بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

روایت وزنه‌برداری که اوت کرد از ناکامی در قهرمانی جهان/ جوادی: انتخاب کلمبیا اشتباه بود

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۳

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در خصوص ناکامی در مسابقات قهرمانی جهان صحبت کرد.

به گزاش طرفداری، میرمصطفی جوادی که سال گذشته به مدال نقره مجموع جهان رسیده بود، در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲ ناکامی محضی را تجربه کرد. او در دسته ۸۱ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت. جوادی در حرکت دو ضرب به ترتیب برای مهار ۱۹۶، ۱۹۷ و ۱۹۸ کیلوگرم اقدام کرد اما در هر سه تلاش ناکام بود. او نه تنها از کسب مدال بازماند بلکه از جدول مجموع نیز اوت شد.

میر مصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران و ناکام بزرگ در رقابت های جهانی کلمبیا اظهار داشت:

هیچ وزنه برداری نمی تواند در طول سال در اوج آمادگی قرار داشته باشد. عوامل متعددی از جمله مصدومیت و ارتفاع بسیار شهر بوگوتا باعث شد که نتوانم در این مسابقات چهره خوبی از خود به نمایش بگذارم و از این امر بسیار متاثر هستم.

وی افزود:

حضور در رقابت های جهانی برای من خوب نبود چرا که یک ماه پیش از اعزام به این مسابقات دچار مصدومیت شدم و همین مصدومیت سبب شد افزایش وزن نداشته باشم و مجبور به حضوردر یک دسته پایین تر شوم. همچنین ارتفاع شهر بوگوتا مشکلات تنفسی برای تمامی وزنه برداران شرکت کننده از کشورهای گوناگون به ویژه وزنه برداران دسته های سبک وزن که زودتر به روی تخته رفته بودند، ایجاد کرد. از نظر من فدراسیون جهانی وزنه برداری در انتخاب کلمبیا به عنوان محل برگزاری رقابت ها اشتباه کرد. نگاهی به حد نصاب های کسب شده توسط بهترین وزنه برداران سبک وزن جهان تایید کننده این ادعا است.

جوادی با اشاره به حضورش در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران و وزنه زدن برای تیم ملی حفاری اهواز تاکید کرد:

با آنکه پس از بازگشت از کلمبیا باید دوران استراحت را طی می کردم، با توجه به تعهدم به تیم ملی حفاری اهواز به رقابت با حریفان در لیگ پرداختم و امتیازات خوبی نیز برای این تیم کسب کردم.

وی به رقابت تیم ملی حفاری اهواز با تیم ذوب آهن اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اشاره کرد و گفت:

تیم ملی حفاری اهواز هم اکنون در صدر جدول رده بندی لیگ قرار دارد و وزنه برداران این تیم برای آنکه بتوانند این برتری را حفظ کنند باید در هفته سوم لیگ با تمام توان و به دور از اشتباه وزنه بزنند تا جام قهرمانی را به اهواز ببرند. تیم ذوب آهن اصفهان از وزنه برداران خوبی بهره می گیرد و مطمئن هستم رقابت نزدیک و فشرده ای را با این تیم خواهیم داشت.

ملی پوش وزنه برداری ایران سال آینده را سالی سخت برای وزنه برداری ایران و متعاقب آن برای ملی پوشان وزنه برداری کشورمان دانست و خاطرنشان کرد:

رقابت های آسیایی کره جنوبی، بازی های آسیایی هانگژو و پیکارهای جهانی که هر سه رویداد حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را دارند، سه رویدادی هستند که ملی پوشان کشورمان باید در آن شرکت کنند. من برای اینکه حضور قدرتمندی در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابت های فوق که اسفند سال جاری دایر می شود، داشته باشم از هم اکنون تمریناتم را آغاز کرده ام تا با آمادگی مطلوب در این اردو حضور یابم. این رقابت ها سال آینده در فواصل مختلف برگزار می شود. باید به گونه ای برنامه ریزی کنم که از نظر فیزیک بدنی و آمادگی جسمانی دچار افت نشوم.

جوادی به حضورش در دسته ۸۹ کیلوگرم برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره و تصریح کرد:

پیش از اعزام به رقابت های جهانی کلمبیا می خواستم وزن خود را افزایش دهم که متاسفانه نشد ولی اکنون به گونه ای برنامه ریزی کرده ام که در زمان مناسب افزایش وزن داشته باشم. برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در این وزن با کیانوش رستمی رقابت دارم که این رقابت، رقابتی سازنده است.

ملی پوش وزنه برداری ایران به انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری که اسفند سال 1401 برگزار خواهد شد، اشاره کرد و به چند ثانیه گفت:

من معتقدم هر فردی که به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری برگزیده می شود باید تمام توان خود را معطوف این رشته ورزشی کند و این رشته ورزشی را به روزهای اوج خود بازگرداند. با این وجود از سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری نیز باید تجلیل کرد چرا که او زمانی هدایت فدراسیون وزنه برداری را برعهده گرفت که این فدراسیون شرایط خوبی نداشت؛ از یک طرف بدهی های بسیار و از طرف دیگر شرایط بد اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران. با این وجود انوشیروانی تمام تلاش خود را انجام داد تا اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با شرایط خوبی برگزار و تمامی اعزام ها نیز انجام شود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *