بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۳

محمدرضا آزادی که با به ثمر رساندن پنج گل در هفده هفته برای آلومینیوم اراک، تنها یک گل با صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر فاصله دارد، فوتبال خود را از رده‌های پایه تراکتور آغاز کرده است. او ۶ سال در تراکتور حضور داشت و در لیگ نوزدهم نیز به عنوان جانشین استوکس، فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرد و سه گل نیز به ثمر رساند اما در پایان فصل ۹۸-۹۹ از این تیم تبریزی جدا شد.

در حالی که شایعات زیادی برای حضور آزادی در تیم‌های بزرگ ایران وجود داشت، این بازیکن ایران را ترک کرد و با قراردادی سه ساله به پانتولیکوس یونان پیوست اما حضور او در این کشور به یک سال هم نرسید و این بازیکن پس از دریافت پیشنهاد از استقلال، به جمع آبی‌پوشان اضافه شد تا لیگ بیست و یکم را زیر نظر فرهاد مجیدی دنبال کند.

اما شرایط برای آزادی آن‌طور که انتظار داشت، رقم نخورد و این بازیکن در نیم فصل در لیست مازاد فرهاد مجیدی قرار گرفت تا با جدایی از استقلال، به آلومینیوم اراک بپیوندد.

آزادی ۲۴ ساله که این روزها کار خود را با آرامش در جمع شاگردان مهدی رحمتی دنبال می‌کند و به جوان‌ترین ستاره لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شده است، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص رمز و راز موفقیت خود و همچنین دوران حضورش در استقلال صحبت کرده است.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

صحبت‌هایمان را با آلومینیوم شروع کنیم؛ در هفده هفته، ۲۴ امتیاز کسب کرده‌اید و در رده هفتم جدول قرار دارید. شرایط چطور است؟

تیم خوبی داریم و شرایط خیلی خوب است. همه بچه‌ها فعل خواستن را صرف کرده‌اند و دوست دارند که تیم بالای جدول باشد. همه تلاش می‌کنیم که تیم هفته به هفته بهتر شود و رتبه خوبی در جدول کسب کنیم.

پنج گل در لیگ زده‌ای و درخشش خوبی داشته‌ای. شرایط خودت را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خدا خواسته و با تلاش خودم و اعتماد سرمربی و همچنین کمک هم‌تیمی‌هایم توانستم چند گل بزنم و عملکرد خوبی هم داشته باشم به تیم کمک کنم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در ادامه مسیر هم بتوانم برای آلومینیوم مثمرثمر باشم.

تو فصل گذشته و پس از جدایی از استقلال به آلومینیوم پیوستی. شرایط برای تو در این تیم چطور گذشت که در لیست مازاد قرار گرفتی؟

دوست ندارم به عقب نگاه کنم و سعی می‌کنم همیشه نگاه رو به جلو داشته باشم و به آینده فکر کنم. اما من در اروپا بازی می‌کردم و به خاطر استقلال، به ایران برگشتم تا اینجا بازی کنم. شاید در لیگ ایران، آرزوی هر بازیکنی باشد که در تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس بازی کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و دوست داشتم که روزی عضو تیم استقلال باشم ولی در این تیم به حقم نرسیدم و آن‌طور که باید، فرصت بازی پیدا نکردم. متاسفانه آن‌طور که به بقیه بازیکنان اعتماد می‌شد، به من اعتماد نشد و من هم تصمیم گرفتم جدا شوم و به تیمی بروم که بازی کنم تا فوتبالم خراب نشود. خدا را شکر تصمیم خوبی هم گرفتم و شرایط خوبی در آلومینیوم برایم رقم خورد.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

در ابتدا هم قصد جدایی نداشتی و دوست داشتی به کارت ادامه بدهی.

من استقلال را دوست داشتم و به خاطر این تیم برگشته بودم و در چند مسابقه‌ای هم که فرصت بازی پیدا کردم، عملکرد خوبی داشتم اما در نهایت دیدم اگر در استقلال بمانم، فوتبالم خراب می‌شود و آینده‌ام به خطر می‌افتد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم جدا شوم و اگر هم روزی به این تیم برگشتم، با قدرت برگردم.

هیچوقت با کادرفنی‌ درباره اینکه چرا کم به تو فرصت بازی می‌دهند، صحبت کردی؟

صحبت کردم اما به جوابی نرسیدم و هیچ دلیلی برای این مسئله نیاوردند.

صحبتی با تو می‌کردند که انگیزه بگیری و بیشتر تلاش کنی تا در ترکیب قرار بگیری؟

اصلا. نه صحبت می‌کردند و نه در تمرینات من را در کار می‌گذاشتند. آنها رودی ژستد را جذب کردند، در صورتی که سالی که من به یونان رفتم، این بازیکن در لیست مازاد پانتولیکوس بود؛ در واقع این بازیکن را فروختند و من را خریدند.

در واقع تو در لیست خرید استقلال بودی اما حتی در تمرینات هم بهایی به تو داده نمی‌شد.

همین‌طور است، در تمرینات هم من در کار نبودم و توجه خاصی به من نمی‌شد. حتی در بازی با گل‌گهر هم که من بازی کردم، یک‌باره دو بازیکن خارجی تیم محروم شدند و در شرایطی که قصد داشت من را روی سکو بگذارد، گفت آزادی بیا آماده شو به زمین برو؛ بدون اینکه آمادگی قبلی بدهد و در تمرین صحبتی با من کند. یک‌باره من را به زمین فرستاد و من هم خوب کار کردم اما در بازی بعدی باز هم به من بازی ندادند.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

بابت اینکه به تو بازی نرسید، از فرهاد مجیدی گلایه‌ای نداری؟

نمی‌شود گلایه کرد. این مسائل سلیقه سرمربی است؛ یک مربی یک بازیکن را دوست دارد و یک مربی دوست ندارد و بازی نمی‌دهد. فوتبال همین است؛ پر از سختی و بالا پایین. این بازیکن است که نباید ناامید شود و دست از تلاش بردارد.

پیش از استقلال در یونان بازی می‌کردی. آیا شرایط آن‌طور که دوست داشتی پیش نرفت که از پانتولیکوس جدا شدی؟

اتفاقا شرایط خوبی داشتم. ۱۳-۱۴ بازی مانده بود که رفتم و در اکثر بازی‌ها یا به صورت فیکس و یا به صورت بازیکن تعویضی بازی کردم. همیشه بازیکنان در سال اول حضورشان در اروپا، به زمان نیاز دارند که جا بیفتند اما من داشتم جا می‌افتادم که متاسفانه یا خوشبختانه از استقلال پیشنهاد گرفتم و چون این تیم را دوست داشتم، به این تیم آمدم که بازی کنم.

معمولا بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم زمانی که از اروپا پیشنهادی دریافت می‌کنند، جدا می‌شوند تا در اروپا به فوتبال‌شان ادامه بدهند اما تو قید حضور در خارج از کشور را به‌خاطر استقلال زدی؟

دقیقا. من بعد از تراکتور، به صورت فیکس در یونان بازی می‌کردم اما آن‌طور که می‌خواستم و فکر می‌کردم، نشد. انشالله در سال‌های آینده اتفاقات خوبی رخ بدهد.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

چرا پس از جدایی از استقلال، آلومینیوم را انتخاب کردی؟

من باز هم می‌خواستم بروم و پیشنهاد خارجی داشتم. بلیت گرفته بودم که بروم اما تلفنی با آقای خطیبی صحبت کردم و ایشان گفتند که به فوروارد نیاز داریم و بیا. ایشان هم همشهری و هم‌زبان ما بودند و من هم به خاطر ایشان به آلومینیوم آمدم. ایشان تصمیم به جدایی گرفتند اما ما ماندگار شدیم و حاج مهدی [رحمتی] آمدند و ایشان هم به من اعتماد کردند و خوشحالم که توانسته‌ام جواب این اعتماد را بدهم.

سال قبل نقش پررنگی در صعود آلومینیوم به فینال جام حذفی داشتی و امسال هم که درخشیدی. درباره این عملکرد خوبت هم صحبت کن.

هر بازیکنی دوست دارد بهترین عملکرد را داشته باشد و من هم جزو بازیکنانی هستم که خیلی دوست دارم دیده شوم و همیشه بهترین تیم خودم باشم و کمک کنم؛ همیشه هم تمام تلاشم را می‌کنم و تا آخرین روزی که فوتبال بازی کنم، سعی می‌کنم آن بازیکنی باشم که به تیمش کمک کرده و اجازه نداده که تیمش آسیب ببیند. سعی می‌کنم تا جایی که بتوانم و به من اعتماد می‌شود، به خوبی پاسخ این اعتمادها را بدهم و به تیمم کمک کنم.

درباره خصوصیات فنی و اخلاقی مهدی رحمتی هم صحبت کن.

همه حاج مهدی را می‌شناسند و می‌دانند که چقدر انسان باشخصیت و بااخلاق و خوبی هستند. ایشان ارتباط خوبی با بازیکنان دارند و همیشه سعی می‌کنند روحیه بازیکنان را حفظ کنند. از نظر فنی هم من با مربیان خارجی و داخلی زیادی در یونان و تراکتور و تیم ملی کار کرده‌ام اما با این حال می‌گویم که حاج مهدی از نظر فنی بسیار عالی هستند و همیشه سعی می‌کنند تمرینات به روزی داشته باشند. هر چقدر بگوییم کم است؛ ایشان سطح بسیار بالایی دارند و مطمئنا در آینده کارهای بزرگتری انجام خواهند داد.

تو در شرایطی در ۲۴ سالگی خوب عمل می‌کنی که اغلب مهاجمان لیگ یا گلزن نیستند و یا سن بالایی دارند. فکر می‌کنی دلیل این موفقیت چیست؟

من کارهایی را که بازیکنان حرفه‌ای اروپا انجام می‌دهند، در زندگی‌ام انجام می‌دهم. سر تایم می‌خوابم و بیدار می‌شوم، رژیمم را رعایت می‌کند و … زمانی که شما زندگی سالمی داشته باشی، کم کم بالا می‌آیی و به شرایط خوب می‌رسی. اگر یک فوتبالیست، چند سال خوب و حرفه‌ای زندگی کند، صد درصد جوابش را می‌گیرد. من هم رعایت می‌کنم و خدا هم کمک می‌کند تا به مرور به جایگاهی که می‌خواهم، برسم.

فکر می‌کنی دوره حضورت در اروپا چقدر باعث شد تا به این زندگی حرفه‌ای روی بیاوری؟

قطعا تاثیر دارد اما باید در نظر بگیریم که اگر یک بازیکن تلاش نکند و زندگی سالمی نداشته باشد، هیچوقت نمی‌تواند به اروپا برسد. من در ۲۰ سالگی لژیونر شدم و قطعا زندگی حرفه‌ای و سالمی داشتم که پانتولیکوس بازی من را دیده و برای جذبم اقدام کرده است. فکر می‌کنم همین مسئله است که می‌تواند باعث شود بازیکنان به جایگاه بالاتری برساند.

بزرگترین تجربه‌ای که در یونان کسب کردی، چه بود؟

مسائل زیادی وجود داشت و یکی بحث مسائل تاکتیکی بود که به ما گوشزد می‌کردند. من چیزهای زیادی از بازیکنان و مربیان در یونان یاد گرفتم اما بزرگترین درسم از آنجا هم، همین زندگی سالم بود.

به نظر خودت اگر در استقلال بیشتر فرصت بازی به تو می‌رسید یا در یونان می‌ماندی، الان چه شرایطی داشتی؟

برخی اتفاقات سبب خیر می‌شود. گاهی انسان یک چیز بزرگتر را رها می‌کند و پایین‌تر می‌آید اما زندگی‌اش از این رو به آن رو می‌شود. من اگر به عقب برگردم و باز هم از استقلال پیشنهاد داشته باشم، قطعا می‌آیم. در صورتی که به نظر خودم اگر در اروپا می‌ماندم، شاید می‌توانستم به تیم‌های بزرگتری در اروپا بروم.

آغاز فوتبالت با یحیی گل‌محمدی بود. درباره تجربه کار کردن با ایشان صحبت کن؛ فکر می‌کنی چه تاثیری روی فوتبال تو داشته‌ است؟

من چیزهای زیادی از آقای گل‌محمدی یاد گرفتم. ابتدای فوتبالم بود و از تجربیات ایشان استفاده کردم و توانستم به لیگ برتر معرفی شوم و خودی نشان بدهم. ایشان هم خیلی به من اعتماد کردند و در دوره ایشان خیلی بازی کردم.

آن زمان سنی هم نداشتی؛ نگاه آقای گل‌محمدی به جوان‌ها چطور بود؟

ایشان خیلی جوانگرایی می‌کنند و فرصت زیادی به بازیکنان جوان می‌دهند و اگر یک بازیکن جوان بتواند کار را دست بگیرد، فرصت زیادی برای بازی پیدا می‌کند.

مدتی طولانی در تراکتور بازی کردی؛ دوران حضورت در این تیم چطور بود؟

تراکتور تیم بزرگی است و هواداران پرشوری دارد که خیلی تیم‌شان را دوست دارند و همیشه پشت تیم‌شان هستند. من این تیم از ته قلبم دوست دارم و در ادامه مسیر برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

این تیم چقدر در مسیر فوتبالی‌ تو تاثیر داشته است؟

من از تراکتور به لیگ برتر معرفی شدم و همیشه مدیون این تیم و هوادارانش و آقای گل‌محمدی هستم که خیلی کمک کردند به اینجا برسم.

با توجه به اینکه یحیی گل‌محمدی در حال حاضر در پرسپولیس است، فکر می‌کنی روزی دوباره با ایشان کار کنی.

در فوتبال هر چیزی ممکن است و شاید یک‌ روزی در یک تیم دیگر، با آقای گل‌محمدی کار کردم. کار کردن با ایشان بسیار لذت بخش است؛ ایشان مربی‌ای هستند که اگر یک بازیکن در تمرینات خوب باشد، به او بازی می‌دهند.

یک موضوع جالب درباره تو این است که قبلا گفته‌ای به خاطر پدرت فوتبالیست شدی؟

پدر من بازیکن تراکتور بود و همیشه دوست داشت من فوتبالیست بشوم و راه او را ادامه بدهم و خدا را شکر این اتفاق افتاد. پدرم خیلی در زندگی من موثر بوده و من هر چیزی که در فوتبال و زندگی‌ام دارم، از پدرم است. او از نظر روحی و روانی کمک زیادی به من کرده و چه زمانی که بیرون نشستم و بازی نکردم و چه زمانی که بازی کردم، همیشه نکات مثبتی به من یاد داده است. پدرم خودش مربی هم هست و همیشه با من کار کرده و تاثیر زیادی در پیشرفتم داشته است. شاید اگر او نبود، من فوتبالیست نمی‌شدم.

علاقه پدرت باعث شد وارد فوتبال شوی یا خودت هم علاقمند بودی؟

خودم علاقه شدیدی به فوتبال داشتم و پدرم هم دید استعداد و علاقه دارم و کمک کرد که به اینجا برسم.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

اگر بخواهی بهترین لحظه دوران فوتبالت را نام ببری، کدام لحظه بوده‌ است؟

لحظات خوب زیادی داشتم اما از همه بهتر، قهرمانی با تراکتور بود و همچنین روزی که به استقلال رفتم؛ آن روز برایم بسیار خوب بود.

و بدترین لحظه؟

اینکه در استقلال بازی نکردم و روزهای بدی را پشت سر گذاشتم.

نمی‌توانی یک لحظه خاص را بگویی؟

اگر بخواهم از یک روز خاص نام ببرم، در فینال جام حذفی که گل بدی خوردیم و توپ‌هایم هم وارد دروازه نمی‌شد. آن روز بدترین روز فوتبالی‌ام بود که هم باختیم و هم جام را از دست دادیم.

از کدام یک از تصمیماتی که در مسیر فوتبالی‌ات گرفتی، پشیمان هستی؟

به هیچ وجه از هیچکدام از تصمیماتم پشیمان نیستم، چون اگر تصمیمی درست باشد پیشرفت می‌کنی و اگر هم درست نباشد، درسی می‌گیری و تجربه می‌شود. من هم تجارب زیادی از تصمیم‌هایم به دست آوردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. فهمیدم که به برخی از آدم‌ها نباید اعتماد کرد اما ما اعتماد کردیم. این‌ها درس‌های بزرگی می‌شود که در آینده تاثیر می‌گذارد.

فکر می‌کنی بهترین مهاجم حال حاضر ایران کدام بازیکن است؟

همه مهاجم‌های ما قوی و خوب هستند و نمی‌توانم بگویم که یک نفر خیلی بهتر است. من دوست ندارم درباره هیچ بازیکنی صحبت کنم. همه به اندازه خودشان زحمت می‌کشند و من در حدی نیستم که بگویم یکی خوب است و یکی بد.

در حال حاضر چه هدفی در فوتبالت داری؟

هدفم حضور در تیم‌های بهتر و مطرح‌تر اروپایی و بازی در سطح بالا است. خیلی دوست دارم آن سطح را تجربه کنم و مطمئنم که چند سال بعد به این هدف می‌رسم.

ادامه فصل را برای آلومینیوم چطور می‌بینی؟

با شرایط فعلی و انرژی بالای بچه‌ها و نکات تاکتیکی حاج مهدی، می‌توانیم در بالای جدول باشیم و حتی سهمیه هم بگیریم.

صحبت پایانی؟

از کادرفنی و سرمربی تیم تشکر می‌کنم که این اعتماد را داشته‌اند و خوشحالم که توانستم جواب اعتماد آنها را بدهم.

بدترین دورانم حضور در استقلال بود/ کار کردن با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش است/ به خاطر این پیراهن آبی قید تیم اروپایی را زدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *