بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ادامه مسیر جذاب وویوویچ در هندبال زنان/ دهقان: هم گزینه داخلی داریم، هم خارجی

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۳

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در خصوص احتمال جذب مربی خارجی برای تیم ملی هندبال بانوان صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، زنان هندبالیست ایران بعد از کسب مقام چهارم در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آوردند. این مسابقات آذرماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی مشترک سوئد و دانمارک برگزار می‌شود.

همچنین رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا تیرماه و قهرمانی نوجوانان آسیا مردادماه ۱۴۰۲ در هند برگزار خواهد شد. البته میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هنوز مشخص نشده است.

موفقیت دختران هندبالیست از یک سو و عملکرد مثبت وسلین وویوویچ سرمربی مونته‌نگرویی در تیم ملی مردان از سوی دیگر سبب شده زمزمه‌هایی مبنی بر جذب مربی خارجی برای تیم ملی زنان نیز به گوش برسد.

حالا نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در این خصوص صحبت کرده است.

افسانه دهقان درباره وضعیت هندبال دختران اظهار داشت:

برای آماده‌سازی دختران در رده سنی نوجوانان از یک ماه گذشته تا کنون ۲ اردوی استعدادیابی در جنوب و شمال کشور برگزار کردیم و برای ۸۵ نفر از مستعدان جنوب کشور و ۸۵ نفر از مستعدان در شمال کشور به ترتیب اردوهایی در کرمان و شاهرود برگزار شد. در ادامه قرار است اردوی مشترکی از نفرات برتر شمال و جنوب در بهمن ماه برگزار و ۳۰ بازیکن از بین آنها انتخاب شود.

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در ادامه به ایرنا گفت:

بلافاصله بعد از انتخاب کادر فنی تیم نوجوانان این بازیکنان در اختیار مربی قرار می‌گیرند و نفراتی که شایسته اعزام هستند، عضو تیم ملی خواهند شد. در رده سنی جوانان نیز تمامی بازیکنان فعلی به‌جز یک نفر در رده نوجوانان بودند، تجربه حضور در قهرمانی آسیا و جهان را داشتند و در لیگ برتر نیز بازی می‌کنند، بنابراین آمادگی رده سنی جوانان بسیار بالاتر از نوجوانان است.

وی اضافه کرد:

برنامه‌ای برای اردو در نیم فصل برای تیم جوانان و بزرگسالان داریم. اکنون ملی‌پوشان در تمامی تیم‌های لیگ برتری پخش شده‌اند. لیگ را کمی دیر شروع کردیم زیرا تیم سپاهان به عنوان نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا حضور داشت. سیاست فدراسیون این است تا آسیبی به لیگ وارد نشود، به همین دلیل اردوی تیم ملی را به بعد از اردیبهشت ماه موکول کردیم.

دهقان خاطرنشان کرد:

برای انتخاب کادر فنی تیم ملی باید بررسی‌های زیادی در هیات رییسه انجام شود. تمامی گزینه‌های داخلی و خارجی روی میز است و فعلا تصمیم قطعی برای این موضوع نگرفته‌ایم.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *