بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سهیل مهدی: نمی‌ توانیم مسابقات را براساس خواسته‌ های یک تیم طراحی کنیم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۸

سهیل مهدی می گوید سازمان لیگ به دنبال مهندسی کردن بازی‌ ها نیست.

به گزارش طرفداری و به نقل از فرهیختگان، یحیی گل‌محمدی نسبت به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر اعتراض دارد و در همین راستا در نشست خبری پیش از بازی تیمش با آلومینیوم اراک صحبت‌هایی را در این مورد انجام داد. او اعتراض اصلی‌اش به این بود که چرا پرسپولیس باید روز جمعه به مصاف فولاد برود و روز چهارشنبه با آلومینیوم اراک دیدار کند درحالی‌که استقلال روز پنجشنبه هفته گذشته با ملوان بازی کرد و یک هفته بعد هم (امروز) با مس کرمان مصاف خواهد کرد. درواقع نظر یحیی این است که پرسپولیس 5 روز یکبار باید بازی کند اما استقلال هفته‌ای یکبار. هر چند غیر از پرسپولیس تقریبا همه تیم‌های این هفته 4 یا 5 روز استراحت داشتند و استقلال و مس تنها تیم‌هایی هستند که بیشتر از بقیه استراحت کردند. البته که این اتفاق فقط در این هفته رخ داد و در هفته قبل لیگ اکثر تیم‌ها تقریبا در شرایطی مسابقه به مصاف حریفان خود رفتند.

سهیل مهدی به‌عنوان مسئول برگزاری مسابقات لیگ در واکنش به صحبت‌های گل‌محمدی می‌گوید:

ما براساس جدول مسابقات برنامه‌ریزی می‌کنیم و همه تلاش‌مان این بوده و هست که برنامه بازی‌ها به شکلی باشد که تیم‌ها در شرایطی برابر به مصاف هم بروند. این برنامه‌ها هم هر چند هفته یک بار از قبل اعلام می‌کنیم و همه چیز مشخص است. فکر هم نمی‌کنم برنامه‌ها به شکلی باشد که یک تیم بخواهد مثلا 4 روز استراحت کند و تیم دیگر یک هفته. اینکه بخواهیم مطرح کنیم مثلا پرسپولیس جمعه با فولاد بازی کرده و استقلال با ملوان پنجشنبه خیلی منطقی نیست. این نحوه برنامه‌ریزی زمانی ایراد داشت که پرسپولیس و استقلال در این هفته بازی رودررو داشتند. به هر حال ما برای اینکه برنامه بازی‌ها را تنظیم کنیم روی یکی دو تیم تمرکز نمی‌کنیم بلکه براساس جدول برنامه‌ها را مشخص می‌کنیم.

مسئول برنامه‌ریزی مسابقات لیگ با تاکید بر اینکه زمان استراحتی که برای تیم‌ها در نظر می‌گیریم در حد استاندارد است، یادآور می‌شود:

برنامه بازی‌های استقلال و پرسپولیس زمانی به هم ارتباط مستقیم خواهد داشت که دربی در پیش باشد و در زمان دیگر ما براساس همان زمان استانداردی که برای استراحت تیم‌ها لازم است، برنامه‌ریزی می‌کنیم، حالا در این برنامه ممکن است یک هفته پرسپولیس 6 روز استراحت کند و استقلال 5 روز و هفته دیگر آن شرایط برعکس شود. این شرایط در هر برنامه بازی‌ها طبیعی است. مهم این است که ما یک حداقل فرصت تمرینی که باید را به همه تیم‌ها می‌دهیم. در این میان برخی اوقات دیدارهای جام حذفی هم در دل بازی‌های لیگ برگزار می‌شود که شرایط میزبانی تیم‌ها کمی متفاوت می‌شود. اما اینکه استقلال با یک تیم دیگر بازی دارد و پرسپولیس با تیمی دیگر این شرایط برای هر تیمی که رودرروی دیگر هستند یا نیستند وجود دارد. شما انتهای جدول را که خیلی هم حساس است در نظر بگیرید. ممکن است نفت آبادان که مثلا رقیبش نفت مسجدسلیمان است این هفته بیشتر استراحت کند، پس نمی‌توان برای یک برنامه‌ریزی کلی مسابقات شرایط خاصی را برای یکی دو تیم در نظر گرفت چرا که آن وقت این نوع برنامه‌ریزی می‌شود مهندسی کردن مسابقات. هم پرسپولیس و هم استقلال دو تیم پرطرفدار و مردمی کشور هستند که برای ما بسیار قابل احترامند اما هیچ تیمی برای ما فرق ندارد. تاکید این است وقتی پرسپولیس و استقلال با هم مصاف ندارند نیازی نیست که هفته ما قبل آن در یک روز به میدان روند. ما شرایط مساوی را در مواقعی و آن هم معمولا، آن هم در فرجه قانونی و در شرایط تمرینی استاندارد که همیشه در لیگ داشته‌ایم، برای تیم‌هایی در نظر می‌گیریم که بازی رودررو با هم دارند. هر چند این هم برای تیم‌هایی است که یکی در خارج و یکی داخل خانه بازی دارند. در این شرایط می‌توان تقویم متفاوتی را در نظر گرفت. این‌طور نیست که ما فقط یک تیم را ببینیم بلکه همه تیم‌ها برای ما قابل احترام هستند.

سهیل مهدی در پاسخ به اظهارات یحیی گل‌محمدی که برنامه‌ریزی مسابقات را عجیب‌وغریب خوانده نیز می‌گوید:

آقای گل‌محمدی عزیز ماست و نظرش برای ما بسیار محترم است. حتما به نکته‌هایی که ایشون اشاره کرده در برنامه‌ریزی مسابقات دقت خواهیم کرد. اما اجازه دهید ما جدول را برای کل تیم‌ها ببینیم و نه‌فقط یکی دو تیم.

وی در واکنش به این موضوع که یحیی گل‌محمدی با او تماس گرفته و به برنامه‌ریزی‌ها اعتراض کرده نیز می‌گوید:

به هر حال در طول هفته سرپرستان، مدیران، سرمربیان و عوامل تیم‌ها با من تماس می‌گیرند و نظرات خود را بیان می‌کنند. سازمان لیگ خانه همه تیم‌ها است. پیش از این تماس‌های زیادی با من گرفته شده و گپ زده‌ایم و از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود.

سهیل مهدی در پاسخ به این سوال که سازمان لیگ قصد دارد چه زمانی برنامه بیست‌وسوم به بعد لیگ برتر را اعلام کند، نیز گفت:

آن را هم اجازه دهید مرحله یک‌هشتم جام حذفی در سه روز ابتدایی اسفندماه برگزار شود. همچنین تغییراتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازی‌های حذفی داشت که فولاد را در این مسابقات به‌عنوان نماینده کشورمان داریم. بعد از آن برای هفته بیست‌وسوم بعد لیگ برتر برنامه‌مان را اعلام خواهیم کرد.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *