بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جنگ روانی آمریکایی‌ها تلاش بیهوده است/ امیدوارم دوباره بچه های تیم ملی دل ملت را شاد کنند

منبع : مشرق نیوز
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۷

به گزارش مشرق، علی لطیفی، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفت‌وگو با مشرق، درباره اتفاقات اخیر پیرامون ادعای عجیب سرمربی تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه (که گفته بود بین دو نیمه پاسپورت بازیکنان ایرانی جمع آوری شد تا مسئولان ایرانی بازیکنان تیم‌شان را تحت فشار قرار دهند که اگر به امریکا ببازند امنیت خود و خانواده شان به خطر می‌افتد) اظهار داشت: باید اولاً باید بگویم قطع به یقین آن مسابقه سیاسی بود. یعنی بیش از هرچیز سیاسی به نظر می رسید. اما به دلیل این که آن زمان دوران اصلاحات بود و فضای باز سیاسی وجود داشت اصلا کسی به کسی کاری نداشت. به ویژه به ما که بازیکنان تیم ملی بودیم.

جنگ روانی آمریکایی‌ها تلاش بیهوده است/ امیدوارم دوباره بچه های تیم ملی دل ملت را شاد کنند

وی در این باره که آیا توصیه خاصی درباره آن مسابقه به اعضای تیم ملی شده بود یا نه اضافه کرد: اصلاً کسی به ما کاری نداشت و راحت بگویم که بچه های گروه حراست کاروان هم با ما رفیق بودند و تنها چیزی که از ما می‌خواستند این بود که در جام جهانی اخلاق را رعایت کنیم. به هیچ عنوان حرفی از تهدید یا ترس و دلهره دور و بر تیم ملی وجود نداشت. به هیچ وجه!

بازیکن تیم ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه خاطرنشان کرد: تیم فوتبال آن زمان یک تیم مردمی بود که همه دوستش داشتند. مثل همه تیم های ملی ایران. از خرد و کلان، زن و مرد و پیر و جوان، دلشان با تیم ملی بود که در جام جهانی بدرخشد. به ویژه در دیدار مقابل آمریکا. البته دل بچه های تیم ملی هم با کل مردم ایران بود و اصلا لزومی نداشت این اتفاقات بیفتد.

لطیفی در واکنش به این پرسش که آیا موضوع جمع آوری پاسپورت ها صحت دارد یا نه توضیح داد: آنهایی که ورزشی باشند و با کاروان های ملی به خارج از کشور رفته باشند می دانند برای اینکه پاسپورت اعضای تیم در طول سفر گم نشود با به سرقت نرود، همیشه پاسپورت‌ها دست سرپرست تیم است. آن زمان هم سرپرست تیم ملی آقای ابراهیمی بود که پاسپورت همه بچه ها دست ایشان بود. بنابراین این ها فقط بازی‌های رسانه‌ای برای از بین بردن تمرکز بچه های تیم ایران است و هیچ راهبرد دیگری ندارد.

جنگ روانی آمریکایی‌ها تلاش بیهوده است/ امیدوارم دوباره بچه های تیم ملی دل ملت را شاد کنند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره حریف سوم تیم ملی توضیح داد: ما نه می توانیم آمریکا را تیمی قوی در نظر بگیریم و تیمی ضعیف. این که از قبل پیش‌بینی می‌کردیم برد ایران در این دوره از رقابت‌ها مقابل آمریکا رقم می خورد با برگزاری دو مسابقه این تیم مقابل ولز و انگلیس نشان داد اشتباه می کردیم. چون این تیم، آن تیمی نیست که فکرش را می کردیم.

وی افزود: در دیدار با آمریکا باید هر دو سیستم دفاعی و تهاجمی را با یکدیگر رعایت کنیم. اگر فقط حمله کنیم ممکن است در بحث دفاع ضرر کنیم و اگر هم فقط دفاع کنیم ممکن است یک گل بخوریم و بعد برنامه و یا زمان برای جبران نداشته باشیم. پس باید خیلی محتاطانه و با حساب و کتاب به میدان برویم. فکر می‌کنم کادرفنی در این باره بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

جنگ روانی آمریکایی‌ها تلاش بیهوده است/ امیدوارم دوباره بچه های تیم ملی دل ملت را شاد کنند

مهاجم اسبق تیم ملی درباره اینکه آیا ایران می‌تواند در این دوره از رقابت ها تعداد بازیهایش را از عدد سه بازی به چهار مسابقه افزایش دهد یا نه گفت: این آرزوی من و همه مردم ایران است. از خدا می خواهم که این اتفاق بیفتد تا این مردم خوشحال شوند. همه بچه های تیم ملی قطعاً خواسته ای غیر از این ندارند و امیدوارم اتفاقات بازی آخر در نهایت منجر به یک شادی عمومی برای کشورمان شود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *