بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

قهرمانی درون دروازه؛ وویچک شزنی یک تنه لهستان را به یک‌هشتم برد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰:۴۸

لهستان به لطف تنها یک گل خورده کم‌تر نسبت به مکزیک، برای اولین بار از سال 1986 به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی رسید.

طرفداری | لهستان با وجود شکست 2-0 مقابل آرژانتین در بازی پایانی مرحله گروهی، موفق شد جواز حضور در دور حذفی جام جهانی را به دست آورد. امتیازات لهستان و مکزیک در عدد 4 مساوی شد اما عقاب‌های شرق اروپا به لطف فقط یک تفاضل گل بهتر (0)، موفق به حذف مکزیک شدند.

بدون شک وویچک شزنی، دروازه‌بان 31 ساله یوونتوس نقش اول صعود لهستان از مرحله گروهی را ایفا کردند. پیش از شروع جام جهانی همه روبرت لواندوفسکی، کاپیتان باتجربه لهستانی‌ها و امید اصلی گلزنی‌شان را تعیین‌کننده‌ترین بازیکن این تیم می‌دانستند. لواندوفسکی مقابل عربستان سعودی، یک گل و یک پاس گل ثبت کرد اما شزنی نقش سرنوشت‌سازتری نسبت به او ایفا کرد. 

شزنی در مسابقه برابر عربستان، پنالتی سالم الدوساری را مهار کرد تا برای دومین بازی متوالی، دروازه تیمش را بسته نگه دارد و امشب هم بهترین بازیکن نمایش ضعیف تیمش مقابل آرژانتین بود. شزنی در نیمه اول، پنالتی لیونل مسی را مهار کرد و غیر از آن پنالتی، 8 مهار دیگر هم ثبت کرد که همگی در محوطه جریمه بودند. xG به سوی چارچوب دروازه شزنی، 3.09 بود که او فقط دو گل دریافت کرد و مانع ورود 1.09 xG بیش‌تر از حد انتظار به دروازه‌اش شد. اگر این مهارهای شزنی نبود، ممکن بود لهستان با تفاضل گل پایین‌تر به جای مکزیک حسرت بخورد. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *