازیکنان ما را تحریک کنند و به هنگام ضربات پنالتی این مسئله به اوج رسید. همه در مورد رفتار آرژانتین بعد از پیروزی صحبت می کنند اما کسی چیزی در مورد رفتار تیم مقابل نمی گوید. همیشه گفته شده مارادونا به تنهایی فاتح جام جهانی 1986 شد و الان این حرف در مورد تو و جام جهانی 2022 زده می شود. نظرت چیست:

نیازی به گفتن نیست، بارها بیان کرده ام که بدون تیم هیچ کسی موفق به کسب جام به تنهایی نمی شود. بازیکنان مهمی در تیم بودند. تمام بازیکنانی که به میدان رفتند، همیشه فوق العاده بودند. حتی بازیکنانی که فرصت بازی نداشتند و در جام جهانی به دلایل متفاوتی به میدان رفتند و طوری بازی کردند که کسی انتظارش را نداشت. بازیکنانی چون انزو فرناندز، مک آلیستر، خولیان آلوارز، بازیکنانی که در تیم ملی بازی نمی کردند و نقشی مهم را ایفا نمودند. در طول بازی فینال دو گل زدی و سپس نوبت به پنالتی ها رسید و باید بعد از گل شدن پنالتی ام باپه، پشت توپ می ایستادی. در آن لحظه چه چیزی در ذهنت گذشت، چون قضیه یا همه یا هیچ بود:

بسیار آرام بودم، در کل بازی آرام بودم. نمی دانم چرا حس می کردم قهرمان می شویم، چه وقتی بازی 3-3 بود و چه زمانی که بازی در دقایق پایانی وقت های اضافه 3-2 بود و آن ها موفق شدند گل تساوی را بزنند. حتی یک لحظه هم شک نکردم. حتی در طول کل جام جهانی، مثلاً بازی مقابل هلند دیداری بود که از آن بیشتر از همه می ترسیدم اما در نهایت همه چیز خوب پیش رفت. خیلی آرام بودم و حس می کردم خدا می خواهد این جام از آنِ من شود. پیراهن جدید تیم ملی با سه ستاره:

این پیراهن را پیش از این نداشتم اما آن را دیده بودم. چشمگیر است. با توجه به گذراندن تمام لحظاتی که تجربه کردم، این که می توانم بگویم ما قهرمان جهان هستیم، من قهرمان جهان هستم، فوق العاده است. این چیزی است که در تمام دوران حرفه ای خود دنبال آن بودم. برای هر بازیکنی قهرمانی در جام جهانی بهترین اتفاق است. خوش شانس بودم که پیش از آن همه چیز برده بودم و این قهرمانی مانند پایان دادن به همه چیز بود. این که می توانم بگویم در دوران حرفه ای خود فاتح همه چیز شده ام، دیوانه کننده است.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *