بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جهانبخش: فوتبالیست بودن هدیه‌ای است که خداوند به ما داده/ ایران همیشه حامی من بوده و هست

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۸:۰۳

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش که تابستان 2018 به حضور پنج ساله‌اش در فوتبال باشگاهی هلند پایان داد و با قراردادی به ارزش 17 میلیون پوند از AZ آلکمار هلند به برایتون در لیگ برتر انگلیس پیوست، در سه سالی که در این تیم حضور داشت نتوانست شایستگی‌های خود را به اثبات برساند و در نهایت تابستان 2021 تصمیم گرفت با تیم فاینورد به فوتبال باشگاهی هلند بازگردد تا زمان بیشتری برای بازی کردن پیدا کند.

او که حالا دومین فصل حضورش در فاینورد را سپری می‌کند، پس از اُفت کوتاه مدتی که در این تیم داشت، اخیراً توانسته دوباره نظر آرنه اسلات سرمربی فاینورد را برای قرار گرفتن در ترکیب این تیم جلب کند و اتفاقاً عملکرد خوبی هم از خود ارائه کرده است.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان که این فصل در 18 بازی آمار سه گل زده و چهار پاس گل را از خود برجای گذاشته است، در آستانه بازی حساس امشب (یکشنبه) فاینورد مقابل آژاکس در هفته هفدهم اردویژه هلند، مصاحبه‌ای به زبان هلندی با سایت باشگاه فاینورد انجام داده است که مهمترین بخش‌های آن را در زیر می‌خوانید.

* علیرضا، در مورد وضعیت تیم‌تان در آستانه بازی با آژاکس برای‌مان بگو.

در سه بازی اخیر وضعیت خوبی داشتیم. تیم خوبی داریم و باید بازی با اوترخت را هم می‌بردیم (دیداری که با تساوی پایان یافت). بازی با آژاکس با طرفداران دوآتیشه فاینورد بعد از دو سال همه‌گیری کرونا در ورزشگاه دکویپ انجام می‌شود. آماده‌سازی تیم در این هفته به خاطر این بازی حساس خیلی منحصربه‌فرد بوده است. این هفته فقط این بازی را داریم که برای‌مان خیلی مهم است.

*در اوقات فراغت چطور وقت می‌گذرانی؟

من آدم آرامی هستم. بیشتر در باشگاه هستم، تمرینات آمادگی جسمانی انجام می‌دهم و بعد از آن به خانه می‌روم و غذا می‌خورم و سپس به استراحت کامل می‌پردازم. هر روز بعدازظهر هم نیم ساعت تا یک ساعت می‌خوابم. بعضی مواقع هم با دوستانم فیفا (بازی کامپیوتری) بازی می‌کنم.اظهارات جهانبخش در پی نجات فاینورد از شکست

 * در صفحه اینستاگرام خودت حدود 1.8 میلیون دنبال‌کننده داری و این بیشتر از دنبال‌کنندگان باشگاه فاینورد (657 هزار) است. چطور با این قضیه کنار می‌آیی؟

من به این چیزها عادت دارم. هم خوبی دارد و هم بدی‌های مخصوص به خودش. وقتی جوان‌تر بودم انتقادها را به خودم می‌گرفتم، اما حالا خیلی راحت‌تر با این قضیه کنار می‌آیم.

* در ایران چطور؟ آیا در خیابان همه شما را می‌شناسند؟ برخوردت با مردم چطور است؟

در ایران اوضاع فرق می‌کند و همه به بازیکنان احترام می‌گذارند. یک بار سه سال پیش با خانواده‌ام برای غذا خوردن بیرون رفته بودیم که در حدود یک ساعت و نیم با مردم برای عکس گرفتن وقت گذاشتم. یک بار به یکی از دوستانم می‌گفتم این یک امتیاز است که ما فوتبالیست شدیم. این هدیه‌ای است که خداوند به ما داده، برای همین ما هم نباید خودمان را برای مردم بگیریم.

* چطور با این موقعیت و امتیاز می‌توانی برای مردم قیافه نگیری و به اصطلاح ما هلندی‌ها چطور می‌توانی با دو پا هنوز روی زمین باشی؟

از پدر و مادرم یاد گرفتم که هر روز انسان نرمالی باشم. بعضی مواقع البته اینطور رفتار کردن خیلی سخت است، چون مردم نظرات مختلفی دارند، اما همیشه با دید محبت و احترام به مردم نگاه می‌کنم.

* زندگی‌ات در هلند چطور است؟ فکر می‌کنم با توجه به شرایط فعلی ایران زندگی در اینجا را بیشتر ترجیح بدهی…

زندگی در هر دو کشور را دوست‌ دارم. ایران همیشه حامی من بوده و هست. در ایران وقتی برای غذا خوردن یا خرید به بیرون از خانه می‌روم، همه دوست دارند که بابت خریدهایم پولی از من نگیرند. من اما آدم آرامی هستم. دوست دارم در محیط آرامی باشم و برای خودم وقت بگذارم.

* تو در جاهای مختلفی زندگی کرده‌ای از جمله در انگلیس. نظرت راجع به شهر روتردام چیست؟

پنج سالی که قبلاً در هلند زندگی کردم، فقط یک بار به روتردام آمده بودم. روتردام شهر خیلی قشنگی است. من در طبقه بالای یک آپارتمان در روتردام زندگی می‌کنم و از آنجا می‌توانم کل شهر را ببینم. من عاشق این شهر و مردمانش هستم.صعود فاینورد در جام حذفی هلند با پاس گل جهانبخش

* وقتی می‌خواهی برای برای تغییر تیم تصمیم بگیری، چه فاکتورهایی برایت مهم  است؟

شهر، تماشاگران، مربی و زبان آن کشور مقصد. پیش از اینکه به فاینورد بیایم، آرنه اسلات پیامی برایم فرستاد و گفت که می‌خواهم تو را در فاینورد داشته باشم. قبلاً چند بار در شهر روتردام بازی کرده بودم و دوست داشتم روزی در اینجا بازی کنم. پارسال تیم خوبی داشتیم. امسال هم یک تیم جوان و مستعد در اختیار داریم و بازی در این تیم خیلی لذت‌بخش است.

* به بازیکن برزیلی جدید تیم‌ یعنی پیشاوو خیلی کمک می‌کنی. دلیلش این کار چیست؟

من هم پیش از این در موقعیت او بوده‌ام و زبان جدید کشور جدید برایم تازگی داشته است. به‌عنوان یک بازیکن باتجربه سعی می‌کنم به پیشاوو کمک ‌کنم. البته برای ارتباط گرفتن مشکل زبانی داریم، اما با ایما و اشاره و کمک دانیلوی برزیلی (مهاجم فاینورد) با هم ارتباط می‌گیریم.

* نتیجه بازی مقابل آژاکس را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

نمی‌توانم پیش‌‌بینی در این خصوص داشته باشم، اما ما سه امتیاز این بازی را می‌خواهیم.

به گزارش تسنیم، فاینورد در حال حاضر با 37 امتیاز صدرنشین اردویژه است و آلکمار 33 امتیازی و آژاکس 32 امتیازی را پشت سر خود می‌بیند.

انتهای پیام/ 

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *