بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نتایج باورنکردنی یک بررسی متفاوت/ اگر VAR وجود نداشت…

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۸

اگر VAR در لیگ برتر انگلیس وجود نداشت، لیورپول در نزدیکی منطقه سقوط به دسته پایین‌تر قرار می‌گرفت و تاتنهام، منچستریونایتد را از جمع ۴ تیم برتر بالای جدول به پایین می‌کشید.

جدولی که مشاهده می‌کنید، جدولی مدل قدیمی از لیگ برتر انگلیس است؛ بدون تصمیماتی که با کمک‌داور ویدیویی گرفته می‌شود.

نشریه «سان» نتایج گزارشی که ESPN منتشر کرده را بازتاب داده که مشخص شد بدون VAR فاصله آرسنال با منچسترسیتی به ۳ امتیاز کاهش پیدا می‌کرد.

اما اتفاق دراماتیک اصلی این است که تاتنهام از رده پنجم به سوم می‌رسد و منچستریونایتد از بین تیم‌هایی که به لیگ قهرمانان اروپا می‌رسیدند، حذف می‌شد.

آسیب‌دیده‌های اصلی از این اتفاق لیورپول بود، تیمی که از رده نهم فعلی به رده یازدهم سقوط می‌کرد و فقط ۶ امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت. در واقع لیورپول با سود ۶ امتیاز در صدر لیست تیم‌های است که از تصمیمات VAR سود برده‌اند.

جدول لیگ برتر انگلیس بدون VAR جدول لیگ برتر انگلیس بدون VAR

بعد از آن‌هم استون‌ویلا با ۴ امتیاز و پس از آن هم منچستریونایتد،، برنتفورد و کریستال‌پالاس با ۳ امتیاز سود کرده‌اند.

اما لیدزیونایتد با کسر ۵ امتیاز بازنده اصلی با وجود VAR است. سیتی و تاتنهام هم هرکدام ۳ امتیاز با وجود این سیستم ضرر کرده‌اند. از برایتون و اورتون هم ۲ امتیاز گرفته شده است.

البته همه‌ این‌ها به این هم بستگی دارد که گلی بعد از VAR به ثمر نرسد و این کمی بعید است. با این وجود هنوز هم کمک‌داور ویدیویی تأثیر زیادی داشته است. برای مثال لیورپول ۳ ضرر بزرگ هم از این سیستم داشته؛ یکی از گل‌های روبرتو فیرمینو در جریان تساوی ۳-۳ مقابل برایتون آفساید شد که با توجه به هت‌تریک لئاندرو تروسار قابل توجه بود. در همان ماه، فیل فودن هم گلی به لیورپول زد که به خاطر خطای هند ارلینگ هالند مردود شد و سیتی ضرر کرد. همین دو هفته پیش هم گل زودهنگام کای هاورتس در آنفیلد مقابل لیورپول به‌دلیل آفساید بودن توسط VAR رد شد تا در نهایت این بازی بدون‌گل شود.

کای هاورتس

این مطلب را هم از دست ندهید: افشای اسناد و درگیری ۲ بانک معروف در ماجرای رومن آبراموویچ؛ انتقال ثروت هنگفت به فرزندان!/ مالک چلسی همچنان زیر ذره‌بین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *