بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

علوی: بحث مهم درمورد انتخاب مربی خارجی انتقال پول است/ فدراسیون نگاه مثبتی به مربی ایرانی دارد

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۴۳

به گزارش ایلنا، امیرمهدی علوی در مورد اینکه احساس می‌شود فدراسیون فوتبال اقبال بیشتری برای انتخاب سرمربی ایرانی برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان دارد، اظهار داشت: به صورت کلی نگاه فدراسیون فوتبال، اعضای هیأت رئیسه، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان فوتبال به ظرفیت‌های فوتبال کشور مثبت است. امیدوارم با چنین نگرشی روندی فراهم شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در فوتبال ایران چهره‌هایی نامدار جوانی مثل وحید هاشمیان که به صورت کلی یک فرضیه بزرگ برای فوتبال کشور است، داریم. مهدی رحمتی‌ها، گل‌محمدی‌ها، جواد نکونام‌ها، علیرضا منصوریان‌ها که چهره‌های باتجربه‌ای هستند می‌بینیم نفراتی مثل محمد ربیعی‌ها هم آمده‌اند. این اتفاق بسیار خوب است.

وی افزود: در هر دو حوزه مربی داخلی یا خارجی موافقان و منتقدانی وجود دارد. ممکن است مربی خارجی نکات مثبتی داشته باشد یا منفی، طبیعی است روی مربی داخلی هم همین نگاه وجود دارد اما یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت در خصوص موضوع مربی خارجی بحث انتقال مباحث مالی است. در گذشته دیده‌ایم فدراسیون فوتبال اندوخته‌ای داشته که نتوانسته آن را به حساب مربی خارجی منتقل کند و مشکلاتی به وجود آمده است. تیم‌های باشگاهی نیز همین حالت را دارد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در مورد رقم مربیان مسائلی گفته می‌شود. همین کارلوس کی‌روش اگر به هر تیمی برود مشخص می‌شود چقدر دریافتی است و در ایران چه شرایطی داشته باید همه این نکات و مباحث افکار عمومی و به خصوص نخبگان فوتبال کشور مدنظر قرار بگیرد. علی کفاشیان همیشه به جمله‌ای اشاره داشت که از آن الهام می‌گیرم. او می‌گفت به صورت کلی سرمربی تیم ملی بزرگسالان هر کشوری باید فردی باشد که افکار عمومی و مردم او را بخواهند. چگونه یک مربی فنی مقبول در سطح جامعه می‌تواند مراحل رشد را طی کند و دارای جایگاه شود و در دل مردم جای بگیرد. قطعاً در این حالت بین بازیکنان هم اتفاق خوبی خواهد افتاد. 

علوی در خصوص اینکه آیا در جلسه 23 بهمن اعضای هیأت رئیسه در خصوص انتخاب مربی بحث خواهد شد، عنوان کرد: این جلسه را در روز 23 بهمن و سالروز فاجعه تلخ شهدای چوار خواهیم داشت. در جلسه هیأت رئیسه در همان شهر برگزار می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون جلسه در آن شهر برگزار می‌شود و حتماً بحث در مورد سرمربی تیم ملی یکی از مواردی است که در این جلسه و جلسات آتی در مورد آن صحبت می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب مجدد مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC توضیح داد: امروز سی و سومین کنگره فوتبال آسیا در منامی به انجام رسید. ریاست فدراسیون فوتبال برای دومین بار متوالی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون برگزیده شد همانگونه که شیخ سلمان برای سومین دوره به عنوان رئیس AFC انتخاب شد. آن چیزی که در این مراسم به عنوان رسم‌الخط مورد تأکید قرار گرفت که AFC هرچه بیشتر به سمت توسعه حرکت کند و روندی را دنبال کند که به پیشرفت هرچه بیشتر بینجامد.

وی اضافه کرد: در مورد جام جهانی قطر هم در این کنگره بحث و تبادل‌نظر شد و قرار شد قاره کهن روندی را طی کند تا در آینده در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایط مناسبی داشته باشد. 

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *