بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آیا دربی استقلال – پرسپولیس با تماشاگر می‌شود؟

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۸:۵۶

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال از حق این باشگاه برای در اختیار داشتن هواداران گفته و از سوی دیگر شرایط کنونی احتمال غیبت هواداران را قوت می‌بخشد.

 دربی 29 آذر برگزار می‌شود

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، هفته دوازدهم لیگ برتر 28 آذر برگزار می‌شود و شهرآورد پایتخت روز سه‌شنبه 29 آذر برگزار خواهد شد. سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر به ایران ورزشی می‌گوید: «با اینکه دل‌مان می‌خواست تیم ملی به مرحله بعد صعود کند اما چون در ایام فیفا هستیم، باید صبر می‌کردیم تا فینال برگزار شود و بعد لیگ را ادامه دهیم. به همین خاطر تاریخ هفته دوازدهم را یک روز پس از برگزاری فینال در نظر گرفتیم.»

 

تعطیلات نیم‌فصل نداریم

مهدی می‌گوید: «با توجه به اینکه لیگ برای آماده‎سازی تیم ملی از یک هفته پیش از شروع مسابقات تعطیل شده بود و در حال حاضر بسیاری از تیم‌ها در اردو هستند و برخی حتی دوره بدنسازی خود را در خارج از کشور برگزار می‌کنند عملاً این تعطیلات شبیه به نیم فصل شده است. به همین خاطر دیگر تعطیلات نیم فصل را در برنامه لحاظ نکردیم و به همین تعطیلی اکتفا می‌کنیم.»

 

شروع نقل و انتقالات از 16 دی

مسابقات هفته دوازدهم در 28 و 29 آذر، هفته سیزدهم 3 و 4 دی، هفته چهاردهم 9 و 10 دی و هفته پانزدهم لیگ برتر 14 و 15 دی ماه برگزار خواهد شد. سهیل مهدی درباره برنامه‌ای که سازمان لیگ بعد از هفته پانزدهم در نظر دارد، به ایران ورزشی گفت: «بلافاصله بعد از هفته پانزدهم لیگ (16 دی ماه)، پنجره نقل و انتقالات میان فصل باز می‌شود.»

 

جام حذفی به جای تعطیلات نیم‌فصل

سهیل مهدی اما برگزاری جام حذفی در دوره نقل و انتقالات و بعد از هفته پانزدهم را جایگزین خوبی برای تعطیلات نیم فصل می‌داند و می‌گوید: «برای اینکه در دوران نقل و انتقالات نیم فصل، هم فشار را روی تیم‌ها کم کنیم و هم تعطیلی نداشته باشیم، تصمیم گرفتیم اولین دور جام حذفی را برگزار کنیم. بعد از این دور هفته شانزدهم را برگزار می‌کنیم که یک هفته از نقل و انتقالات در هفته شانزدهم می‌افتد. بعد از هفته شانزدهم، دوباره جام حذفی را داریم و پس از آن هفته هفدهم به بعد لیگ را برگزار خواهیم کرد.»

 

حضور تماشاگران در دست بررسی

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌و‌گوی تلویزیونی دیروز (جمعه) خود گفت: «امیدوارم دربی با حضور تماشاگران باشد چون بدون تماشاگر جذابیت بازی کمتر می‌شود و در این رابطه نامه هم می‌خواهم بزنم و درخواست کنم که این بازی با تماشاگر باشد.» سهیل مهدی درباره این درخواست و طرح آن از سوی مدیرعامل استقلال به ایران ورزشی گفت: «تیم ملی تازه از جام جهانی برگشته و ما هنوز درباره این موضوع جلسات لازم را نداشته‌ایم. همان‌طور که می‌دانید این تصمیم‌ خارج از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید گرفته شود. جلساتی در این رابطه خواهیم داشت. هر استانی که شرایط ورود تماشاگران به ورزشگاه‎‌هایش را داشته باشد، می‌تواند پذیرای تماشاگران در مسابقات باشد.»

 

وقفه یک هفته‌ای در بهمن

لیگ البته به جز همه اینها وقفه‌ای یک هفته‌ای در بهمن ماه خواهد داشت. مهدی درباره این وقفه می‌گوید: «برای حضور فولاد در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، احتمالاً در بهمن ماه، وقفه‌ای یک هفته‌ای در برنامه لیگ خواهیم داشت تا این نماینده کشورمان با آرامش به مسابقات برود. همان‌طور که در دوره‌های گذشته به خاطر مسابقات آسیایی پرسپولیس و استقلال، لیگ را تعطیل می‌کردیم، برای فولاد هم همین کار را خواهیم کرد.»

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *