بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

باارزش‌ترین باشگاه لیگ برتر کدام است؟/ نبرد سرخ‌ها در بالای لیست

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۹

مطالعه «اسپورتیکو» نشان می‌دهد که ارزش تیم‌ها به دلیل افزایش ارزش کل حقوق رسانه‌ای لیگ برتر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ارزش باشگاه‌ها نیز با بازگشت هواداران به استادیوم‌ها پس از همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش یافت. در طول همه‌گیری، به دلیل اینکه بازی‌ها پشت درهای بسته انجام می‌شد، درآمد باشگاه‌ها کاهش چشمگیری داشت.

اکنون در این مطالعه که ارزش باشگاه‌های لیگ برتر را نشان می‌دهد، شیاطین سرخ با ارزش ۴٫۸ میلیارد پوند در صدر قرار گرفتند. آنها از رقیبشان لیورپول پیشی گرفتند و تیم آنفیلد با ۳٫۸ میلیارد پوند در رده دوم جدول ایستاد.

این زمان بسیار مهمی برای هردو باشگاه است که به ارزش واقعی خود آگاه باشند زیرا هر دو توسط مالک‌هایشان برای فروش گذاشته شده‌اند. گلیزرها، مالکان یونایتد، می‌خواهند سهام خود را تا ماه مارس بفروشند و قیمت ۷ میلیارد پوندی برای فروش تعیین کرده‌اند. یکی از علاقمندان به خرید یونایتد، سر جیم رتکلیف است که از هواداران مادام‌العمر یونایتد بوده است.

مالکان لیورپول، FSG، به تازگی تصمیم گرفتند که به جای فروش کامل، تنها بخشی از سهام باشگاه را بفروشند.

باارزش‌ترین باشگاه لیگ برتر کدام است؟/ منچستریونایتد جای لیورپول را گرفت

منچسترسیتی با ارزش ۳٫۵ میلیارد پوند در رده سوم قرار دارد و آرسنال با ارزش ۲٫۹ میلیارد پوند در رده چهارم نشسته است. چلسی با وجود تصاحب تاد بولی با قرارداد ۴٫۲۵ میلیارد پوندی، در جایگاه پنجم قرار گرفت. به نظر می‌رسد که این پیشنهاد بسیار بیشتر از ارزش باشگاه است و این مطالعه ارزش آبی‌ها را ۲٫۸ میلیارد پوند ارزیابی می‌کند. تاتنهام با ارزش تخمینی ۲٫۶ میلیارد پوند تنها تیم دیگری است که ارزش میلیاردی دارد.

ادامه فهرست ده باشگاه برتر، شامل وستهام می‌شود که با ارزش ۵۳۹ میلیون پوند به عنوان ارزشمندترین باشگاه خارج از «بیگ سیکس» در نظر گرفته شده است. ارزش باشگاه بحران‌زده اورتون ۴۸۶ میلیون پوند، لسترسیتی ۴۴۲ میلیون پوند و نیوکاسل با مالک عربستانی ۳۵۷ میلیون پوند است.

مطلبی در مورد مشتریان باشگاه منچستریونایتد بخوانید: خریداران احتمالی منچستریونایتد چه کسانی هستند؟/ از مبارز معروف و جنجالی تا ایلان ماسک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *