بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سیر تا پیاز قرارداد کاوه رضایی و استقلال/ از بندهای عجیب و غریب تا غرامت ۲۰میلیاردی!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۰

یکی از خریدهای پرسر و صدای استقلال در تابستان کاوه رضایی بود. کاوه رضایی به امید پوشیدن مجدد پیراهن استقلال، دوباره به لیگ برتر بازگشت اما پر بودن فهرست بزرگسالان این تیم و ناکامی مدیران وقت باشگاه در خالی کردن فهرست باعث شد که کاوه امکان بازی برای استقلال را پیدا نکند و نهایتا راهی تراکتور شود. کاوه در تراکتور اکثرا یا مصدوم بود و یا روی نیمکت حضور داشت. درحالی که همه از رضایی به عنوان اولین خرید استقلال در نیم‌فصل یاد می‌کردند، ماجرای بازگشت این بازیکن به جمع آبی‌ها دوباره پیچیده شد.

کمیته تعیین وضعیت به ماجرای قرارداد رضایی با تراکتور ورود کرد و قرار است در ماجرای فسخ قرارداد این بازیکن و تراکتور تعیین تکلیف کند. آن‌طور که مطلع شدیم، مدیران سابق استقلال به عجیب‌ترین شکل ممکن با این بازیکن قرارداد بستند و آپشن‌های عجیبی هم در قرارداد این بازیکن گنجانده شده. این‌که کاوه از تراکتور چقدر گرفته، مشخص نیست ولی در ادامه جزئیات قرارداد این بازیکن با استقلال را منتشر می‌کنیم تا هواداران این تیم در جریان ماجرا قرار بگیرند. جزئیات قرارداد استقلال با کاوه رضایی

در تاریخ ششم شهریورماه تفاهم‌نامه‌ای بین کاوه رضایی و باشگاه استقلال امضا شد. مدت این قرارداد یکسال و نیم و تاریخ شروع آن از نیم‌فصل به تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ و تاریخ پایان قرارداد ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ نوشته است. همچنین در این تفاهم‌نامه تبصره‌ای وجود دارد که اگر پنجره نقل و انتقالاتی استقلال زودتر از موعد مقرر باز شود و بازیکن مصدومیت طولانی‌مدت و مشکلی برای ورود به لیست و ثبت قرارداد نداشته باشد، باشگاه استقلال موظف است پیگیری‌های لازم را برای بازگشت رضایی انجام دهد.

مبلغ پایه قرارداد کاوه با استقلال برای یک نیم‌فصل ۱۱میلیارد است. همچنین برای حق مسکن یک میلیارد تومان، یک میلیارد برای رضایت مدیرعامل، پاداش قهرمانی در لیگ یک میلیارد تومان، کسب سهمیه ۳۰۰میلیون تومان، پاداش قهرمانی در جام حذفی ۵۰۰میلیون تومان، حضور در هر بازی ۵۰میلیون تومان و پاداش هر گل یا پاس گل ۳۰میلیون تومان خواهد بود. برای فصل بعدی اما قضیه جالب‌تر هم خواهد شد.

قرارداد پایه رضایی با استقلال برای سال آینده ۱۹میلیارد تومان خواهد بود. حق مسکن برای فصل بعد ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است و برای رضایت مدیرعامل ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان درنظر گرفته شده. پاداش قهرمانی در لیگ یک‌میلیاردو ۵۰۰میلیون تومان، قهرمانی در جام حذفی یک‌میلیارد تومان و کسب سهمیه ۵۰۰میلیون تومان خواهد بود. همچنین کاوه به ازای هر بازی برای استقلال ۸۰میلیون تومان جداگانه دریافت خواهد کرد. اما عجیب‌ترین بخش توافق‌نامه استقلال و کاوه رضایی به موضوع غرامت گرفتن این بازیکن از استقلال برمی‌گردد. ماجرای غرامت کاوه رضایی از استقلال

در صورتی که کاوه مصدومیت طولانی نداشته باشد و شرایط ثبت قرارداد را داشته باشد، باشگاه استقلال موظف است ۵ روز پیش از خاتمه مهلت نقل و انتقالاتی نیم‌فصل دوم لیگ برتر، او را به لیست اضافه کند و قرارداد این بازیکن فسخ شود. در غیر این‌صورت کاوه می‌تواند به راحتی قراردادش را با استقلال فسخ و مبلغ ۲۰میلیارد تومان هم به عنوان غرامت دریافت کند. حالا که قرارداد رضایی با تراکتوری‌ها به مشکل خورده، مشخص نیست وضعیت این بازیکن چه خواهد شد.

تراکتور مدعی است که قرارداد این بازیکن یک‌ساله بوده و هیچ بند فسخی هم در آن وجود ندارد. حتی تراکتوری‌ها از طریق یک واسطه به استقلالی‌ها پیغام دادند درصورت جذب کاوه رضایی با محرومیت و جریمه روبرو خواهند شد و باشگاه استقلال هم به همین دلیل نام کاوه را به لیست خود اضافه نکرد. نکته جالب توجه در مورد قرارداد رضایی و تراکتور اینجاست که این بازیکن چون قراردادش را در سازمان لیگ به صورت رسمی و یک‌طرفه فسخ کرده، اگر تراکتوری‌ها برنده دعوای حقوقی با این بازیکن شوند و رای به نفع آن‌ها صادر شود، باید قرارداد جدیدی با رضایی ببندند و همین موضوع سبب خواهد شد که مدیران تراکتور دست بالاتر را داشته باشند و با هر مبلغی که بخواهند با این بازیکن قرارداد ببندند.

مگر این‌که کاوه و تراکتوری‌ها به توافق نرسند و این بازیکن بخواهد تا پایان فصل بیرون بماند که آن داستان دیگری است. طبق قانون هر بازیکنی که قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ می‌کند، باید دلیل محکمی برای این کار داشته باشد، وگرنه باید تبعات احتمالی آن که شامل محرومیت و جریمه می‌شود را بپذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *