بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دردسرهای شیرین ساوت‌گیت

منبع : خبرانلاین
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۵:۵۶

ایمان گودرزی؛ گرت ساوت‌گیت بعد از تساوی ناامیدکننده تیمش با امریکا، به خاطر تاکتیک‌ها و انتخاب نفرات مورد انتقاد قرار گرفت بنابر این به یک بازی و نتیجه خوب نیاز داشت که در پیروزی 3 بر صفر مقابل ولز به هر دو رسید و به عنوان صدرنشین به بازی یک‌هشتم ‌نهایی و دیدار فرداشب با سنگال راه یافت. ساوت‌گیت تغییرات اندکی در تیمش داد و به آنچه می‌خواست نائل شد، مارکوس رشفورد و فیل فودن که برای نخستین بار در قطر در ترکیب اصلی قرار گرفتند، گل‌های تیم را به ثمر رساندند. حالا مربی انگلیس باید تصمیم‌های سختی بگیرد.

رشفورد یا ساکا؟
بعد از بازی عالی رشفورد در نیمه دوم بازی با ولز، چطور می‌توانید مهاجم منچستریونایتد را بیرون بگذارید. بعید است ساوت‌گیت چنین کاری کند، بعد از آنکه رشفورد در برد مقابل ایران هم گل زد. رشفورد روحیه و خودباوری بسیار بالایی دارد و این طبیعی است درباره کسی که سه گل در جام جهانی زده.

خب با بوکایو ساکا چه می‌کنید؟
ساوت‌گیت طرفدار سرسخت مهاجم آرسنال است که جام جهانی برای انگلیس با گل‌های او به ایران آغاز شد. مهاجم 21 ساله با توجه به مراحل حذفی در دیدار با ولز استراحت کرد اما آیا ساوت‌گیت باید برنامه اصلی‌اش را فراموش کند و ساکا را مقابل سنگال روی نیمکت بگذارد؟
البته هر دو می‌توانند بازی کنند چون رشفورد در چپ راحت‌تر است اما این مستلزم بیرون ماندن یکی دیگر است که با دو بال منطبق شود. ساوت‌گیت باید تصمیم سختی بگیرد هرچند شاید هر مربی دیگری در تورنمنت دوست دارد چنین دردسری داشته باشد.

با فودن چه کنیم؟
درست مثل رشفورد، فیل فودن از فرصتش برای خودنمایی به بهترین شکل استفاده کرد، وقتی در ترکیب اصلی قرار گرفت. ستاره منچسترسیتی در سمت راست خط حمله سه نفره شروع کرد اما در نیمه دوم با تغییر تاکتیکی ساوت‌گیت به سمت چپ رفت و آن طرف خیلی بهتر به نظر می‌رسید که روی گل اول رشفورد مؤثر بود.
گل دوم را خودش زد و پاس عالی هری کین را به تور دروازه ولز چسباند. شانس فودن برای بازی از ابتدا زیاد است اما در این صورت، ساوت‌گیت باید یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش را کنار بگذارد. رحیم استرلینگ مقابل ایران در سمت چپ شروع کرد و بازی خوبی داشت، گل سوم را زد. ساوت‌گیت معمولاً با استرلینگ شروع می‌کند که برایش قابل اعتماد است. بنابراین با وجود بازی فودن مقابل ولز، مربی انگلیس در بازی فرداشب هم برای استفاده از بازیکن این فصل چلسی وسوسه می‌شود. البته ممکن است فودن در پست هافبک میانی بازی کند و در این صورت بازیکن 22 ساله به همراه یک بال تخصصی در ترکیب خواهد بود، احتمال این کار زیاد نیست.

سیستم تغییر می‌کند؟
ساوت‌گیت تا به حال از سیستم 3-3-4 استفاده کرده اما همیشه انتظار می‌رفت وقتی تیمی با مهاجمان خطرناک‌تر مقابلش قرار بگیرد، به سیستم مورد علاقه سه دفاعه‌اش برگردد. برابر تیم‌های تراز اول استفاده از سه مدافع میانی مطمئن‌تر است و البته در گذشته انگلیس از آن بهره برده. هواداران البته خیلی آن را نمی‌پسندند و زیادی احتیاط‌آمیز می‌دانند، ساوت‌گیت هم آماج انتقادات قرار می‌گیرد بخصوص اگر به بازی ناامیدکننده تیم منجر شود.
سنگال خطرناک است اما برزیل یا فرانسه نیست و هواداران انتظار دارند تیم در بازی فرداشب دست بالا داشته باشد. ساوت‌گیت شاید وسوسه شود یک مدافع اضافه کند اما باید گزینه‌های هجومی‌اش را بررسی کند و اینکه در نتیجه آن باید بداند کدام بازیکن هجومی تیمش را بیرون بگذارد.

دفاع راست چه کسی است؟
اگر ساوت‌گیت به دفاع سه نفره رو بیاورد، باید برای نقش بال- مدافع تصمیم سختی بگیرد. لوک شاو برای سمت چپ شانس بالایی دارد هر چند ساوت‌گیت پیش از این از ساکا هم استفاده کرده اما سمت راست چه؟ کایل واکر بدون شک در سمت راست دفاع سه نفره در کنار جان استونز و هری مگوایر قرار می‌گیرد، در این صورت، مدافع منچسترسیتی از معادله خارج می‌شود و ساوت‌گیت باید از بین کایران تریپیر و ترنت الکساندر آرنولد یکی را انتخاب کند.
تریپیر فصلی عالی با نیوکاسل داشته و در بازی مقابل ایران و امریکا در دفاع راست شروع کرده اما مدافع لیورپول گزینه جذابی است با توجه به توانایی هجومی‌اش و اینکه سه مدافع میانی انگلیس استحکام خوبی در دفاع ایجاد می‌کنند.
حتی اگر ساوت‌گیت با چهار دفاع بازی کند، برای سمت راست دفاع مجبور به گزینش است. واکر در کمتر از یک ساعت حضور، بازی خوبی مقابل ولز انجام داد. او البته چندان آزمایش نشد اما با وجود آنکه بعد از دربی منچستر دو ماه پیش بازی کرده بود، آمادگی بدنی خوبی داشت. حالا ساوت‌گیت باید تصمیم بگیرد که آیا بازیکن سیتی را در ترکیب اصلی نگه دارد یا دوباره سراغ تریپیر برود.

آیا ماونت برمی‌گردد؟
میسون ماونت در دو بازی اول در ترکیب اصلی بود و مقابل ولز بیرون نشست. ساوت‌گیت در بازی سه‌شنبه به جوردن هندرسون باتجربه رو آورد و جود بلینگهام و دکلان رایس دو پست هافبک میانی را در اختیار گرفتند. این کار باعث شد نسبت به بازی با امریکا کنترل بیشتری بر بازی داشته باشند البته شاید این بیشتر نتیجه بازی رو به عقب ولز بود تا مشارکت و درگیری هندرسون. اگر ساوت‌گیت به سیستم چهار دفاعه‌ای که تا به حال مورد استفاده قرار داده، پایبند باشد، باید تصمیم بزرگی در خط میانی بگیرد. او بشدت طرفدار هافبک چلسی است اما برگرداندن ماونت به معنای کاهش حمایت از چهار مدافع است. این انتخاب بین نگرش هجومی برای این بازی است یا دیدگاهی که به تیم استحکام دفاعی بیشتری بدهد. ساوت‌گیت معمولاً دومی را ترجیح می‌دهد بخصوص در یک بازی حذفی.

بیشتر بخوانید: عکس | واکنش اینستاگرامی وریا غفوری به آزادی ببینید | انتقاد تند یک زن از وضعیت فوتبال ایران و حذف از جام جهانی وقتی از اسکوچیچ حمایت می کنی، باید هم بازی نکنی!

257 251

دسته بندی ها : خبرانلاین
برچسب ها : ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *