بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تصاویری جالب از حضور سرمربی معروف در پیست رالی/ شرکت در رالی داکار آرزوی همیشگی من بود

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۱

آندره ویاش بواش مربیگری فوتبال را با مسابقات اتومبیل‌رانی عوض کرد. این مرد ۴۵ ساله زمانی یکی از هیجان‌انگیزترین مربیان جوان اروپا به حساب می‌آمد.

ویاش بواش پس از یک فصل شکست‌ناپذیر با پورتو، که در آن عنوان قهرمانی لیگ و همچنین لیگ اروپا را به دست آورد، توجهات را به خود جلب کرد. این امر باعث شد که او در سال ۲۰۱۱ به سرمربیگری چلسی منصوب شود اما یک سال بعد اخراج شد و به تاتنهام پیوست. زمانی که او در سال ۲۰۱۳ اسپرز را ترک کرد، رکورد درصد برد هر یک از مربیان باشگاه را در دوران لیگ برتر افزایش داد. ویاش بواش قبل از ترک باشگاه شمال لندن فاش کرد که در دهه آینده مربیگری را با هدف مسابقات رالی ترک خواهد کرد.

آندره ویاش بواش

او به روزنامه پرتغالی اوژوگو گفت: «علاقه من به فوتبال باعث می‌شود که خودم را وقف آن کنم، اما فکر می‌کنم زندگی اجازه می‌دهد از چیزهای دیگر هم لذت ببرید. برای من محدودیتی وجود دارد و طی ۵ تا ۱۰ سال آینده مربیگری را کنار خواهم گذاشت. شرکت در مسابقات رالی داکار آرزوی همیشگی من بوده و می‌دانم باید انجامش بدهم. این برای من از آرزو به هدف تبدیل شد، به مقصد زندگی، اما تنها زمانی می‌توانم این کار را انجام بدهم که فوتبال را کنار بگذارم. و این کار را انجام خواهم داد.»

ویاش بواش در سال ۲۰۱۸ پس از حضور در روسیه و چین اعلام کرد که از مربیگری فاصله خواهد گرفت و در عوض در رالی داکار شرکت خواهد کرد. با این حال او پس از برخورد به تپه شنی در مرحله چهارم در پرو و آسیب‌دیدگی کمرش مجبور به کناره‌گیری از رالی شد. او سپس در Baja TT do Pinhal در سال ۲۰۱۸ در حالی که راننده Can-Am Maverick X۳ بود، شرکت کرد.

آندره ویاش بواش

سرمربی پرتغالی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ با هدایت تیم لیگ ۱ مارسی به مربیگری بازگشت. بسیاری از بازیکنان فوتبال او را تحسین می‌‎کردند، همانطور که الکساندر کوکورین به نشریه «فوت مرکاتو» گفت: «من چند ماه با آندره ویاش بواش کار کردم، او واقعاً بهترین مربی است که در دوران حرفه‌ای‌ام داشتم، یک مربی بزرگ، انسانی فوق‌العاده. هربار با او تماس گرفتم در دسترس بود، مرد بی‌نظیری است.»

او سپس دوباره در سال ۲۰۲۲ در رالی پرتغال شرکت کرد. ویاش بواش پس از مسابقه اعتراف کرد که رویایش به حقیقت پیوسته است. او به خبرنگاران گفت: «من از کودکی به تماشای رالی‌ها و همچنین مسابقات فرمول یک می‌نشستم. آرزویش را داشتم. این فرصتی بسیار بزرگ بوده است. فکرش را نمی‌کردم چنین فشار زیادی داشته باشد. اما خوب کار کردیم و از پرش راضی هستم زیرا تا حد مرگ ترسیده بودم.»

آندره ویاش بواش

او در سال گذشته همچنین از نحوه جمع‌آوری ماشین‌ها هم صحبت کرد. ویاش بواش گفت: «من دوست دارم ماشین جمع‌آوری کنم، همیشه می‌خواستم یک ماشین رالی داشته باشم، بنابراین شروع به تحقیق کردم. اوایل بلاتکلیف بودم و نمی‌دانستم کدام ماشین را بخرم. خوشبختانه رابطه خوبی با گروه PSA دارم و اولین ماشینی که خریدم سیتروئن C۴ بود. این یک ماشین عالی با شش برد بود، اما نیاز به بازسازی داشت.»

با این حال، همچنان راه برای بازگشت به مربیگری فوتبال قبل از سال ۲۰۲۶ برای او باز است، و خودش اعتراف کرد که دلش می‌خواهد هدایت یک تیم ملی را بر عهده بگیرد.

آندره ویاش بواش

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه عملکرد ۱۷ سرمربی چلسی در دوران رومن آبراموویچ/ آمار کامل عملکرد سرمربیان چلسی را ببینید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *