بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ناصر ابراهیمی: بهانه‌ای برای توجیه حذف تیم ملی باقی نمانده است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۹:۴۳

ناصر ابراهیمی مربی پیشین تیم ملی گفت: خوب شد با کی‌روش از جام جهانی حذف شدیم چون دیگر بهانه‌ای باقی نمانده است.

به گزارش طرفداری، ناصر ابراهیمی در مورد اینکه چه دیدگاهی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد به خبرگزاری آنا گفت:

تیم ملی کشورمان پیش از این پنج بار در مرحله گروهی جام جهانی حذف شده بود و این بار هم حذف شد. تفاوت این دوره با ادوار قبلی در این بود که گروه آسان‌تری داشتیم و می‌توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم اگر یکسری اشتباهات را انجام نمی‌دادیم. تیم ملی خیلی خوب به جام جهانی صعود کرد و بازی‌های قابل قبولی ارائه کرد اما همان زمان هم اشاره شد که ژاپن، عربستان سعودی و استرالیا در گروه ما نبودند و اگر به دلیل سیدبندی ژاپن را که با هم در یک سبد بود کنار بگذاریم، عربستان در اندازه کره جنوبی بود که برابر کره از ۲ بازی یک امتیاز گرفتیم و استرالیا که به جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی رسیده یک سر و گردن بالاتر از امارات بود که ۶ امتیاز به ما داد.

صعود می‌کردیم تاج به نام خودش می‌نوشت 

وی ادامه داد:

پس از صعود اصرار زیادی مبنی بر اخراج دراگان اسکوچیچ وجود داشت و در نهایت دودستگی در تیم ملی منجر به برکناری اسکوچیچ شد و کارلوس کی‌روش را که در کلمبیا و مصر ناموفق بود به عنوان سرمربی انتخاب شد. آمار گویای آن است که کی‌روش از لحاظ فنی عملکرد ضعیفی در کلمبیا داشت و با مصرف هم قهرمان آفریقا نشد و به جام جهانی صعود نکرد. با این وجود سرمربی تیم ملی ایران شد و در سومین حضورش با تیم ملی در جام جهانی نتوانست با تیمش به مرحله حذفی صعود کند و اگر می‌توانست مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون این موفقیت را به نام خود می‌نوشت.

بدترین شکست تاریخ کشورمان در جام جهانی ثبت شد

مربی پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد:

خیلی خوب شد کی‌روش آمد و با او حذف شدیم. اگر با اسکوچیچ می‌رفتیم و حذف می‌شدیم آنهایی که مدعی هستند او از منظر فنی سرمربی خوبی است دنیا را روی سرشان می‌گذاشتند که اگر با کی‌روش به جام جهانی می‌رفتیم به راحتی صعود می‌کردیم. دیگر بهانه‌ای باقی نمانده که بخواهند حذف تیم ملی را توجیه کنند. تیم ملی ما در بازی اول بدترین شکست تاریخ خود را در جام جهانی مقابل انگلیس پذیرفت، در ادامه مقابل ولز که در ردیف تیم‌های ضعیف جام بود به پیروزی بسیار خوبی رسید و نمایشی قابل تحسین داشت اما در بازی با آمریکا ترسو بازی کردیم و گذاشتیم تا حریف خودش را در زمین پیدا کند. بعد از خوردن گل هم بدون هدف مشخصی سانتر می‌کردیم و بیشتر از میانه زمین این کار انجام می‌شد در صورتی که اگر از کناره‌ها سانتر می‌کردیم شانس بیشتری داشتیم و اگر موقعیتی خلق شد هم بر همین اساس بود.

حفظ کی‌روش اشتباه است 

ابراهیمی یادآور شد:

آرزوی ما سربلندی ایران است اما کی‌روش تنها از نظر مدیریتی سرمربی خوبی است و می‌تواند به بهترین شکل تیمش را مدیریت کند. همان‌طور که دیدیم با وجود حواشی متعدد ملی‌پوشان منضبط و با تمام توان در خدمت تیم ملی بودند ولی کی‌روش از نظر فنی سرمربی فوق‌العاده و کارآمدی نیست. ما با او دو مرتبه به جام جهانی صعود کردیم اما با اسکوچیچ سریع‌تر صعود کردیم پس کیفیت فوتبال ملی ایران در سطحی است که صعود به جام جهانی از مربی دیگری غیر از کی‌روش هم بر می‌آید. ما نیاز به سرمربی داریم که بتواند ایران را به مرحله حذفی جام جهانی برساند. کی‌روش دو دوره در جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی بود و با او فینالیست هم نشدیم چه رسد به اینکه بخواهیم قهرمان شویم. حفظ او برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین اشتباه است چون امتحان خود را پس داده و اگر می‌خواهیم سرمربی خارجی داشته باشیم باید گزینه به مراتب بهتری استخدام کنیم.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *