بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برگزاری مسابقات فیفا ‌و ای‌فوتبال/ جایزه یک میلیاردی برای مسابقات جایزه بزرگ تهران

منبع : خبرگزاری فارس
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۶

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری مسابقات جام بازی‌های الکترونیک جایزه بزرگ تهران، در ساختمان شهرداری منطقه 9 تهران با حضور حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش‌های شهرداری برگزار شد.

اوجاقی در ابتدای این نشست اظهار داشت: سازمان ورزش متولی ورزش شهروندی است. به جز کالبد شهر روح شهر یعنی مردم هم برای شهرداری اهمیت دارد. سازمان ورزش باید شرایطی ایجاد کند که از نظر نشاط اجتماعی، خدماتی برای مردم فراهم شود. رویکرد ما خانواده‌محوری و هویت‌بخشی به محلات است.

وی افزود: جشنواره آرمان با تاکید علیرضا زاکانی برگزار می‌شود. بخش ورزشی جشنواره در سازمان ورزش تعریف شده است. ورزش‌های آیینی و پویش‌های مردمی مختلفی داریم مانند کمک به ایتام، آزادسازی زندانیان، یا کمک هزینه تهیه جهیزیه برای خانواده‌‌‌‌‌های بی‌بضاعت، سعی کردیم ورزش‌های آیینی و سنتی در هر برنامه‌ای نمود پیدا کند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های ما ورزش‌های الکترونیکی است و حدود 30 میلیون نفر درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند. با برنامه‌ریزی که برای جشنواره آرمان شده، طرحی برای بازی‌های رایانه‌ای ارائه شد که می‌تواند رویداد بی‌نظیری در کشور یا سطح منطقه باشد. فکر می‌کنم تا 18 بهمن ثبت نام خواهیم داشت. مسابقات از 23 تا آخر بهمن برگزار می‌شود. تا الان حدود 1700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که بیش از 7 هزار نفر ثبت نام کنند. جوایز قابل توجهی به نفرات برتر داده می‌شود. با انجمن ورزش‌های الکترونیکی صحبت شده و این مسابقات می‌تواند کانالی برای انتخابی تیم ملی باشد.

در ادامه محمد مشهدی‌یاری، گفت: حدود یک ماه پیش ستادی تشکیل شد که من افتخار دارم دبیر اجرایی آن باشم. طی هماهنگی با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خیلی دوست داشتیم رشته‌های ایرانی انتخاب کنیم، 5 رشته داریم که سه رشته روی کنسول PS5 و دو رشته موبایلی داریم، فیفا 2023، ای فوتبال 2023، کلش رویال موبایل برای آقایان و بانوان، و همچنین یک رشته ماشین‌سواری برای بانوان در نظر گرفته شده است. از نفر اول تا شانزدهم هر رشته جایزه خواهند گرفت و به جز این به 35 نفر از شرکت‌کنندگان هم به قید قرعه جایزه خواهیم داد.

وی افزود: دو سوله نمایشگاهی برج میلاد را تجهیز می‌کنیم، ان‌شاءالله تا دو سه روز دیگر دکور آن تمام می‌شود، مسابقات نهایی 5 اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. سعی کردیم مدل برگزاری واقعا در ایران برای اولین بار باشد. پیش‌بینی می‌کنیم که بالای 8 هزار نفر را جذب کنیم. داوران مطرحی را هم برای این مسابقات دعوت کردیم.

در ادامه اوجاقی عنوان کرد: برای برگزاری چنین رویدادی مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، و انجمن بازی‌های الکترونیکی گرفته‌ایم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

پس از این محمود آزوش مسئول کمیته مشابقات انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، در مورد شرایط برگزاری این مسابقات اظهار داشت: بعد از 6-5 سال وقفه دوباره فضای بازی‌های الکترونیکی ایجاد شده و منطبق با قوانین جهانی در دو رشته ای فوتبال و فیفا برگزار می‌شود. این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را هم برای شهر تهران دارد. افراد برتر به مسابقات کشوری می‌روند و سپس به اردوی تیم ملی خواهند رفت. در مسابقات المپیک هانژوی چین که شهریور و مهر سال آینده برگزار می‌شود، این رشته‌ها برای اولین بار شرکت داده می‌شوند. سال آینده جام جهانی رومانی، مسابقات سنگاپور، مسابقات هند و عربستان را هم داریم. باید چند دوره انتخابی تیم ملی برگزار کنیم. برای استان تهران شروع کار از این دوره است. با توجه به اسپانسرها چنین مسابقاتی تا به حال در کشور در این سطح اجرا نشده است.

در ادامه مشهدی‌یاری در خصوص جوایز این مسابقات گفت: سه اسپانسر داریم و باید یکی را انتخاب کنیم، رقم جوایز یک میلیارد تومان است که به 115 نفر تعلق می‌گیرد. نفر اول فیفا و ای فوتبال 100 میلیون تومان می‌گیرند. نفر اول بازی‌های موبایلی و ماشین سواری 50 میلیون تومان می‌گیرند. برای نفر اول تا شانزدهم از یک فرمول جهانی استفاده کردیم. به جز این به 35 نفر هم به قید قرعه جایزه می‌دهیم.

سپس اوجاقی عنوان کرد: وظیفه ما در شهرداری برگزاری مسابقات برای حضور در تیم ملی نیست، وظیفه ما این است که برای شهروندان فضایی را فراهم کنیم تا استعدادهای خودشان را بروز بدهند و آنها را تحویل فدراسیون ورزش‌های همگانی یا انجمن ورزش‌های الکترونیکی بدهیم.

در ادامه محبوبیان دبیر انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، گفت: در ایران روزانه 19 میلیون گیمر به صورت متوسط 30 دقیقه‌ بازی می‌کنند ولی فقط 5 درصد تولید داخلی برای محتوا داریم. برای 14 قرن نفر بازی در روز هدایت‌گری می‌کنیم. یکی از ورودی‌های انتخابی تیم ملی این مسابقات است. در حال استعدادیابی هستیم و تلاش می‌کنیم اجرای عادلانه داشته باشیم.

پس از این صحبت‌ها، اوجاقی اعلام کرد: در کنار برگزاری این مسابقات، مسابقات نوستالژیک مانند انجام بازی‌های آتاری، و همچنین دوره آموزشی برای افراد داریم.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *