بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نیاز واترپلو به کمک مالی برای حضور در لیگ جهانی/ خاکبان: همکاری با چیریچ؟ به قراراداد باشگاه بستگی دارد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۲

رییس کمیته فنی واترپلو گفت در خصوص ادامه همکاری با سرمربی صربستان تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، افزایش نرخ ارز سبب شده بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی برای اعزام تیم‌های ملی به مسابقات برون‌مرزی با مشکل مواجه شوند. واترپلو از جمله رشته‌هایی است که قصد دارد در مسابقات ورلد لیگ (لیگ جهانی) شرکت کند و نیاز به حمایت مالی دارد.

از سوی دیگر وضعیت ادامه همکاری با سرمربی صربستانی مشخص نیست چرا که الکساندر چیریچ به صورت همزمان، هدایت تیمی باشگاهی در یونان را هم بر عهده دارد.

دانیال خاکبان رییس کمیته فنی واترپلو ابتدا درباره زمان آغاز اردوی تیم ملی واترپلو اظهار داشت:

فعلا درگیر برگزاری لیگ برتر واترپلو هستیم و با پایان مرحله نهایی لیگ در اوایل اسفندماه در نظر داریم یک اردوی کوتاه مدت برای تیم ملی واترپلو پیش از تعطیلات عید نوروز برگزار کنیم. پس از ۴ روز تعطیلات عید نوروز اردوهای تیم ملی با رنگ و بوی جدی‌تر از سر گرفته می‌شود تا رفته رفته آماده مسابقات مهم پیش رو باشیم.

رییس کمیته فنی واترپلو در خصوص آخرین وضعیت الکساندر چیریچ برای ادامه همکاری با تیم ملی خاطرنشان کرد:

هرچند صحبت‌های ابتدایی برای ادامه همکاری بین فدراسیون شنای ایران و این مربی صربستانی انجام شده اما همچنان منتظریم تا رقابت‌های باشگاهی در یونان به اتمام برسد و سپس صحبت‌های نهایی را با چیریچ برای ادامه همکاری انجام خواهیم داد. هر دو طرف تمایل زیادی برای ادامه همکاری دارند، اما همه چیز منوط به پایان قرارداد چیریچ با تیم باشگاهی‌اش هست.

وی در واکنش به احتمال حضور تیم ملی واترپلو در رقابت‌های ورلد لیگ (لیگ جهانی)، به میزان گفت:

مسابقات ورلد لیگ قرار است از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی کشور قزاقستان برگزار شود. با توجه به مسابقات مهم از جمله بازی‌های آسیایی، فدراسیون شنا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا تیم ملی واترپلو در ورلد لیگ حضور داشته باشد. پس از پایان مرحله سوم لیگ برتر واترپلو در مورد برنامه‌های تیم ملی و همچنین تعیین و تکلیف سرمربی، تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد. با توجه به وضعیت نرخ ارز قطعا حضور در این مسابقات نیاز به کمک‌های مالی دارد و امیدواریم با حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تیم ملی واترپلو بدون مشکل در ورلد لیگ شرکت کند.

خاکبان در پایان درباره اینکه آیا می‌توان دوباره به مدال واترپلو در بازی‌های آسیایی چشم دوخت، تصریح کرد:

شرایط بسیار سخت است و رقبای بسیار قدرتمندی مانند ژاپن قزاقستان و چین را پیش رو داریم. در ورزش حرفه‌ای هیچ‌گاه نمی‌توان قول مدال یا نتیجه خاصی را داد اما با پتانسیلی که ملی‌پوشان ایران دارند، امیدواریم حداقل بتوانیم مدال برنز دوره گذشته بازی‌های آسیایی را در هانگژو هم تکرار کنیم.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *