بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

روسیه پرچمدار دوپینگ در المپیک 2012 لندن/ بازپس‌گیری 31 مدال از وزنه‌برداری!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۷

بررسی مجدد نمونه های گرفته شده در بازی‌های المپیک 2012 لندن توسط آژانس بین المللی آزمایش دوپینگ (ITA) حاکی از 73 مورد نقض قوانین ضددوپینگ و بازپس‌گیری 31 مدال از ورزشکاران است.

به گزارش طرفداری و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، بر اساس آخرین آمار منتشره توسط این آژانس، ورزشکاران روسی با ثبت 21 مورد مثبت دوپینگ پرچمدار هستند و بین همه رشته های ورزشی نیز وزنه برداری با 36 مورد مثبت در مرحله بررسی مجدد، گوی سبقت را از بقیه ربوده است.

در حالی که سایر رشته های ورزشی، هیچ‌کدام بیش از سه مورد مثبت نداشته اند، دوومیدانی نیز 28 نتیجه مثبت داشته است. روسیه طی پیامد بررسی مجدد نمونه ها، 13 مدال از جمله 10 نقره المپیک لندن را از دست داده است. ورزشکاران بلاروس 11 دوپینگ، اوکراین هفت و قزاقستان هم 6 مورد را به نام خود ثبت کرده اند.

از نظر رنگ مدال، قزاقستان با از دست دادن چهار مدال طلا، در صدر جدول متضررترین ها است. هشت مدال طلا در نتیجه این بررسی های مجدد پس گرفته شده که پنج مورد مربوط به کشتی است.

جمعا 2 هزار و 727 نمونه از بازی های المپیک لندن مورد بررسی مجدد قرار گرفته و نتایج فوق رقم خورده است.

رشته وزنه برداری در نتیجه سوابق تاریک خود در زمینه نقض قوانین ضددوپینگ و فساد مدیریتی از برنامه بازی های المپیک 2028 حذف شده و بازگشت این رشته به تحول ساختاری، تغییر قانون اساسی، تغییر ساختار فرهنگی و مدیریتی و مبارزه کامل با دوپینگ منوط شده است.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *