بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سرمربی جدید تیم ملی ایران؛ داخلی یا خارجی؟

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۹

جام جهانی ۲۰۲۲ هفته‌هاست به پایان رسیده اما فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی جدید تیم ملی را مشخص نکرده است و این در حالی است که کارلوس کی روش به طور رسمی با تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرده است و در تلاش برای حضور در دوحه و تیم ملی فوتبال قطر است.

با صحبت‌هایی که امیر مهدی علوی در مورد سرمربی جدید تیم ملی انجام داده است، به نظر می‌رسد نگرش فدراسیون فوتبال در مورد مربی داخلی  مثبت است.

او می‌گوید: به صورت کلی نگاه فدراسیون فوتبال، اعضای هیأت رئیسه، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان فوتبال به ظرفیت‌های فوتبال کشور مثبت است. امیدوارم با چنین نگرشی روندی فراهم شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در فوتبال ایران چهره‌هایی نامدار جوانی مثل وحید هاشمیان که به صورت کلی یک فرضیه بزرگ برای فوتبال کشور است، داریم. مهدی رحمتی‌ها، جواد نکونام‌ها، علیرضا منصوریان‌ها که چهره‌های باتجربه‌ای هستند می‌بینیم نفراتی مثل محمد ربیعی‌ها هم آمده‌اند. این اتفاق بسیار خوب است.

در ادامه مصاحبه امیر مهدی علوی می‌خوانیم: در هر دو حوزه مربی داخلی یا خارجی موافقان و منتقدانی وجود دارد. ممکن است مربی خارجی نکات مثبتی داشته باشد یا منفی، طبیعی است روی مربی داخلی هم همین نگاه وجود دارد اما یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت در خصوص موضوع مربی خارجی بحث انتقال مباحث مالی است. در گذشته دیده‌ایم فدراسیون فوتبال اندوخته‌ای داشته که نتوانسته آن را به حساب مربی خارجی منتقل کند و مشکلاتی به وجود آمده است. تیم‌های باشگاهی نیز همین حالت را دارد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به این نکات هم در مصاحبه اش اشاره کرد: در مورد رقم مربیان مسائلی گفته می‌شود. همین کارلوس کی‌روش اگر به هر تیمی برود مشخص می‌شود چقدر دریافتی است و در ایران چه شرایطی داشته باید همه این نکات و مباحث افکار عمومی و به خصوص نخبگان فوتبال کشور مدنظر قرار بگیرد. علی کفاشیان همیشه به جمله‌ای اشاره داشت که از آن الهام می‌گیرم. او می‌گفت به صورت کلی سرمربی تیم ملی بزرگسالان هر کشوری باید فردی باشد که افکار عمومی و مردم او را بخواهند. چگونه یک مربی فنی مقبول در سطح جامعه می‌تواند مراحل رشد را طی کند و دارای جایگاه شود و در دل مردم جای بگیرد. قطعاً در این حالت بین بازیکنان هم اتفاق خوبی خواهد افتاد.

با این صحبت‌ها ممکن است سرمربی بعدی تیم ملی یک ایرانی باشد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *