بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بعد از کشتی و تکواندو نوبت به شطرنج رسید؛ خروج ستاره‌ها از ورزش ایران/ پورکاشیان در تیم ملی امریکا

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۸

شطرنجباز ایرانی پرچم خود را تغییر داد.
به گزارش طرفداری، حضور شطرنجبازان در رقابتهای کشورهای دیگر یک اتفاق مرسوم در جهان شطرنج محسوب می شود. بسیاری از شطرنجبازان ایران برای حفظ آمادگی و بالا بردن رنک خود در رنکینگ جهانی و البته کسب درآمد در طول سال در تورنمنت‌ها بسیاری که در سراسر دنیا برگزار می شود، از جمله رقابتهای قهرمانی کشور‌های دیگر شرکت می‌کنند. چرا که طبق قانون فیده ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد. بر همین اساس شطرنجبازان ایران در طول سال در ایونت‌ها و مسابقات فراوانی شرکت کرده و البته با توجه به کیفیت بالای شطرنجبازان ایرانی، صاحب مقام و جایزه مسابقات می شوند.
آتوسا پورکاشیان یکی از ستاره‌های شطرنج ایران است که در کنار سارا خادم الشریعه جزو ستاره‌های مطرح شطرنج و استاد بزرگ ایران محسوب می‌شود که همیشه در رقابتهای خارجی به عنوان نماینده ایران حضور داشته اما تصمیم گرفته زین پس با پرچم امریکا مسابقه دهد
شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون شطرنج ایران با انتشار پستی در فضای مجازی از پیوستن پورکاشیان به تیم ملی آمریکا خبر داد.
پورکاشیان که سالهاست در آمریکا زندگی می کند، در تمام این سالها با پرچم ایران در مسابقات شرکت می کرد، اما او حالا پرچمش را به ایالات متحده آمریکا تغییر داده و دیگر با پرچم ایران در مسابقات حاضر نخواهد شد.
این شطرنجباز که از سال‌های گذشته در آمریکا زندگی می‌کند، در مسابقات قهرمانی سریع بانوان ۲۰۲۱ با پرچم ایران حضور پیدا کرد و در رتبه ۳۰ این رقابت‌ها ایستاد. پورکاشیان پس از گذشت حدود ۱۲ ماه دوری از میادین شطرنج اکنون تصمیم گرفته که برای تیم ملی آمریکا شطرنج بازی کند.
این دومین شطرنجباز نامداری است که با پرچم آمریکا در مسابقات حاضر می شود. پیش از این استاد بزرگ الشن مرادی دومین استاد بزرگ شطرنج ایران که برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته بود، پرچمش را به این کشور تغییر داده و حتی در مسابقات قهرمانی آمریکا نیز شرکت کرده بود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *