بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ایران جانشین فغانی را مشخص کرد/ این داور در صدر جدول تعداد قضاوت

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۱

روزی که نام علیرضا فغانی از لیست بین‌المللی داوران ایران حذف شد، کمیته داوران تصمیم به قرار دادن نام موعود بنیادی‌فر به عنوان نفر اول این فهرست گرفت. به همین خاطر داور ۳۷ ساله و باتجربه فوتبال ایران با توجه به این انتخاب کمیته داوران شانس اول قضاوت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

از این رو بنیادی‌فر انگیزه زیادی دارد تا با حفظ فرم خوب جسمانی و انجام قضاوت‌های کم اشتباه بتواند خودش را به کمیته داوران AFC نشان بدهد و در نهایت به هدف خود که سوت زدن در جام ملت‌های آسیا است برسد.

در چنین شرایطی کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم سعی دارد با سپردن قضاوت های متوالی به بنیادی فر در راستای رسیدن او به تارگت خود کمک‌حال باشد. از این رو قضاوت بازی حساس فولاد خوزستان و پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ برتر به این داور اهل چهارمحال و بختیاری سپرده شده تا او برای هشتمین بار در رقابت‌های لیگ برتر امسال سوت بزند.

بنیادی‌فر با قضاوت در این مسابقه به وحید کاظمی و امیرسامان سلطانی خواهد رسید که ۸ بار در لیگ سوت زده‌اند و این سه نفر حالا رکورددار قضاوت در مسابقات محسوب می‌شوند.

بنیادی‌فر که در لیگ برتر ایران قضاوت های مهمی را در گذشته برعهده داشته و همچنین در مسابقات بین‌المللی نیز سابقه داوری دارد، بی شک تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا روند خوب خود را حفظ کند و در نهایت به جام ملت‌های آسیا برسد. البته که قضاوت در این تورنمنت بزرگ سال آینده نیازمند گذراندن دوره آموزشی VAR‌ است و او و سایر داورانی که لایسنس VAR‌ را نگرفته باشند، حق سوت زدن در هیچ تورنمنت بین‌المللی‌ای را ندارند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *