بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بودجه 45 برابری برای تکرار مدال المپیک/ سپهرزاد: زمانی حقوق مربی خارجی 2 میلیون تومان بود

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۱

مربی دوومیدانی تاکید کرد تکرار مدال المپیک نیاز به افزایش 45 برابری بودجه دارد.

به گزارش طرفداری، وقتی احسان حدادی در المپیک 2012 لندن موفق به کسب مدال نقره در ماده پرتاب دیسک شد، نگاه‌های زیادی به سمت این رشته چرخید اما در ادامه نه حدادی و نه دیگر ورزشکاران نتوانستند چنین موفقیتی را تکرار کنند.

حسین رسولی هم که از او به عنوان جانشین حدادی نام می‌بردند، روند رو به رشدی نداشته و حالا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود. هادی سپهرزاد رکورددار رشته‌های دهگانه و هفت‌گانه داخل سالن معتقد است افزایش قیمت دلار به رشته دوومیدانی آسیب زده، چرا که بودجه فدراسیون متناسب با تورم بیشتر نشده است.

هادی سپهرزاد در خصوص شرایط حسین رسولی ملی پوش پرتاب دیسک اظهار داشت:

رسولی از آن شرایطی که در گذشته داشت فاصله دارد و تلاش ما این است که او به وضعیت خوبی برسد. در حال حاضر تمرینات زمستانی و بدنسازی را انجام می‌دهیم و خودمان را برای مسابقات قهرمانی کشور و جام امام رضا آماده می‌کنیم. هدف‌مان رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

وی درباره اینکه از رسولی به عنوان جانشین حدادی نام برده می‌شد و چرا نتوانست شرایط خوبی داشته باشد، گفت:

به نظر من هرکسی باید جای خودش باشد. چهار سال در روند پیشرفت او خللی وارد شد و روندی که باید می‌داشت را نداشت. کسی که می‌خواهد جانشین حدادی باشد باید در 20 سالگی 65 متر پرتاب کند.

مربی و قهرمان سابق دوومیدانی عنوان کرد:

البته حالا هم شرایط ورزش کشور مانند گذشته نیست. در دهه 80 که خود ما ورزش می‌کردیم امکانات خوبی سمت دوومیدانی آمد و این رشته در مسیر ترقی و پیشرفت بود. یادم می‌آید سازمان تربیت بدنی و علی کفاشیان که دبیرکل کمیته ملی المپیک بود نگاه ویژه‌ و عمیقی به دوومیدانی داشتند. استارت پیشرفت در آن دهه زده شد و به مدال المپیک احسان حدادی ختم شد اما در چند سال گذشته در بحث نیروی انسانی، اسپانسر و امکانات شرایط خوبی وجود نداشته است.

سپهرزاد با اشاره به اینکه آن زمان یک مربی خارجی وقتی 2 هزار دلار می‌گرفت، 2 میلیون تومان می‌شد، به فارس گفت:

حالا با قیمت دلار فعلی 90 میلیون تومان می‌شود، یعنی 45 برابر، در حالی که بودجه ورزش تنها 4، 5 برابر افزایش پیدا کرده است. اگر می‌خواهیم به همان دوران باز گردیم باید بودجه فدراسیون نیز 45 برابر شود.

وی تاکید کرد:

مربیانی که باید ورزشکار و قهرمان پرورش دهند حقوق ثابت ندارند و از خدمات بیمه‌ای محروم هستند. در حال حاضر که وزیر ورزش خودش دوومیدانی‌کار و ورزشکار بوده انتظار داریم طرحی را برای این موضوع در نظر بگیرد چون اگر همین روند ادامه پیدا کند یک ورزشکار که تازه می‌خواهد یه سمت دوومیدانی بیاید، وقتی شرایط پیشکسوتان و قهرمانان را ببیند، وسط راه قطعا جا می‌زند.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *