بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بمبی که فتح‌الله‌زاده می‌خواهد بترکاند کیست؟/ همبازی نیمار و خرید ناموفق سیتی

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۹

باشگاه پرسپولیس برای پر کردن جای خالی یورگن لوکادیا قصد دارد یک مهاجم برزیلی به خدمت بگیرد و به احتمال فراوان گزینه مدنظر یحیی گل محمدی به زودی راهی ایران خواهد شد. از آنطرف استقلالی‌ها هم بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی شان می‌خواهند درست مثل پرسپولیس یک مهاجم برزیلی به خدمت بگیرند. علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال سه شنبه شب  در گفت‌وگویی تلویزیونی از مذاکره با مهاجم سابق اورتون و منچستر سیتی برای تقویت خط حمله آبی‌پوشان خبر داد. اما این بازیکن کیست؟

در بین بازیکنانی با این شرایط نام «ژو»، مهاجم برزیلی سابق این دو تیم انگلیسی دیده می‌شود که می‌توان تصور کرد استقلال توان مالی جذب او را دارد. ژو همچنین سابقه ۲۰ بار پوشیدن پیراهن تیم‌ملی برزیل را دارد که در این تجربه توانست در جام جهانی ۲۰۱۴ هم برای سلسائو به میدان برود. «ژوائو آلوس د آسیس سیلوا» معروف به «ژو» یا «ژوائو آلوس»، بازیکنی اهل ایالت سائوپائولو  برزیل است.

او در دوران ورزشی خود برای تیم‌های مطرحی چون  برای ناگویا گرامپوس، زسکا مسکو، منچسترسیتی، اورتون، گالاتاسرای، اینترناسیونال، اتلتیکو مینیرو و ناگویا گرامپوس بازی کرده و هم اکنون ۳۵ سال سن دارد. این مهاجم ۱۹۲ سانتی متری فوتبالیست مطرحی بوده و چند سال هم در تیم ملی برزیل سابقه بازی دارد.او در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز عضو تیم برزیل بود که در آن جام برزیل به عنوان تیم چهارم با تورنومنت وداع کرد. ژو پس از عقد قرارداد ۱۹ میلیون یورویی با منچسترسیتی در سال ۲۰۰۸، ۳ فصل در لیگ برتر انگلستان حضور داشت که دو فصل از آن را به طور قرضی در اورتون توپ زد.

او موفق شده بود تنها ۶ گل در ۴۸بار حضورش در لیگ برتر به ثمر برساند و یک خرید ناکام برای سیتیزن‌ها به حساب می‌آمد.این بازیکن تا همین چند وقت قبل در لیگ دسته‌های پایین تر برزیل مشغول بازی بود و هم اکنون بازیکن آزاد به حساب می‌آید. ژو در ۵۷۴ بازی که در رده باشگاهی و در طی سال‌های گذشته انجام داده، آمار ۱۸۸ گل و ۶۶ پاس گل را به ثبت رسانده است.

ژو

این بازیکن چپ پا و بلند قامت در جام جهانی ۲۰۱۴ با ستاره‌های زیادی از جمله مارسلو، داوید لوئیس، تیاگو سیلوا، نیمار، فرناندینیو، ویلیان و دنی آلوس همبازی بوده که هر کدام از این بازیکنان جزو ستاره‌های دنیای فوتبال به حساب می‌آیند. این بازیکن به عنوان یک فوتبالیست با استعداد و یک پدیده راهی لیگ برتر انگلیس شد، خیلی در این لیگ موفق نبود نتوانست خیلی دوام بیاورد.همچنین ژو به غیر از فوتبال ژاپن در لیگ امارات و چین هم سابقه بازی دارد و کاملا با فوتبال آسیا آشنایی دارد. آمار گلزنی بازیکن مدنظر استقلال را در زیر می‌بینید.

عملکرد ژو به تفکیک باشگاه

کورینتیانس (۲۰۰۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲)

تعداد بازی: ۱۴۶

گل: ۴۰

پاس گل: ۹

اتلتیکو مینیرو (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵)

تعداد بازی: ۹۸

گل: ۲۸

پاس گل: ۱۸

زسکا مسکو (۰۶-۲۰۰۵ تا ۰۸-۲۰۰۷)

تعداد بازی: ۷۷

گل: ۴۴

پاس گل: ۱۰

ناگویا گرامپوس (۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹)

تعداد بازی: ۷۴

گل: ۳۳

پاس گل: ۱۲

منچستر سیتی (۰۹-۲۰۰۸ و ۱۱-۲۰۱۰)

تعداد بازی: ۴۲

گل:۶

پاس گل: ۵

اورتون (۰۹-۲۰۰۸ و ۱۰-۲۰۰۹)

تعداد بازی: ۳۶

گل: ۷

پاس گل: ۴

اینترناسیونال برزیل (۲۰۱۱ و ۲۰۱۲)

تعداد بازی: ۳۶

گل: ۶

پاس گل: ۲

جیانگسو (۲۰۱۶)

تعداد بازی: ۱۱

گل: ۱۱

پاس گل: ۴

گالاتاسرای (۱۰-۲۰۰۹)

تعداد بازی: ۱۵

گل: ۳

پاس گل: ۲

الشباب امارات (۱۶-۲۰۱۵)

تعداد بازی: ۱۳

گل: ۸

پاس گل: –

سیرا برزیل (۲۰۲۲)

تعداد بازی: ۱۱

گل: ۲

پاس گل: –

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *