بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لیگ برتر تکواندو| مربیان تیم های لیگ چه گفتند؟/ همه به دنبال قهرمانی!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۰

صحبت‌های مربیان لیگ تکواندو زنان و مردان در آستانه برگزاری این رقابت‌ها جالب است.

به گزارش طرفداری و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هفته دهم و یازدهم (پایانی) رقابت های  لیگ برتر جوانان و بزرگسالان تکواندو باشگاه کشور، (جام خلیج فارس) گرامیداشت شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری، فردا (پنجشنبه ششم بهمن 1401) در خانه تکواندو با شناخت تیم های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

در این دوره از رقابت ها تیم های دانشگاه آزاد، یزدان، نفت مناطق مرکزی باشگاه زاگرس جنوبی، شهرداری ورامین، مس سونگون ورزقان، باشگاه دمنده، شرکت پالایش نفت آبادان، پاس، فرمانیه، سولدوز آذربایجان غربی، لوازم خانگی کن و مس کرمان به مصاف یکدیگر می روند.

همچنین لیگ تکواندو جوانان و بزرگسالان زنان (جام کوثر) گرامیداشت شهیده شاخص کشور «فاطمه اسدی»، امروز (چهارشنبه 5 بهمن 1401) با برگزاری 9 بازی از هفته های سوم تا پنجم  به پایان می رسد.

در این دوره از مسابقات 6 تیم لوازم خانگی کن، فرمانیه، لوکس شمشیری یاس، بیمه تجارت نو، پارت نوین و پایگاه سلامتی رها که از مرحله مقدماتی صعود کردند، به میزبانی خانه تکواندو به مصاف هم می روند.

هر کدام از بازی های این هفته برای تیم های اول تا سوم حکم یک فینال را دارد و به نوعی یک معادل چندمجهولی برای تعیین تیم های برتر این دوره از مسابقات است.

در آستانه برگزاری این رقابت‌ها مربیان تیم های لیگ مردان و زنان صحبت کردند.

فردی: رقابت نزدیکی با رقبا برای کسب عنوان قهرمانی داریم

 

«بیمه تجارت نو» سال گذشته با هدایت مینا فردی عنوان نایب قهرمانی لیگ دسته اول تکواندو بانوان را به خود اختصاص داد. اما حالا با ستاره های تیمش یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی است که از مرحله گروهی با عنوان صدرنشین به دور نهایی صعود کرد. «بیمه تجارت نو» در هفته پایانی جام کوثر برای تثبیت صدرنشینی و رسیدن به سکوی نخست مسابقات نیاز مبرمی به برتری مقابل رقبا دارد؛ رقبایی که پیروزی برابرشان چندان ساده نیست و هر کدام سودای قهرمانی در سر دارند.

مینا فردی سرمربی تیم تکواندو بیمه تجارت نو با اشاره به مبارزات حساس هفته پایانی لیگ بانوان گفت:

چند تیم در کورس قهرمانی دارند و عبور از آنها و رسیدن به سکوی نخست دشوار اما شدنی است.

فردی در خصوص دیدارهای هفته سوم تا پنجم تیمش برابر رقبا در جام کوثر عنوان کرد:

طی سالیان گذشته همانطور که انتظار می رفت حامیان مالی بیشتری به لیگ تکواندو بانوان ورود پیدا کردند و این سرمایه گذاری موجب شد تا در جریان حمایت های مالی، حضور ملی پوشان و بازیکنان باتجربه را در تیم های مختلف شاهد باشیم. همچنین این مهم باعث شد رقابت های نزدیک تر و جذاب تری  را ببینیم و حالا نیز به هفته پایانی رسیدیم.

وی ادامه داد:

خدا را شکر که این اتفاق افتاد چراکه با ورود حامیان مالی به سطح رقابت ها، به رفع  دغدغه بازیکنان برای آمادگی بیشتر کمک شد و مانند سال های گذشته اکثر بازیکنان خوب در یک وزن در کنار هم در یک یا 2 تیم حضور ندارند و پخش شدن آنها در تیم های مختلف به جذابیت لیگ کمک شایانی کرد. با توجه به بالا رفتن سطح رقابت ها تیم های مدعی بیشتری در کورس قهرمانی داریم. با این شرایط «بیمه تجارت نو» آماده مبارزه با مدعیان است و تلاش می کنیم سکوی نخست را از آن خود کنیم.

سرمربی تیم تکواندو بیمه تجارت نو درباره رصد شدن بازی ها توسط کادر فنی تیم ملی و احتمال حضور بازیکنان چهره لیگ در اردوی تیم ملی تصریح کرد:

از آنجایی که سطح رقابت ها بسیار نزدیک است بازیکنانی که از تیم ملی جا ماندند، در تلاش هستند تا با عملکرد خوبشان در لیگ بتوانند نظر کادر فنی را برای شانس مجددشان در تیم ملی جلب کنند.

ساعی: فرمانیه به سکونشینی در جام کوثر امیدوار است

تیم تازه وارد فرمانیه در ابتدای لیگ با کادر فنی باتجربه و البته بازیکنان جوان و باتجربه پا به مسابقات لیگ گذاشت  و حالا در حد یک مدعی در مرحله نهایی لیگ دسته یک تکواندو بانوان حاضر شده است. تیم فرمانیه با سرمربیگری ندا زارع و مربیگری مهروز ساعی در نظر دارد این بار در هفته پایانی لیگ به رویای خود جامه عمل پوشانده و روی سکوی تیم های برتر هجدهمین دوره لیگ دسته یک تکواندو بایستد.

مهروز ساعی مربی تیم تکواندو فرمانیه ددر خصوص دیدارهای هفته سوم تا پنجم تیمش برابر رقبا در جام کوثر عنوان کرد:

کار برای همه تیم ها سخت است اما به سکونشینی در لیگ دسته یک تکواندو بانوان امیدوار هستیم. زنگ آخر برای همه تیم ها به صدا در آمده است و تیم های مدعی همگی کار سختی در مسابقات دارند اما «فرمانیه» با پتانسیل خود برای رسیدن به هدف تمام تلاش خود را می کند. با وجود آنکه نسبت به ابتدای فصل تمامی بازیکنان خود  را در اختیار نداریم اما از عملکرد تکواندوکاران رضایت کامل دارم و توانستند انتظارات را تا حدود زیادی برآورده کنند.

مربی تیم تکواندو فرمانیه در ادامه با اشاره به مزیت حضور تکواندوکاران ملی پوش و باتجربه در تیم های مختلف، بیان کرد:

این را باید یک اتفاق بسیار خوب در لیگ دسته اول عنوان کرد؛ چرا که  شرایط جدیدی در تکواندو رقم خورده است. با این اتفاق رقابت ها واقعی تر شده و جذابیت دیدارها بالا رفته است. هرچند برخی از تیم ها از پتانسیل قرارداد با بازیکنان باتجربه، ملی پوش و البته نوجوانان بهره می برند اما این موقعیت برای همه تیم ها عادلانه و مناسب است. 

ساعی در خصوص تکواندوکارانی که  در لیگ عملکرد خوبی دارند  و امکان حضورشان در اردوی تیم ملی تصریح کرد:

قطعا تکواندوکاران برتر از لیگ به اردوی تیم ملی دعوت می شوند، اما کادر فنی همچنان در حال رصد کردن بازیکنان است تا با پایان هفته آخر مسابقات جام کوثر، امکان حضور بازیکنان باانگیزه در اردوی تیم ملی فراهم شود.

درستی: تیم جوان پارت نوین به کسب عنوان قهرمانی امیدوار است

تیم پارت نوین به عنوان یک تیم تازه وارد در هجدهمین دوره لیگ دسته یک تکواندو بانوان (جام کوثر) در حد یک مدعی نشان داد و توانست به جمع 6 تیم نهایی این رقابتها راه یافته و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کند. تیمی که در شرایط فعلی با تفاضل کمتر نسبت به «بیمه تجارت نو» خانه دوم جدول را در اختیار دارد و چون سایر رقبا شانس بالایی برای تصاحب جام قهرمانی داشته باشد. شاگردان اعظم درستی درصدد هستند تا با ورودشان به لیگ تکواندو بانوان، یک شگفتی دیگر خلق کنند و در هفته پایانی مانند هفته های پیشین لیگ نشان دهند برای هر حریفی تیم قدرتمندی هستند. 

اعظم درستی در خصوص دیدارهای هفته سوم تا پنجم تیمش برابر رقبا در جام کوثر عنوان کرد:

 با وجود تیم جوانی که در اختیار داریم، انگیزه بالایی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته یک تکواندو بانوان خواهیم داشت. کادر فنی تیم پارت نوین تمام تلاش خود را می کند تا در کنار بازیکنان به عنوان قهرمانی برسد؛ این خواسته همه بازیکنان و عوامل تیم است و امیدواریم با همت بازیکنان و کادر فنی به این مهم دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم پارت نوین ادامه داد:

به دلیل  تقسیم ملی پوشان در تیم ها، افراد جوان و با انگیزه در تمام تیم ها همگی برای کسب سکو تلاش می کنند و تیم جوان ما نیز در این دوره از رقابت ها پرتلاش نشان داده است.  

درستی درباره توجه کادر فنی به مبارزات تکواندوکاران و احتمال دعوت برخی از بازیکنان خوب لیگ به اردوی تیم ملی گفت:

مطمئنا کادر فنی تیم ملی با در نظر گرفتن این نکته و رصد کردن مسابقات انگیزه بازیکنان را برای حضور در تیم ملی بالا می برد که می توان یک نکته مثبت برای تکواندو بانوان باشد. 

زین العابدینی: برای هدفی که در جام کوثر داریم تمام تلاشمان را می کنیم

بازیکنان پایگاه سلامتی رها اغلب جوانانی هستند که با «ریحانه زین العابدینی» قهرمان دیروز و مربی امروز تمرین می کنند. تشکیل این تیم ابتدا با نام «کوروش» بود و نهایتا تغییر نام تیم «پایگاه سلامتی رها» به واسطه تولد فرزند سرمربی فعلی این تیم و «کوروش رجلی» از قهرمانان نامدار تکواندو رخ داد و حالا این تیم جوان بار دیگر با حضور در  لیگ در نظر دارد روی سکوی قهرمانی بایستد. 

ریحانه زین العابدینی سرمربی تیم تکواندو پایگاه سلامتی رها در خصوص دیدارهای تیمش در هفته سوم تا پنجم مسابقات جام کوثر، عنوان کرد:

تمام تیم ها به قهرمانی در جام کوثر می اندیشند و تیم ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. از عملکرد بازیکنان تیمم به خصوص تا پایان هفته دوم در برخی از اوزان رضایت کامل دارم. تیم ما بدون حامی مالی پا به مسابقات گذاشته است و کاملا شخصی اداره می شود. هدف من در وهله اول این است که در کنار بعد قهرمانی بازیکنان خود را ارزیابی کنند؛ مخصوصا در برخی اوزان، بازیکنان می توانند از فرصت لیگ بهره کافی را ببرند و توانایی هایشان را نشان دهند. 

سرمربی تیم تکواندو پایگاه سلامتی رها همچنین گفت:

تمام بازی ها حساس و سنگین هستند و برنامه ریزی ها انجام شده است تا بهترین نتایج را کسب کنیم. می توان گفت بازی ها در یک سطح پیش می رود و البته برخی تیم ها از بازیکنان باتجربه تری نسبت به سایرین بهره می برند. مطمئنا تیم هایی که به این دوره از رقابت ها راه یافته اند همگی باقابلیت هستند و در نظر دارند بهترین نتیجه را کسب کنند و تیم ما نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ می خواهیم عملکرد خوبی در لیگ داشته باشیم.

زین العابدینی درباره امکان حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی تکواندو، اظهار داشت:

هدف از لیگ پشتوانه سازی برای تیم ملی است. مطمئنا در کنار پشتوانه سازی حامی مالی در سرمایه گذاری به دنبال کسب نتیجه است اما با سرمایه گذاری در بخش بانوان کمک شایانی به تولید بازیکنان و رشد آن ها در مسیر رسیدن به تیم ملی می شود. کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان می تواند بازی ها را رصد کند و قطعا این مهم در برنامه های کادر فنی نیز هستند.

وی در پایان گفت:

با رصد کردن رقابت های لیگ انگیزه بازیکنان حتی مربیان برای رسیدن به تیم ملی بالا می رود و می دانم که در برنامه های فدراسیون به این مهم توجه ویژه ای شده است. امیدوارم هر فردی که شایستگی حضور در تیم ملی را دارد از قلب رقابت های لیگ به اردوی تیم ملی دعوت شود.

ویسی: همه توانمان را برای قهرمانی به کار می گیریم

تیم لوکس شمشیری یاس در رده نونهالان و نوجوانان همواره حضور خوبی در رقابت های لیگ داشته و توانسته است عناوینی را نیز تصاحب کند. حالا این تیم در دومین تجربه حضور خود در بخش بزرگسالان با ترکیبی از تکواندوکاران جوان و  باتجربه در نظر دارد با سرمربیگری «گیتا ویسی» به رویای خود که قهرمانی در لیگ دسته یک تکواندو (جام کوثر) است، دست یابد. 

گیتا ویسی سرمربی تیم لوکس شمشیری یاس در خصوص دیدارهای حساس تیمش در هفته پایانی جام کوثر عنوان کرد:

همه تیم ها برای کسب نتیجه شانس برابری دارند و اگر تیمی روی سکو نرود چیزی از ارزش هایش کم نمی شود. تمام توانمان را برای قهرمانی به کار می گیریم. ما کمترین مهره ها را نسبت به بقیه تیم ها داریم ولی با همین بازیکنان سعی می کنیم بزرگترین ریسک ها را به جان بخریم و بهترین نتیجه را بگیریم. من به تیم جوان و با تعصبم خیلی امید دارم و مطمئنم تا آخرین لحظه برای قهرمانی خواهند جنگید.

سرمربی تیم لوکس شمشیری یاس در خصوص حضور بازیکنان شاخص در تیم های مختلف تصریح کرد:

امسال کیفیت بازی ها بخاطر تقسیم و پخش شدن بازیکن ها در تمام تیم ها خیلی بالا بود. حتی اگر تیمی روی سکو نرود، چیزی از ارزش ها و زحمات آن تیم کم نمی شود چون رقابت های امسال متفاوت از هر سال بود.

ویسی بیان کرد:

می خواهم از این فرصت استفاده کنم  و از «مریم آذرمهر» که حق استادی بر گردن من دارد، تشکر کنم. او هر لحظه در کنار من و بازیکنانم بوده و همیشه در تمامی مسائل تیم کمک کرده است. آذرمهر لحظه به لحظه از نظر فنی و روانی حامی ما است که جای قدردانی دارد.

وی در خصوص اهمیت رصد شدن بازی ها توسط کادر فنی تیم ملی اظهار داشت:

قطعا حضور کادر فنی تیم ملی انگیزه بازیکنان را برای ورود به اردو چند برابر کرده است و بازیکنانی که نتوانستند در بازی های ازاد حضور یابند می توانند نظر کادر فنی را جلب کنند. هر بازی لیگ کشور بخاطر سطح بالای بازی ها برای بازیکنان حکم یک فینال را دارد.

ویسی در پایان گفت:

از مهدی مجیدی و وحید حسینی حامیان مالی تیم مان تشکر ویژه ای دارم. مطمئنا با حضور آن ها تیم مان در مسیر ویژه ای قرار گرفته است و امیدواریم به هدفی که داریم دست یابیم.

فلاحی راد: 3 تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر تکواندو را دارند

سرمربی مس سونگون ورزقان گفت:

برای تکرار عنوان قهرمانی خود تلاش می کنیم، ولی همه چیز بستگی به دیدارهای پالایش نفت آبادان و شهرداری ورامین دارد.

حسن فلاحی راد سرمربی تیم تکواندو مس سونگون ورزقان با بیان مطلب فوق عنوان کرد:

بازی های هفته پایانی خیلی حساس و مهم است، 3 تیم شانس قهرمانی دارند که در این بین بخت پالایش نفت آبادان به دلیل 3 امتیاز بیشتری که نسبت به تیم ما و شهرداری ورامین دارد، بیشتر است. ولی هیچ چیز مشخص نیست و باید منتظر نتایج باشیم.

وی ادامه داد:

پالایش نفت آبادان در اولین بازی با نفت زاگرس جنوبی پیکار می کند که امیدوارم زاگرسی ها با ترکیب اصلی خود به میدان بیایند. بعد از آن هم با شهرداری ورامین دیدار خواهند کرد که خود شانس قهرمانی دارد و این موضوع حساسیت بازی ها را دو چندان بالا برده است. 

سرمربی مس سونگون در خصوص بازی های تیمش تصریح کرد:

ما یک بازی سخت برابر دانشگاه آزاد داریم و پس از آن با یزدان ییکار می کنیم. هر دو بازی را با اختلاف به سود خود خاتمه  می دهیم، ولی این تنها ملاک نیست و نتایج بازیهای دیگر در تعیین تیم های برتر این دوره اهمیت دو چندانی دارد. البته شهرداری قبل از این بازی مهم هم که باید با مس دیدار کند.

فلاحی راد در پایان گفت:

ما باید بدون دغدغه وارد هفته پایانی می شدیم، ولی شکست برابر پالایش نفت، باعث غافلگیری ما شد. البته ما می توانستیم این تیم را 6 بر 2 شکست دهیم، به دلیل اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی مکزیک، بازی ما با این تیم معوقه اعلام شد و همین بازی مهم را زمان نامناسبی اعلام کردند که ما  باید 3 بازی سنگین در یک روز انجام می دادیم، به همین دلیل تیم ما تحلیل رفت و اعضای تیم نتوانستند عملکرد خوب خود را ارائه دهند. 

خواجه حسنی: برخی مشکلات باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم

سرپرست تیم تکواندو مس کرمان گفت:

یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بودیم، ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله نقل و انتقالات در میانه فصل، از کورس قهرمانی جا ماندیم.

سلمان خواجه حسنی سرپرست تیم تکواندو مس کرمان در این باره اظهار داشت:

بازی های هفته پایانی خیلی اهمیت دارد، ما 2 بازی پیش رو داریم که ابتدا باید با شهرداری ورامین پیکار کنیم و سپس به مصاف پاس برویم. اگر بتوانیم 6 امتیاز این 2 بازی را کسب کنیم، می توانیم امیدوار به کسب سکوی سوم مسابقات، همانند سال قبل باشیم.

وی ادامه داد:

به عنوان یکی از مدعیان وارد این دوره از مسابقات شده بودیم ولی در میانه راه دچار بحران شدیم و نتوانستیم روند خوب خود را ادامه دهیم. برخی از این مشکلات مربوط به خود ما بود، ولی قانون فصل نقل و انتقالات که به نفع همه تیم ها نبود، در میانه لیگ، به تیم ما لطمه زد. بازی های لیگ در سال 1401 در یک دور برگزار می شود،ولی نقل و انتقالات  برای زمانی است که لیگ رفت و برگشت برگزار می شود. 

سرپرست مس کرمان در خصوص اینکه این موضوع در جلسه پیش فصل با حضور نمایندگان همه تیم ها به تصویب رسیده، خاطرنشان کرد:

من در آن جلسه غیبت داشتم، سال های قبل هم هر تصمیمی از این جلسات با امضا همه تیم ها بیرون می آمد، تغییر می کرد و چیزی خلاف مصوبات در جریان مسابقات اجرا می شد. 

خواجه حسنی در پایان گفت:

اینکه مسابقات لیگ در چهار ماه برگزار می شود، نمی تواند آنچنان کمک حال تکواندو باشد. ما نیز در پرداختی ها به مشکل بر می خوریم، ان شالله در سال های بعد به سمتی برویم که لیگ برتر به تیم ملی کمک کند. 

خانلرخانی: برای قهرمانی منتظر اتفاقات روز پایانی هستیم

سرمربی تیم شهرداری ورامین گفت:

رسیدن به سکوی نخست، کار دشواری است که برای تحقق آن باید منتظر نتایج و اتفاقات روز پایانی باشیم. 

پیام خانلرخانی سرمربی تیم شهرداری ورامین در این خصوص اظهار داشت:

بازی های هفته پایانی اهمیت فوق العاده ای برای همه تیم ها دارد. در این بین شرایط تیم شهرداری ورامین متفاوت با سایر تیم هاست. ما 2 بازی حساس و مهم با 2 تیم مدعی داریم. ابتدا به دیدار پالایش نفت آبادان رفته و سپس باید با مس کرمان مبارزه کنیم. 

وی افزود:

نتیجه این 2 دیدار در سرنوشت قهرمانی تاثیر مستقیم دارد. البته قهرمانی برای تیم ما دشوار است، اگر هر 2 بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذاریم، شرایط برای قهرمانی مس سونگون فراهم می شود و خود ما هم نایب قهرمان می شویم. همانطور که گفتم، شرایطی متفاوت را نسبت به سال های قبل تجربه می کنیم.

سرمربی شهرداری ورامین افزود:

هر 2 تیم رقیب ما یعنی پالایش نفت و مس کرمان از تیم های خوب این دوره هستند که یک تیم اکنون صدرنشین است و برای قهرمانی مبارزه می کند و مس کرمان هم به دنبال پیروزی و رسیدن به سکوی سوم است. همین موضوع کار را دشوار کرده است. پیش بینی اینکه چه تیمی قهرمان می شود، خیلی دشوار است و باید ببنیم چه نتایجی روز پنجشنبه رقم می خورد. 

خانلرخانی در پایان گفت:

تیم ما برای حضور در بازی های هفته پایانی شرایط خوبی دارد، همه نفرات خود را در اختیار داریم و ان شالله بتوانیم با نتیجه ای خوب لیگ را به پایان ببریم.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *