بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

توضیحات دبیرکل کمیته المپیک درباره وضعبت تیم فوتبال امید/ هاشمی: دیدار خسروی‌وفا و باخ به تحریم سجادی مربوط نیست

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره مسائل رو ورزش ایران صحبت کرد.

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست امروز هیأت اجرایی اظهار داشت:

محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک ایران فردا راهی لوزان سوییس می‌شود تا با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیداری داشته باشد. این در واقع سومین جلسه رسمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران و توماس باخ در ۴ ماه گذشته است.

وی در ادامه بیان داشت:

یک دیدار در کره جنوبی بود که جلسه انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) بود و خسروی وفا دیداری را با توماس باخ داشت و باقری نکاتی را به ما اعلام کرد و ما هم گزارشی از وضعیت ورزش ایران ارائه کردیم. همانجا قرار شد که یک جلسه اختصاصی در مقر کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم.

هاشمی پیرامون ارتباط جلسه فردا با تحریم وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت:

خیر! کاملا به کمیته ملی المپیک، بازی‌های آسیایی و قهرمانان و ورزشکاران مرتبط است. این نشست هم در راستای دیپلماسی ورزشی ایجاد ارتباط با فدراسیون‌های جهانی کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا و جلسه مثبت و مفیدی خواهد بود که نتایج آن اطلاعات داده خواهد شد.

او درباره آخرین وضعیت تغییر لوگوی کمیته گفت:

با تلاش‌هایی که حوزه روابط عمومی ما و همچنین حوزه بین‌الملل انجام دادند به جمع‌بندی‌هایی در این موضوع رسیدیم. در حدود دو سال و خورده‌ای پیش IOC اعلام کرد باید لوگوی خود را مانند کشورهای دیگر اصلاح کنید. پیشنهادات را گرفتیم و به سه پیشنهاد رسیدیم که اولین پیشنهاد همان پیشنهادی است که قطعا لوگو را عبداللهی به شما خواهد داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در این رابطه تصریح داشت:

در واقع پرچم جمهوری اسلامی ایران است و پنجره جهانی المپیک که مورد اصلاح قرار گرفته، با یک اصلاحاتی نسبت به لوگوی قبلی نهایی شده و باید در مجمع تصویب شود. ولی عزیزان باز هم یک هفته فرصت خواستند. کسی از اعضای هیات اجرایی نقطه نظری داشت به عنوان اصلاحیه به ما اعلام کند. اگر تغییر کرد آن را ملاک قرار می دهیم در غیر این صورت لوگو نهایی خواهد شد.

وی در مورد بودجه سال آتی ورزش تأکید داشت:

جلسه با حضور اکثریت بود. اولین بحث ما در مورد بودجه سال ۱۴۰۲ کمیته ملی المپیک بود. نمایندگان مجلس سوال‌هایی از ما داشتند که این بودجه کافی است یا  نه و در چه زمینه‌هایی قرار است هزینه شود که ما پاسخگوی نمایندگان مجلس، کمیسیون فرهنگی و حتی هیات رئیسه بودیم. بودجه کمیته‌ ملی المپیک در سال قبل در سه ردیف بود که ارقام آن ناچیز بود. ردیف اصلی ۲۲۰ میلیارد تومان، متفرقه ۸۰ میلیارد تومان و بودجه عمرانی مختصر بود.

هاشمی در این رابطه اذعان داشت:

رشد ۸۰ تا ۸۵ درصد رشد داشتیم اما اعتبار کمیته برای کادرهای فنی، حضور در مسابقات، استعدایابی و اقدامات زیر ساختی کافی نیست. اگر گشایشی در بودجه ایجاد شود شاید در ردیف متفرقه کمک بیشتری کنند تا در سال آینده دچار مشکل نشویم. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ کوانگجو که چهارم شدیم آن زمان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مسابقات بود و دلار هم زیر ۱۰۰۰ تومان بود. بر مبنای قیمت امروز دلار، ۵۰ میلیون دلار یا ۲ هزار میلیارد تومان برای بازی‌های آسیایی نیاز داریم تا با رقبا رو به رو شویم. رشد این بودجه کافی نیست.

او در خصوص وضعیت مالی خاطرنشان ساخت:

در ادوار گذشته چهارم، سپس پنجم و در دوره گذشته هم ششم شدیم. اگر همان نمودار باشد باید هفتم یا هشتم شویم و اگر می‌خواهیم جایگاه ششم را حفظ کنیم باید دولت و مجلس حمایت کنند. اینجا بحث داخل کشور نیست، همه امکانات رقبا بیشتر از ورزشکاران ماست. همه اعضای هیئت اجرایی هم در جهت رشد بودجه کمک می‌کنند. آنچه مصوبه سال ۱۴۰۱ برای فدراسیون‌ها بود، ۸۰ تا ۹۰ میلیارد بود که بیش از ۱۱۶ میلیارد پرداخت کردیم یعنی ۳۰-۴۰ درصد بیشتر کمک کردیم. اما اعداد پاسخگوی نیاز کمیته ملی المپیک نیست.

هاشمی با اشاره به بازیهای ساحلی افزود:

در جلسه امروز همچنین بحث مربوط به مسابقات ساحلی انجام شد. قرار شد تیم ایران با کاروان ۳۵ نفره و در کشتی، کاراته و فوتبال ساحلی اعزام شود. قرار شد بررسی شود اگر فدراسیون دیگری شرایط دارد مشخص شود و شرایط فدراسیون‌ها بررسی شد. هندبال ممکن است مدال نگیرد اما می‌تواند اضافه شود. رشته‌های سه گانه و قایقرانی و والیبال ساحلی در حال بررسی هستند. بخش زیادی از هزینه این مسابقات از سوی IOC است و تلاش می‌کنیم چند رشته اضافه شود. همین مدیران که در هانگژو هستند، این کاروان را اداره می‌کنند و کسب تجربه خواهد بود.

وی در ادامه درباره کمیسیون بین الملل بیان داشت:

تا کنون ۷ کمیسیون تعیین تکلیف شده‌. امروز رئیس کمیسیون امور بین الملل آقای عبدالله سهرابی انتخاب شد وی از مدیران وزارت امور خارجه است و دستار ویژه وزیر امور خارجه است. همچنین یک دستورالعمل برای استقبال از قهرمانان در دست تدوین است. در جلسه قبل دوستان در مورد شاخص‌ها نقطه نظراتی داشتند. هفته گذشته علیرضا دبیر آمد و هر بار یک رئیس فدراسیون دعوت خواهد شد. در برنامه داریم که توزیع اعتبار به فدراسیون‌ها بر اساس شاخص باشد.

هاشمی افزود:

هر مبلغی در مجلس برای بودجه کمیته تعیین شد چه در حوزه زیرساخت و چه حمایتی و المپیک و سایر موضوعات مثل توسعه و ارتقای امکانات، به کار گرفته می‌شود. باید خواسته‌های ما مطابق با شرایط روز باشد. در والیبال و کشتی و فوتبال آکادمی و کمپ داریم ولی این حق همه رشته‌های المپیکی و محبوب است‌ که آکادمی مجهز داشته باشند. سال‌ها است نتوانستیم این امکانات را داشته باشیم. باید آکادمی دو  و سه داشته باشیم و آکادمی خود را نیز به روز کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت تیم امید و کادر فنی این تیم گفت:

ما بر اساس انتظارات مردم و جایگاه کمیته به فدراسیون قول کمک دادیم. ترکیب سرپرست و کادر فنی باید زودتر مشخص شود. زمان کمی داریم و این مطالبه بیش از ۴۰ ساله مردم است و این توان در فوتبال برای کسب سهمیه المپیک هست. دو بار با فدراسیون فوتبال جلسه داشتیم و گزینه پیشنهادی را معرفی کردیم این که چه مسائلی است که ما خبر نداریم باید از فدراسیون بپرسید. حتی اگر گزینه ما را قبول ندارند، گزینه دیگری مطرح و کار را شروع کنند. عملا فرصت‌ها با ادامه این روند از بین می‌روند. از عزیزان در فوتبال استدعا دارم تصمیم بگیرند‌.

هاشمی تصریح کرد:

ما در هیچ موضوعی دخالت نمی‌کنیم. ما مسئول برگزاری بازی‌های آسیایی هستیم و مشاوره و حمایت می‌کنیم. ما اینجا در کمیته نمی‌توانیم تیم داشته باشیم اگر می‌توانستیم شاید این کار را انجام می دادیم. مجلس برای بازی‌های هانگژو و کسب سهمیه المپیک  ۲۰۰ میلیارد اضافه کرد که در مجموع سهم این بخش  ۵۱۰ میلیارد شده که نمی‌توان با یک فدراسیون در آسیا مقایسه کرد. بودجه کمیته و وزارت ورزش در ردیف‌های جدا است اما این بودجه برای هر دو بخش کافی نیست.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص حضور روسیه و بلاروس در آسیا گفت:

در این قسمت نمی توانیم کاری کنیم. تصمیم شورای المپیک آسیا و IOC است. آنها با کاروان ۵۰۰ نفره شرکت می‌کنند ولی در جداول و مدال حساب نیستند. اگر در مدال سهم داشته باشند رتبه ما ممکن است کاهش یابد اگر لحاظ نکنند این حسن را دارد که ورزشکاران ما در رقابت با آنها می‌توانند تمرین کنند و تیم‌های ما تقویت خواهند شد.

وی در خصوص استعفای گنج‌زاده از ریاست کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد:

از کمیسیون ورزشکاران این خبر آمده و کمیسیون باید تصمیم بگیرد و این موضوع در جلسه مشترک مطرح شد. فعلا نفر جدید معرفی نشده است. باید فردی را تعیین کنند و شاید بخواهند گنج‌زاده بماند. ما دخالتی نمی‌کنیم ولی در کنار آنها هستیم.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *