بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دومینو گلایه‌ها از کاهش سهم ورزش/ علی قارداشی: نه بودجه به تنیس روی میز بدهند، نه توقع داشته باشند

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۹

رییس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد این رشته برای موفقیت نیاز به بودجه بیشتری دارد.

به گزارش طرفداری، کاهش بودجه فدراسیون‌های ورزشی واکنش بسیاری از روسای فدراسیون‌ها را به دنبال داشته است. مهرداد علی قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز از جمله افرادی است که کاهش بودجه را به ضرر رشته تحت هدایت خود می‌داند.

او صراحتا اعلام کرده در صورتی که قرار نیست بودجه مناسبی به ورزش تخصیص پیدا کند، متعاقبا نباید انتظاری نیز وجود داشته باشد.

مهرداد علی قارداشی در خصوص بودجه‌ای که برای فدراسیون تنیس روی میز در سال آینده در نظر گرفته شده و این فدراسیون بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات متعدد دیگری را در پیش دارد، اظهار داشت:

ما انتظارات دو طرفه‌ای از دولت و خودمان با کمک بخش خصوصی داریم. ضمن انتظاری که از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک داریم از مجلس و کسانی که بوجه را برای ورزش در سال آینده نهایی می‌کنند به تمام جزئیات توجه کنند. نگاه به ورزش باید جهانی باشد چون این وضعیت را دیگر وزارتخانه‌ها ندارند که به رقابت با سایر حریفان بین‌المللی بپردازند. اگر هم شرایط برای تامین بوجه مورد نیاز فراهم نیست می‌توانند به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بگویند هیچ انتظاری از ورزش ندارند. به وزیر ورزش بگویند نه کمکی به عنوان بودجه می‌کنند و نه توقعی دارند. وقتی انتظار نتایج درخشان دارند باید بودجه و امکانات لازم برای رشد ورزش در تمامی رشته‌ها فراهم باشد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد:

حالا که سید حمید سجادی و محمود خسروی وفا در راس دو ارگان مهم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستند ما هم در کنار خانواده‌ها، اسپانسرها و قهرمان‌ها باید مکمل بودجه فدراسیون باشیم ولی بودجه دولتی نباید آن‌قدر کم باشد که جوابگوی نیازها نباشد. در این شرایط ارزی عمده فعالیت ما برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس در حوزه بین‌الملل خلاصه می‌شود. ان‌شاءالله حمایت‌ها معقول باشد. ما عمده وزارتخانه‌ها و حوزه‌های کشور را درک می‌کنیم ولی زمانی که مدیرعامل باشگاه هما بودم در ارائه خدمات به مسافران هیچ کسی به اندازه ورزشکاران نمی‌توانست کار خود را انجام می‌دهد.

علی قارداشی تاکید کرد:

از واحد بیمه هم که اطلاعات گرفتم و متوجه هزینه‌های درمانی بسیار کمتر ورزشکاران پرسنل هواپیمایی شدم چون سالم تغذیه می‌کنند و به واسطه ورزش شرایط بهتری دارند. ورزش در کاهش هزینه‌های دارو و درمان بسیار تاثیر دارد و صرف بودجه در عرصه ورزش سرنایه‌گذاری است علاوه بر آنکه افتخارآفرینی می‌کنند.

وی در خصوص اینکه نوشاد عالمیان در مسابقات کسب سهمیه مسابقات جهانی عملکرد خوبی نداشت و نهایتا می‌تواند از طریق رنکینگ جهانی سهمیه بگیرد، به آنا گفت:

من در دوحه بودم و نوشاد نهایت تلاش خود را کرد تا موفق باشد. ایمیل شکایتی به فدراسیون جهانی زده‌ایم درباره بخش برگزاری مسابقات که چطور می‌شود بهترین نماینده ایران در رنکینگ جهانی در سخت‌ترین جدول قرعه‌کشی قرار گرفته است. اگرچه از طریق رنکینگ جهانی نوشاد می‌تواند سهمیه را بگیرد ولی برای ما قرار گرفتن نوشاد در چنین قرعه سختی غیرقابل باور بود. بهترین رقبا در جدول او قرار داشتند و نتوانست به هدفی که مدنظر داشت دست یابد.

مهرداد علی‌ قارداشی با بیان موفقیت‌ها و کسب مدال‌های رنگارنگ ملی‌پوشان تنیس‌روی‌میز در عرصه‌های جهانی، اظهار داشت:

در بحث بودجه، ضمن تشکر از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و با درک شرایط کشور، ‌ انتظار ما زیاد است؛ چون هم المپیکی و درحال‌ رشد و هم اینکه ورزشی هستیم که به طور کامل در بخش بانوان و هم در بخش مردان فعال و مدال‌آورتر از فدراسیون‌هایی هستیم که یا مجاز نیستند یا پوشش آنان تعریف نشده است.

وی افزود:

در حوزه جانبازان و معلولان هم یکی از پرعضوترین و پرمدال‌آورترین رشته‌ها در بخش مردان و بانوان هستیم؛ بنابراین در بخش ویلچری و نشسته و همچنین ایستاده خیلی پرجمعیت هستیم و بیشتر از اینها به بودجه نیاز داریم که امیدواریم فدراسیون تنیس‌روی‌میز بیشتر دیده شود.

علی قارداشی با یادآوری اینکه بودجه سال گذشته فدراسیون تنیس‌روی‌میز، ۶ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد:

کاهش بودجه کار ما را سخت می‌کند؛زیرا فدراسیون جهانی از چهار سال پیش تا کنون، قانونی را اجبار کرده مبنی بر اینکه هر ورزشکاری که بخواهد سهمیه المپیک بگیرد و رنکینگ جهانی را ارتقا دهد باید حداقل در ۱۲ رویداد بین‌المللی حضور داشته باشد. از این‌ جهت رشته ما نیاز بیشتری به بودجه دارد و امیدواریم بتوانیم بخش خصوصی را برای حمایت مالی و اسپانسرینگ جذب کنیم.

رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز تصریح کرد:

در پایان سال ۱۴۰۰ هم در میان ۵۲ فدراسیون، رتبه اول اعزام‌ها را فدراسیون فوتبال با ۱۲۸ اعزام و فدراسیون والیبال با ۵۸ اعزام در رتبه دوم و تنیس‌روی‌میز با ۵۱ اعزام رتبه سوم را داشت. امیدواریم امسال هم توجه ویژه‌ای به این فدراسیون شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۶ موفق شدیم طلای هوپس جهان را از آن خود کنیم، درباره این طرح توضیح داد:

فدراسیون جهانی نزدیک به ۱۰ سال است برای نزدیک‌کردن فاصله کشورهای علاقه‌مند و مستعد در تنیس روی میز با کشورهای قدرتمند در این رشته، طرح استعدادیابی در رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۲ نه فقط برای مسابقه بلکه هم مسابقه و هم کمپ تمرینی را در قاره‌ها و منتخب پنج قاره برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است. افراد مستعد گرد هم جمع می‌شوند و پنج روز تمرین مشترک و دو روز مسابقه بین نفرات منتخب پنج قاره دارند.

رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز با یادآوری اینکه محسن شیشه‌گرها و حوری آقامیری مربیان بسیار فعال و کارآمد پسران و دختران ما در رشته هوپس هستند، خاطرنشان کرد:

امسال هم در پایان رقابت‌های تنیس‌روی‌میز هوپس جهان به میزبانی فرانسه، فراز شکیبا از ایران نایب قهرمان شد و همچنین در این رقابت، وانیا یاوری با غلبه بر حریفانی از کلمبیا، فرانسه، کانادا، آمریکا، تونس، مجارستان، اوکراین و شکست مقابل حریفانی از سوئد و تایلند مدال برنز ارزشمند رقابت‌های هوپس جهان را از آن خود کرد.

وی افزود:

قبل از مسابقات جهانی هم پیکارهای قاره‌ای برگزار می‌شود. امسال بازیکن ما که در جهانی عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد، در آسیا اول شده بود. امسال هم بعد از یک قرن، برنز تیمی نوجوانان آسیا را با غلبه بر کره جنوبی گرفتیم که خود بعد از چین مدعی قهرمانی است و همواره در صدر جدول قرار دارد. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد ما در رده‌های سنی مختلف خوب عمل کردیم و این عملکرد ما باعث شده از چند کشور پیشنهاد کمپ‌های تمرینی مشترک داشته باشیم.

علی قارداشی در خصوص تیم پیشکسوتان هم با یادآوری اینکه تابه‌حال در رقابت‌های پیشکسوتان، حتی یک مدال هم نداشتیم، تصریح کرد:

بازیکنان ما امسال واقعا شگفتی سازی کردند و سه مدال طلا و سه برنز را به خانه آوردند؛ محمدعلی جعفری در رده سنی ۸۰ سال به بالا و مهران احدی در رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال مدال طلا گرفتند. رمضانعلی محمودی گلستانی هم طلای دوبل و برنز انفرادی را گرفت و مجید احتشام‌زاده هم در انفرادی و سیامک نصیری و مهران احدی در دوبل هم مدال برنز را به دست آوردند.

وی با تأکید بر اینکه در همه ورزش‌های توپی و راکتی تنها فدراسیونی هستیم که ورزش‌های تیمی و انفرادی داریم و تابه‌حال هفت دور سهمیه المپیک و دو بار سهمیه بانوان گرفتیم و از المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا تا ۲۰۲۰ توکیو منهای ۱۹۹۶ آتلانتا در المپیک حضور داشتیم، به ایرنا گفت:

در حوزه داوری هم بسیار پیشرفت کرده‌ایم و خوشبختانه داوری و سرداوری کرسی‌های بزرگ و مسابقات مهم دنیا در دست داوران ایرانی است؛ داورانی با دانش و مسلط به زبان‌های زنده دنیا پرورش داده‌ایم و تنها زن داور تاریخ ورزش المپیک هم خانم سیمین رضایی است که در المپیک توکیو شرکت کرد.

علی قارداشی در ادامه تصریح کرد:

با تلاش شیمی دانان کشور، روکش میز تنیس با ترکیبات جدیدی ساخته شده  که برای تولید انبوه این روکش نیاز به حمایت مالی است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات این رشته فقط در چند کشور دنیا تولید می‌شود، افزود:

در صورت حمایت شیمی دانان برای تولید این روکش، می‌توانیم تا مقدار زیادی هزینه‌های این رشته در کشور کاهش دهیم

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *