بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سرمربی تیم ملی بوکس قبل از جلسه شورای فنی انتخاب شد؟ / نهرودی: سوءتفاهم بود!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۱

سرمربی تیم ملی بوکس تاکید کرد صحبت‌های او باعث ایجاد سوءتفاهم شده است.

به گزارش طرفداری، انتخاب حسین نهرودی سرمربی اسبق تیم ملی بوکس در سن 77 سالگی به عنوان جانشین علیرضا استکی، هنوز هم با انتقادات زیادی مواجه است. نخستین جلسه شورای فنی بوکس بعد از انتصاب روح الله حسینی به سمت سرپرستی فدراسیون تشکیل شد و تمامی اعضا رای به انتخاب نهرودی دادند.

البته زمزمه‌های مطرح شد مبنی بر اینکه تصمیمات از قبل گرفته شده و جلسه‌ای فرمایشی تشکیل شده؛ حتی عده‌ای صحبت‌ها مبنی بر انتخاب موقت نهرودی و تلاش برای جذب مربی باکیفیت خارجی را غیرواقعی دانستند.

حالا سرمربی تیم ملی بوکس در این باره صحبت کرده و باز هم تاکید کرده علاقه‌ای به پذیرش این پست نداشته است.

حسین نهرودی ابتدا در خصوص تشکیل اردوی تیم ملی بوکس اظهار داشت:

اردو از روز شنبه آغاز شد و تا پایان ماه جاری ادامه دارد. بوکسورهایی که در قهرمانی کشوری مقام داشتند وارد انتخابی شدند. برخی از آنها به همراه تعدادی که جا مانده بودند وارد اردو شدند. روز سوم اسفند یک انتخابی نهایی برگزار می‌کنیم تا بهترین‌ها معرفی شوند.

وی افزود:

شاید تاریخ انتخابی ۲۴ ساعت پس و پیش شود چون مسابقات نیروهای مسلح را در پیش داریم. انتخابی را هم بین مدعیان حاضر در اردو و همچنین نفرات ناشناخته‌ای که استان‌ها معرفی می‌کنند، برگزار می‌کنیم تا شایسته‌ترین نفرات به پیراهن مقدس تیم ملی برسند. نظری روی حضور در مسابقات جهانی ندارم

سرمربی تیم ملی بوکس درباره رقابت‌های بین‌المللی پیش رو عنوان کرد:

مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم که شخصا نظری روی آن ندارم اما فدراسیون خواستار حضور قدرتمند در این پیکارها بوده و بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا هم پیش روی ما است.

نهرودی ادامه داد:

قطعا اولویت بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک از این مسابقات است، اما نمی‌توانیم چشم خود را روی تن به تن شدن بوکسورهای ایران با نفرات مطرح دنیا در رقابت‌های قهرمانی جهان ببندیم. باید سبک و سنگین کنیم تا ببینیم حضور در جهانی که در ۱۳ وزن برگزار می‌شود می‌تواند کمکی به حضور موفق در بازی‌های آسیایی (گزینشی المپیک) که در هفت وزن برگزار خواهد شد، داشته باشد یا خیر.

سرمربی جدید تیم ملی درباره اینکه صحبت‌های او پیش از شورای فنی با بعد از این جلسه متناقض بوده، به میزان گفت:

این موضوع تنها یک سوءتفاهم است. من پیش از شورای فنی گفتم سرمربی تیم ملی یک خارجی خوب و سطح بالا است و این موضوع سیاست مسئولان فدراسیون بوده و نظر شخصی من نیست. پس از جلسه هم گفتم اگر علیرضا استکی بود شاید رای اعضا فرق می‌کرد. اینکه تصمیم شورای فنی از قبل گرفته شده بود را نمی‌پذیرم چون در راستای استفاده از مربی خارجی باکیفیت توافق کرده بودیم و هیچ‌کس نمی‌توانست با اطمینان بگوید استکی برکنار می‌شود.

وی ادامه داد:

تمام اعضای شورای فنی مانند فرزندان من هستند و باز هم می‌گویم کاش علیرضا استکی در جلسه حاضر می‌شد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند. تمام اعضای مجمع موی سپید من را دیدند و به بنده رای دادند اما امکان داشت استکی سرمربی باقی می‌ماند و من هم راحت می‌شدم اما تصمیم او عدم حضور در جلسه بود که برای ما هم محترم است. اگر زنده بمانم و سرمربی تیم ملی باشم، شایسته سالاری حاکم خواهد بود

پیشکسوت بوکس ایران ادامه داد:

برخی مربیان خارجی هستند که هیچ چیزی به بوکس ایران اضافه نمی‌کنند و بچه‌های ما چند مرحله از آنها بالاتر هستند اما مربی خارجی باکیفیت که طبعا قیمت بالاتری هم دارد می‌تواند به بوکس ما کمک کند. من و اعضای شورای فنی هم از حضور او استقبال می‌کنیم.

نهرودی در واکنش به انتخاب دستیاران خود تصریح کرد:

مربیان خوب زیادی داریم که می‌توانند به ما کمک کنند و درهای تیم ملی به روی این عزیزان باز است اما همایون و نهتانی که مربی تیم ملی بودند در سمت خود ابقا شدند. در خصوص فروتن گل آرا باید بگویم که با نظر مستقیم من انتخاب شده و به کار او اطمینان کامل دارم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه گل آرا هیچ سابقه‌ای در رده مربیگری ملی نداشته و زود است در تیم بزرگسالان کار کند، گفت:

فروتن در شمال شهر تهران که محله بوکس‌خیزی نیست چند بوکسور خوب در رده نوجوانان و جوانان تربیت کرده و نشان داده خمیرمایه کار را دارد. شخصا کار او را پیگیری کردم و مطمئن باشید حضور او به تیم ملی کمک می‌کند. انتقاد همیشه وجود دارد و پس از هر انتخابی این اتفاق رخ می‌دهد. من هم نقد منصفانه را می‌پذیرم اما مطمئن باشید اگر من زنده بمانم و سرمربی تیم ملی باشم، در تیم ما شایسته سالاری حاکم خواهد بود.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *