بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جام جهانی قطر| آشنایی با اولین داور «زن» تاریخ جام جهانی

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۱

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته داوران فیفا استفانی فراپار، داور زن فرانسوی را برای قضاوت بازی تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا در دور سوم دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی انتخاب کرده است.

این بازی فردا شب (پنجشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه البیت برگزار می‌شود و قضاوت فراپار، این زن 38 ساله را به اولین زن تاریخ تبدیل می‌‌کند که یک بازی فوتبال مردان در جام جهانی را سوت خواهد زد؛ البته این اولین باری نیست که فراپا تاریخ‌سازی می‌کند. او پیش از این هم به اولین داور زن در لیگ دسته اول فوتبال مردان فرانسه (لوشامپیونه) و اولین داور لیگ قهرمانان اروپا (مردان) تبدیل شده بود.استفانی فراپا؛ اولین داور زن قضاوت‌کننده در لیگ قهرمانان اروپا شد

فراپار که از ابتدای جام بیست‌و‌دوم به عنوان داور چهارم نیز فعالیت داشت، گفت: جام جهانی فوتبال مردان مهمترین رویداد ورزشی دنیاست. من اولین داور زن فوتبال مردان در فرانسه و اروپا بوده‌ام. پس می‌دانم که چطور باید بازی را اداره کنم.

فراپار که دو دستیار او نیز زن هستند، یکی از سه داور زن فراخوانده شده از سوی پیرلوئیجی کولینا مدیر کمیته داوران فیفا برای قضاوت در جام جهانی 2022 هستند. او ماه دسامبر سال 2020 با قضاوت بازی تیم‌‌های یوونتوس و دیناموکیف به اولین زنی تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا سوت می‌زند. او در همان فصل نیز مصاف چلسی و اتلتیکومادرید را در همین رقابت‌ها سوت زد. علاوه بر این، فراپار با قضاوت بازی هلند و لتونی نیز به اولین داور زن در مراحل انتخابی جام جهانی تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *