بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کره جنوبی – برزیل؛ به دنبال تحقق رویا

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۲

به گزارش ایلنا، کره جنوبی در بازی امشب در استادیوم 974 با دارنده پنج قهرمانی جهان، برزیل به‌دنبال یک شگفتی دیگر است. تیم پائولو بنتو در آخرین بازی مرحله گروهی پرتغال را شکست داد تا به‌عنوان تیم دوم گروه H به یک‌هشتم ‌نهایی صعود کند، سلسائو به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به سوییس صدرنشین گروه G شد.

در بازی‌ آخر برزیل در مرحله گروهی مقابل کامرون فرصت‌های متعددی نصیب بازیکنان این تیم شد که به خاطر قطعی شدن صعود شانس بازی پیدا کردند اما درخشش دروازه‌بان حریف، دویس اپاسی و فرصت‌سوزی بازیکنان تیته برایشان گران تمام شد و با گل دقیقه 92 ونسان ابوبکر که به خاطر درآوردن پیراهنش در شادی گل کارت زرد دوم خود را گرفت، باختند البته این شکست در وضعیت گروه تغییری ایجاد نکرد.

روند 9 پیروزی متوالی برزیل قطع شد اما تیم تیته همچنان یکی از مدعیان قهرمانی در جامی است که تیم‌های بزرگی در آن قربانی شده‌اند هرچند حتی در برد مقابل صربستان و سوییس آن جسارت هجومی مورد انتظار را به نمایش نگذاشتند.

برزیل در قطر شروع کندی داشته و حالا پنج بازی در جام جهانی را بدون زدن گل در نیمه اول پشت سر گذاشته‌اند و این ایراد باید رفع شود اگر می‌خواهند برچسب مدعی همچنان رویشان بماند. به هر حال سلسائو آخرین بار در سال 1990 در این مرحله از رقابت‌ها حذف شده که در آن بازی به یادماندنی مقابل آرژانتین با تک گل کلودیو کانیگیا شکست خوردند.

این بازی برای برزیل حس خاصی دارد چون اسطوره فوتبال این کشور، پله در بخش مراقبت‌های پایان عمر است و بدنش دیگر به شیمی درمانی جواب نمی‌دهد. پله 82 ساله سه قهرمانی در جام جهانی دارد و از نظر بسیاری بهترین بازیکن تاریخ است، بازیکنان برزیل نمی‌خواهند در چنین شرایطی بازنده از زمین خارج شوند.

کره جنوبی در بازی آخر خود با گل زودهنگام ریکاردو هورتا از پرتغال عقب افتاد اما کیم یونگ گوون بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه 91 هوانگ هی چان، مهاجم ولورهمپتون، سومین و آخرین گل آن بازی را زد. بازیکنان کره فرصت شادی نداشتند چون جمع شدند تا بازی اروگوئه با غنا را تماشا کنند که پیروزی 2 بر صفر تیم امریکای جنوبی کافی نبود و قرمز و سفیدپوشان به خاطر گل زده بیشتر به یک‌هشتم ‌نهایی راه یافتند.

 نه اروگوئه و نه پرتغال راهی برای پیروزی بر کره جنوبی پیدا نکردند که می‌تواند رویای بازی با همسایه‌اش، ژاپن در مرحله بعد را در سر بپروراند، به شرطی که خودش برزیل را شکست دهد و ژاپن، کرواسی را. ببرهای آسیا تنها یک بار از مرحله یک‌هشتم ‌نهایی جام جهانی عبور کردند که در جام جهانی وطنی 2002 با تصمیمات بحث‌برانگیز داوری بود. کره جنوبی آخرین بار در خرداد با برزیل روبه‌رو شد که 5 بر یک شکست خورد.

 

اخبار تیمی

بخش درمان تیم ملی برزیل در همین اقامت کوتاه در قطر مشغول بوده اما رودریگو لاسمار، دکتر تیم برزیل خبرهای خوبی در مورد نیمار داشت که ممکن است بموقع از مصدومیت قوزک پا ریکاوری کند و در ترکیب اصلی مقابل کره جنوبی قرار بگیرد.

تیته اما به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانو در بازی مقابل کامرون، گابریل ژسوس و الکس تلس را در باقی‌مانده جام در اختیار نخواهد داشت.

الکس ساندرو هم در بالای ران احساس ناراحتی می‌کند و این وضعیت، تیته در دفاع چپ را با مشکل مواجه کرده اما دانیلو از آسیب‌دیدگی بهبود یافته و می‌تواند بازی کند ضمن اینکه ادر میلیتائو سمت راست را در اختیار دارد.

 هوانگ با درد همسترینگ در قطر درگیر بوده اما حالا به خاطر گلی که تیمش را به مرحله بعد فرستاد ممکن است جای لی جائه سونگ را در ترکیب اصلی بگیرد.

کیم مین جائه با ناراحتی ساق پایش مقابل پرتغال استراحت کرد اما شاید در این بازی از ابتدا در زمین باشد هرچند لی کانگ این و کیم یونگ گوون مقابل پرتغال آسیب دیدند و باید وضعیتشان بررسی شود اگرچه احتمالاً می‌رسند. ستاره تیم سون هئونگ مین است که از 13 ضربه آخرش در جام جهانی تنها یکی را گل کرده و امید دارد آمارش را بهبود بخشد.

 

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها :

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *