بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برگزاری مسابقات دهه فجر به یاد شهدای دانش آموز/ تیم‌های ملی دانش آموزی برای حضور در میادین بین‌المللی تشکیل می‌شود

منبع : خبرگزاری فارس
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۴

حسین بابویی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت ورزش دانش آموزی کشور اظهار داشت: در طی دو سال و نیم که کرونا بر جهان حاکم بود اغلب فعالیت‌های ورزشی و سالن ها تعطیل شده بودند در همین راستا تمام مسابقات کشوری و بین المللی تعطیل شده بود، در این میان دانش آموزان کشورمان هم با توجه به شیوع کرونا از ورزش دو شدند. ما پس از مساوی شدن دولت سیزدهم از همان ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم تا مسابقات کشوری خود را برگزار کنیم. در تابستان سال جاری که گذشت می‌دانید مسابقات گسترده ای در سطح کشور به عنوان المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته های مختلف برگزار کردیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات کشوری در دانش‌آموزان شور و هیجان خاصی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند چرا که برگزاری مسابقات کشوری نشان دهنده این است، که اول از همه مسابقات در مدارس برگزار خواهد شد و تمام دانش آموزان می توانند خود را در این مسابقات محک بزنند. مسابقات از مدارس بهشهری وی از شهری به استانی و از استانی به کشوری ادامه پیدا می کند.

رئیس فدراسیون دانش آموزی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات در سطح کشور بسیاری از دانش آموزان در در سطح کشور را درگیر می‌کند و باعث می‌شود تا آنها دچار تحرک و شادابی شوند و فرصت مناسبی است تا دانش آموزان استعدادهای خود را نشان دهند. حدود 300 دانش آموزان در تابستان توانستند در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور به موفقیت برسند و به اردوی تیم‌های ملی رشته های مختلف دعوت شوند.

بابویی در خصوص برگزاری مسابقات کشوری دانش آموزی عنوان کرد: بعد از مسابقات کشوری تابستان و با آغاز شدن سال تحصیلی جدید تصمیم گرفتیم مسابقات کشوری را در دو بخش برگزار کنیم،که بخش اول آن در دهه فجر برگزار می‌شود و بخش دوم آن هم در تابستان سال آینده که دانش آموزان می توانند در رشته های مختلف در این مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مسابقات دهه فجر در سه شهر شیراز، آبادان و بندرعباس برگزار خواهد شد و حدود پنج هزار دانش آموز برای شرکت در مسابقات دهه فجر حضور خواهند داشت. بسکتبال و والیبال در شهر شیراز، فوتسال و دو و میدانی در بندرعباس و فوتبال در شهر آبادان میزبان خواهیم بود.همچنین مسابقات دهه فجر در رده سنی دوم متوسطه برگزار می شود و به جز ورزش فوتبال و فوتسال دانش آموزان دختر هم در سایر رشته ها شرکت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون در ادامه از تشکیل تیم‌های ملی دانش آموزی خبر داد و گفت: بعد از رقابت‌های دهه فجر نفرات برتر برای تشکیل تیم های ملی دانش آموزی انتخاب خواهند شد چرا که اواخر بهار سال ۱۴۰۲ مسابقات بین المللی و بین قاره ای را در پیش داریم که بعد از این رقابت ها و تعیین نفرات برتر ادوهای آماده سازی برگزار خواهد شد و بعد از آماده سازی تیم های ملی دانش آموزی کشورمان در رقابت‌های بین المللی اعزام خواهند شد.

وی افزود: رشته های توپی مانند فوتسال فوتبال بسکتبال و والیبال در بین دانش آموزان طرفداران بسیار زیادی دارد و ما بر همین اساس تلاش کردیم که که این مسابقات در پایه دوم متوسطه برگزار شود این مسابقات یادواره شهدای دانش آموز کشور خواهد بود.

بابویی درباره نام گذاری مسابقات دهه فجر به نام شهدای دانش آموز مدرسه زینبیه شهر میانه گفت: مدرسه زینبیه در شهر میانه در سال ۱۳۶۴ توسط رژیم بعثی عراق بمباران شد و ۳۸ دانش آموز به شهادت رسیدند. این مسابقات یادواره شهدای دانش آموز مدرسه زینبیه و سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد. حاج قاسم سردار همه مردم ایران است و برای مدم کشورمان عزیز است.

پایان پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *