بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

من بی‌صلاحیت‌ترین فرد هستم/ رئال و بارسلونا کمپ ما را ندارند/ کشتی مثل فرش و خاویار است

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۸

امروز علیرضا دبیر بعد از مراسم سالگرد خاکسپاری شهید گمنام در فدراسیون کشتی اظهار کرد: امروز سومین سالگرد خاکسپاری شهید گمنام فدراسیون کشتی ماست که خدا لطف کرده و در کنار ماست. بچه‌های تیم ملی سالگرد را یادمان انداختند و بچه‌ها عرض احترام و بزرگداشت کردند. ۳ سال پیش با شهادت حضرت زهرا (س) این اتفاق رخ داده و هر اتفاقی تاکنون رخ داده به برکت این شهید بزرگوار بوده است.  

چرا فقط ۱۱ طلای المپیک؟ باید بیش از این‌ها باشد

وی در خصوص تجهیزات فدراسیون کشتی گفت: امروز ۳۰۰ تخت برای اردوهای تیم‌های ملی داریم. گفتم حتی رئال و بارسلونا کمپ ما را ندارند و این ادعا نیست و اتفاق افتاده. ادعایی کردیم که لطف خداست و من نکرده‌ام و همه کمک کردند. هزینه‌های ما سرسام آور است و تنها فدراسیونی هستیم که ۲ رشته هستیم. چند روز پیش در کمیته گفتم ما ۲ کشتی فرنگی و آزاد هستیم با هر کدام ۵ رده که در هر ۵ رده عنوان دار جهان هستیم. ۱۰ کشتی‌گیر با چند مربی داریم شاید یک وزنه بردار خودش وزنه بزند ولی باید ۳ یا ۴ کشتی‌گیر حریف تمرینی داشته باشیم. بالای ۸۰ یا ۹۰ اردو در رده‌های مختلف داریم که هر طور دوست داریم آن‌ها را رشد بدهیم. در تابستان ۴۰۰ نفر تمرین می‌دهیم. بعضی وقت‌ها جا نداریم که‌ تمرین بدهیم. هزینه سنگینی دارند و بچه‌ها باید غذای خوب و باکیفیت بخورند. انشاءالله درک مسئولین از کشتی خوب باشد چون ظرفیت دارد. چرا فقط ۱۱ طلای المپیک؟ باید بیش از این‌ها باشد.

وزیر خوب است اما ۲ یا ۳ نفر شیطنت می‌کنند

دبیر در خصوص وضعیت بودجه فدراسیون کشتی عنوان کرد: باید بچه‌ها خودباوری کنند و فدراسیون پای کار باشد اما وزارت و کمیته باید بودجه واقعی به کشتی بدهند. کشتی مثل فرش و خاویار ماست و مزیت رقابتی داریم. درباره رشته‌های دیگر حرف نمی‌زنم چون زحمت می‌کشند اما باید از رشته خودم دفاع کنم. وزیر خوب است، اما ۲ یا ۳ نفر شیطنت می‌کنند که  خدا آن‌ها را هدایت کند. من باور دارم ظرفیت کشتی بالاتر از شرایط کنونی است به شرطی که با آن رسیدگی شود.  

به لالوویچ گفتم باید ایران به حقش در اتحادیه جهانی برسد

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص دیدارش با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: در کشتی سه کشور ایران روسیه و آمریکا جزو کشورهایی هستند که باید مرتبط با اتحادیه جهانی کشتی در ارتباط باشند، به دلیل اینکه ما در اتحادیه جهانی نماینده نداریم. البته این را هم باید بگویم که در گذشته ما در اتحادیه جهانی کشتی داشتیم اما متاسفانه از دست دادیم. درگذشته رسول خادم نماینده ایران در اتحادیه جهانی بود که با یک اشتباه استعفا داد و از اتحادیه جهانی بیرون آمد.

وی افزود: ما به دلیل نداشتن نماینده در اتحادیه جهانی کشتی مجبور هستیم پیش لالوویچ برویم و با او دیدار کنیم. من با لالوویچ حدود پنج ساعت جلسه داشتم و در این جلسه مسائل مختلفی را مطرح کردیم. از اتفاقات مسابقات امیدهای جهان گرفته تا مسائل دیگر که باید گفتگو می‌کردیم.

دوست دارم روس‌ها به کشتی بازگردند

دبیر در ادامه گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در مورد آن صحبت کردیم این بود که آینده کشتی به کجا خواهد رسید و این که در مسابقات جهانی سال آینده آیا کشتی گیران روس شرکت خواهند کرد یا خیر. من به عنوان کسی که کشتی را دوست دارد و همیشه هم برای توسعه کشتی کشور تلاش می‌کنم دوست دارم که روس‌ها به مسابقات برگردند مثل این است که کشتی در دنیا برگزار شود و ایران یا آمریکا حضور نداشته باشند. واقعیت این است که وقتی روس‌ها نیستند جذابیت هم نیست چرا وقتی روس‌ها را که در کشتی می‌بینید معلوم نیست کدام تیم قهرمان می‌شود. مسئله بعدی این بود که ایران باید به حقش در کشتی جهان برسد و در اتحادیه جهانی کرسی‌های بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مسائلی که با لالوویچ صحبت کردم و خیلی هم مهم بود بحث داوری‌ها در رقابت‌های بین‌المللی بود که او هم به برخی از موارد اشاره کرد. در کل اقدامات اتحادیه جهانی کشتی که امروز همه شاهد آن هستند نسبت به زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم قابل مقایسه نیست و اتحادیه جهانی امروز عملکرد خوبی را دارد.

عملکرد خوب اتحادیه جهانی کشتی برخی حاشیه‌ها را کم کرده است

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص عملکرد اتحادیه جهانی کشتی گفت: به جرات می‌توانم بگویم که بعضی از مسائل حاشیه‌ای کمرنگ شده‌اند. در گذشته خودم که مدال گرفتم بعد از ۲۰ سال آمدند گفتند چقدر پول جابجا کردید که توانستید مدال بگیرید، اما خدا را شکر امروز چنین موارد بسیار کم شده است. امروز بحث داوری مطرح است که فشار زیادی بر روی داوران است و در دیداری هم که با رئیس اتحادیه جهانی کشتی داشتم این موضوع را بیان کردم ولی بیش از این دوست ندارم که این موضوع را رسانه‌ای کنم.

فدراسیون کشتی مسئول برگزاری انتخابات هیأت استانی نیست

دبیر درباره انتخابات هیأت کشتی استان تهران اظهار کرد: فدراسیون کشتی مسئول برگزاری انتخابات نیست. من رئیس مجموعه هستم و کسانی هم که بعضی از حرف‌ها را می‌زنند نشان دهنده این است که اطلاعات کافی در خصوص انتخابات ندارند. کسانی که در این موضوع صحبت می‌کنند ای کاش همه موارد انتخابات را بررسی کنند. تمام مراحل ثبت نام انتخابات بر عهده اداره کل وزش استان تهران است، حتی صلاحیت‌های آنها را هم به وزارت اطلاعات است که تایید می‌کند و وزارت اطلاعات است که تعیین می‌کند که چه کسی در انتخابات حضور داشته باشد یا خیر.

وی افزود: در واقع این وزارت اطلاعات است که پیشینه هرکسی را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در انتخابات باشد یا خیر. اصلاً من کسی نیستم که بخواهم در خصوص صلاحیت کسی صحبت کنم؛ اگر بنا به آن باشد من بی‌صلاحیت‌ترین فرد هستم، پس انتخابات هیأت‌های استانی دست ما نیست و من فقط به عنوان رئیس مجمع یک رویایی دارم که روز انتخابات به مراسم می‌روم رای خودم را بدهم.

هیأت کشتی استان تهران را به هرکسی نمی‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه آیا فدراسیون درباره رئیس هیأت‌ها نظر می‌دهد یا خیر گفت: من کسی هستم که صادقانه همیشه صحبت می‌کنم. شاید بلند و عامیانه صحبت کردم، اما هر چیزی که گفتم صادقانه بوده است، اینکه فدراسیون برای انتخاب رئیس هیأت تهران نظر داشته باشد باید بگوییم که بله فدراسیون نظر خود را خواهد داد، چراکه هیأت کشتی تهران را به هرکسی نمی‌دهم. این موضوع تنها برای تهران نیست من در شهرهای دیگر هم هیأت‌های کشتی را به کسانی می‌سپارم که بتوانند کاری انجام دهند. ما همه را می‌شناسیم و می‌دانیم که در گذشته چگونه کار کرده‌اند. قطعاً وقتی مجمع به من اعتماد می‌کند، من هم کسی را انتخاب می‌کنم که علیه السلام باشد و بتواند کار کند.

وی در ادامه گفت: مثلاً ما در دوره‌های گذشته افرادی را داشتیم که پول می‌گرفتند و کارت مربیگری صادر می‌کردند. من نمی‌خواهم اسم کسی را ببرم، اما کسانی که بدون حضور در تست مربیگری کارت می‌گیرند و کلاس‌های کشتی برگزار می‌کنند در وضعیت کشتی کشور تاثیر نمی‌گذارد. چرا باید از چنین موضوعاتی کوتاه بیایم؟ در چنین مواردی هم خیلی صحبت نمی‌کنم. در فضاهای مجازی چه خارجی و چه داخلی حضور ندارم وقتی می‌توانم با پیامک جواب دهم چرا باید در فضای مجازی حضور داشته باشم؟ من به عنوان کسی که برای کشتی کشور تصمیم می‌گیرد قطعاً هیأت‌های استانی را به کسانی می‌دهم که آورده و سالم باشند.

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *