بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نگاهی به دفاعیات آجورلو: عجیب، متناقض و مبهم

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۸

به گزارش ایلنا، مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با وجود کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و یکم با تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی به دلیل عدم رضایت وزیر ورزش و جوانان در لیگ بیست و دوم از سمتش کنار رفت تا علی فتح الله زاده یک مرتبه دیگر در این سمت منصوب شود.

آجورلو پس از مدت‌ها سکوت تصمیم گرفت در ماه گذشته طی مصاحبه‌ای به سوالات پیرامون دوران مدیریتی خود پاسخ بدهد. اظهارات تند او موجب شد تا علی فتح‌الله‌زاده در مصاحبه‌ای تلویزیونی با برنامه فوتبال برتر واکنش نشان بدهد.

اقدام فتح الله زاده با درخواست آجورلو برای حضور در برنامه فوتبال برتر و گفتگوی جدیدی این بار در برنامه زنده همراه شد. او درحالیکه هفته گذشته دعوت برنامه را نپذیرفته بود در نهایت شب گذشته مقابل محمدحسین میثاقی نشست تا به ابهامات دوران حضورش در باشگاه استقلال پاسخ بدهد.

آجورلو اگرچه سعی داشت با توضیحاتش ابهامات را برطرف کند اما با واکنش فتح الله زاده رو به رو بود و بیشتر سوالات دیگری را در ذهن طرفداران استقلال ایجاد کرد. 

در این گزارش نگاهی به اظهارات آجورلو خواهیم داشت که در فضای مجازی مورد توجه طرفداران استقلال قرار گرفته است:

ماجرای برکناری

آجورلو معتقد است او یکباره و شبانه از سمتش کنار رفته است؛ ادعایی که علی فتح الله زاده آن را رد کرد.

آجورلو در این باره گفت: «گفتند آجورلو نباید در استقلال باشد، و این تیم ماست و گفتند که دیدید او را شبانه برکنار کردیم. آقای سجادی درباره برکناری من باید صحبت کند. ایشان گفته بودند که از آقای آجورلو خواستیم که ورزش بانوان و چوگان را راه بیاندازند اما ایشان این کار را نکردند و به خاطر این برکنار کردیم، انشاالله که این است!»

فتح الله زاده در گفتگوی تلفنی با برنامه در این باره گفت: «من 2 هفته قبل از معارفه‌ام به او اطلاع دادم و او می‌دانست قرار است چه اتفاقی بیافتد. کودتایی در خصوص جابجایی مدیریت باشگاه استقلال در کار نبوده است و من او را در جریان گذاشته بودم.»

ماجرای گم شدن 60 میلیارد در استقلال

مصطفی آجورلو بدون اینکه پاسخ واضحی به این سوال داشته باشد تنها آن را یک شایعه دانست: «این 60 میلیارد تومان که می گویند گم شده را یک بهائی از آن طرف آب توسط یک خبرنگار به زبان‌ها انداخت.»

فتح الله زاده اما معتقد است که تنها سه قسط هر کدام به مبلغ 8 میلیارد تومان به بانک شهر پرداخت کرده که باید در زمان مدیریت قبلی صورت می‌گرفت: «من کدهایی می‌گویم که قابل حقیقت سنجی است؛ او گفت که تمام قسط‌های بانکی را پرداخت کرده است پس‌ این سه قسطی که بانک شهر از ما کم کرده است، چه دلیلی دارد؟ مگر من چند ماه است که به باشگاه آمدم و حالا 3 قسط 8 میلیاردی از ما کم شده است؟ بانک برای ما نامه داده است که قسط ها پرداخت نشده و از ما کم کرده و مدارک این صحبت‌ها نیز آماده انتشار است.»

جذب زواری و حامدی فر

نقل و انتقالات استقلال یکی از سوژه‌های طرفداران است. این باشگاه در تابستان خریدهای زیادی داشت که البته تمامی آن‌ها در مسابقات لیگ بیست و دوم فرصت بازی به دست نیاوردند. امید حامدی فر و محمد حسین زواری از این دسته بازیکنان هستند.

آجورلو ابتدا در صحبت‌هایش اینطور گفت که پیش از انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی، با نظر علی‌رضا منصوریان زواری و حامدی فر را جذب کرده اما چند ثانیه بعد تایید کرد که این دو بازیکن پس از تایید سرمربی پرتغالی و تماشای فیلم بازی آن‌ها جذب شدند. اظهار نظری به شدت متناقض! او همچنین مدعی شد که فقط سجاد شهباززاده بدون نظر این سرمربی به تیم ملحق شد.

حقوق 25 میلیونی یک راننده

روزنامه‌های ورزشی پس از برکناری آجورلو اعلام کردند که تنها راننده اجلال نصیری، یکی از معاونان دوره‌ آجورلو مبلغ 25 میلیون تومان دستمزد ماهانه داشت! این یکی از ایرادات وارده به ریخت و پاش‌های مدیریت گذشته بود که البته شفاف سازی درباره آن صورت نگرفت.

آجورلو معتقد بود که این یک صحبت کوچک و بدون اهمیت است و توضیح قانع کننده‌ای درباره آن نداشت: «چقدر ما کوچک هستم و چیرهای کوچک به مردم می گوییم، کنار ما قطر 240 میلیارد یورو هزینه جام جهانی کرده است! راننده ماشین خودش را هم آورده است و شبانه روز کار کرده است. آقای اجلال نصیری که یک باشگاه را اداره می‌کرد می‌گویند پول هتلش اینقدر شده است و من تسلیم هستم.»

ماجرای اهدای 5 ماشین شاسی بلند

یکی از موضوعات قابل توجه باشگاه استقلال در زمان آجورلو اهدای ماشین‌های شاسی بلند بود که به عقیده او قابل دفاع است و مشکلی از این بابت وجود نداشت. 

آجورلو در این مورد گفت: «طبیعی است که من 5 ماشین شاسی بلند گرفته ام. به مدیر خودم داده ام که 4 ماه شبانه روز در کمپ کار کرده است و صورتش مثل کارگران زحمت کشی که در فضای باز کار می کنند، صورتش سوخته است.»

قرارداد کاوه رضایی

کاوه رضایی با استقلال قرارداد امضا کرد اما برای نیم فصل اول در تیم تراکتور بازی کرد. گفته می‌شد او قرار است چون به عنوان بازیکن آبی‌ها در نظر گرفته می‌شود به این تیم بازگردد اما مشخص نیست او بازیکن تیم تهرانی است یا تیم تبریزی. مبلغ این قرارداد هم مورد موافقت مدیریت جدید نیست و همین مسأله هم چالش جدیدی را ایجاد کرده است. 

علی فتح الله زاده در این مورد توضیح داد: «آجورلو یک قرار داد با او بست که 30 میلیارد به او پیشنهاد کرده و اختلافاتی با هم داریم. او در لیست ما نیست و با تراکتور قرارداد یک ساله دارد اما اگر مدعی هستند که بازیکن ماست، او را بدهند. تکلیف قرارداد رضایی نیز در کمیته انضباطی مشخص می‌شود و امیدواریم به کل این مشکل که خیلی پیچیده شده است، حل شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *