بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حسن روشن: وقتش رسیده تاج دوباره بیمار شود/ فتح‌ الله‌ زاده لیست سیاه مدیران بدهکار را منتشر کند

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۸

حسن روشن پیشکسوت استقلال با ابقای کی روش در تیم ملی موافق نیست.

به گزارش طرفداری، حسن روشن، بازیکن اسبق باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط این روزهای باشگاه استقلال همچنین حذف تیم ملی و شایعه ابقای کارلوس کی‌روش در سمت سرمربی تیم ملی فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد.

صحبت‌های اخیر مدیرعامل استقلال را شنیده اید که گفته نمی‌دانسته باشگاه تا این اندازه بی پول و بدهکار است؟

من همان ابتدا که فتح الله زاده به استقلال برگشت به او گفتم سیاهه لیست مدیران بدهکار قبل از خودش را استخراج کرده و طبق اسناد موجود همه آنها را منتشر کند. به او گفتم اگر این کار را بکند مشخص می‌شود که چه کسانی و به چه میزان در این سال ها بدهی به بار آورده و این بار سنگین را روی دوش باشگاه گذاشته اند.

به نظر شما چرا فتح الله زاده چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده؟

این از زرنگی فتح‌الله‌زاده است! چون می‌خواهد از این طریق به همه بفهماند که شرایط باشگاه خوب نیست و او به دنبال پول است. این مشکلات را بیان می‌کند تا مشخص شود آنهایی که با بشکن می‌آیند و با بشکن می‌روند سوال و جواب شوند که چرا باشگاه تا این اندازه بدهکار است.

فتح‌الله‌زاده گفته قراردادها درست بسته نشده و یا پرداختی ها یکسان نیست؟

برای اینکه باشگاه کمیته فنی ندارد. سالیان سال است من می‌گویم اما کسی گوش نمی‌دهد. اگر یک کمیته فنی با قرارداد رسمی‌و حقوق مشخص در باشگاه باشد آن وقت برای بازیکن گرفتن همان کمیته فنی نظر می‌دهد و زمانی که بازیکن کارآیی لازم را نداشت همان کمیته فنی هم جوابگو خواهد بود. اما در نبود چنین کمیته فنی یک بازیکن با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد ۵ میلیاردی می‌بندد که البته از این پنج میلیارد فقط یک میلیارد به خودش می‌رسد و بقیه به دلال، مدیرعامل، مربی و بقیه خواهد رسید.

چرا تا این اندازه با بودن کمیته فنی مخالفت می‌شود؟

کمیته فنی درست و حسابی، قرارداد زیر سه سال نمی‌بندد چون ممکن است مدیرعامل بعد یک سال برود ولی کمیته فنی می‌ماند. شاید هم به خاطر بحث سرمربی تیم است اما سرمربی را هم باید کمیته فنی انتخاب کند اما مثل کوه پشت سرمربی می‌ایستد.

این روزها و پس از حذف تیم ملی از جام جهانی صحبت درباره تصمیم هیئت رئیسه برای  کارلوس کی‌روش مطرح شده است؟ شما با ابقای این مربی موافق هستید؟

خیر! به هیچ وجه موافق نیستم. قبلا هم گفته بودم که صلاح نیست این فرد به ایران برگردد. چون در یک دوره ۸ ساله هیچ مقامی‌برای فوتبال ما کسب نکرد.

ظاهراً صحبت هایی در رابطه با ادامه همکاری فدراسیون با کی‌روش شنیده می‌شود. فکر می‌کنید چرا این صحبت‌ها مطرح هست؟

واقعا جای تاسف است که آقای تاج و نبی تا این اندازه در رابطه با کارلوس کی‌روش مماشات می‌کنند. من فکر می‌کنم وقت آن رسیده که دوباره مهدی تاج مریض شود.

منظورتان چیست؟

من با مهدی تاج همینطور با محمد نبی رفیق هستم اما بحث رفاقت با موضوع فوتبال جداست. چند سال پیش که مهدی تاج در پرونده ویلموتس در فدراسیون مشکل برخورد، ناگهان مریض شد و به بهانه بیماری کنار رفت. الان هم زمان آن رسیده که یک مریضی سراغش بیاید و کنار برود. مردم دوست دارند دلیل فنی حذف تیم ملی را بدانند.

به نظر شما دلیل حذف تیم ملی بازیکنان بودند یا کادر فنی؟

از نگاه من بازیکنان هیچ مشکلی نداشتند. این بچه ها در اروپا فوتبال بازی می‌کنند و سابقه یک دوره حضور در جام جهانی را هم داشتند. البته ما که به اندازه تاج و نبی شعور فوتبالی نداریم اما شنیدیم که تیم ایران سیستم درستی برای این مسابقات انتخاب نکرده بود. ما در بازی اول ترسو بودیم ولی در همان بازی در نیمه دوم جسارت پیدا کردیم و دو گل به انگلیس زدیم. در بازی دوم بچه ها خودشان بودند و خوب ظاهر شدیم. ولی در بازی سوم دوباره با ترس به میدان رفتیم و همین موضوع کار دستمان  داد. فدراسیون یکبار برای همیشه باید دلیل حذف تیم ملی از جام جهانی آن هم با این نفرات خوب را بوضوح برای مردم بیان کند. امیدوارم یک کمیته تحقیق و تفحص در این باره تشکیل شود تا ببینیم چرا یکی از تیم‌های خوب ایران که حتی می‌توانست هر سه تیم حاضر در گروهش را شکست بدهد حذف شد!

از نتایج تیم های ژاپن و کره جنوبی و صعودشان خبر دارید؟ چه درسی می‌توان از عملکرد این تیم ها گرفت؟

ما هیچ وقت درس نمی‌گیریم. الان هم همه مشکلات و اشتباهات را گردن یکدیگر می‌اندازند. فقط در نهایت امیدوارم هر اتفاق می‌افتد مهدی تاج فراموش نکند که به زودی دوباره بیمار شود و تا کار از کار نگذشته و کی‌روش ابقا نشده از فدراسیون برود.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *