بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

«پنج ضلعی» ناکامی تیم ملی ایران با کی‌روش/ «اتوبوس» به مقصد نرسید!

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۱ سال پیش و زمانی که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت یک سرمربی بزرگ را برای تیم ملی انتخاب کند تا به قهرمان نشدن در جام ملت های آسیا و صعود نکردن به مرحله حذفی جام جهانی پایان دهد، تصور نمی کرد با حضور حدود ۹ ساله یک مربی هم نتواند به خواسته هایش برسد.

کارلوس کی روش گزینه ای بود که فدراسیون فوتبال اوایل سال ۱۳۹۰ برای هدایت تیم ملی انتخاب کرد و براساس برنامه ریزی! صورت گرفته قرار بود وی در مدت حضورش در تیم ملی بتواند طلسم های چند دهه ای فوتبال ایران را بشکند.

فدراسیون فوتبال کی روش را آورد تا بتواند با او به مرحله دوم جام جهانی صعود کند و در رقابتهای جام ملت های آسیا هم عنوان قهرمانی را به دست آورد. دو طلسمی که سالها برای فوتبال ایران رقم خورده بود و فدراسیون نشینان میلیون ها دلار هزینه کی روش کردند تا این طلسم ها را بشکنند اما موفق نبودند.

«پنج ضلعی» ناکامی تیم ملی ایران با کی‌روش/«اتوبوس» به مقصد نرسید!

صعود به جام جهانی و عنوان سومی در جام ملت های آسیا پیش از حضور کی روش هم برای تیم ملی ایران به دست آمده بود و حتی مربیان ایرانی نمایشی بهتر از تیم او هم داشتند. به همین خاطر فدراسیون فوتبال این سرمربی پرتغالی را با هزینه های بسیار سنگین استخدام کرد تا دو طلسم را بشکند اما شکست یک بر صفر برابر آمریکا پایانی بود بر رویای صعود و تکمیل پنج ضلعی ناکامی کی روش با تیم ملی ایران.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ با کارلوس کی روش صاحب یک تساوی و دو شکست شد و با کسب یک امتیاز از دور مسابقات کنار رفت. در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی ایران با یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی با ۴ امتیاز از دور مسابقات کنار رفت و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یک پیروزی و دو شکست و کسب ۳ امتیاز حذف شد.

سرمربی پرتغالی قرار بود تیم ملی ایران را در جام ملت های آسیا هم به عنوان قهرمانی برساند اما در دوره این مسابقات(جام ملت های 2015 در استرالیا و جام ملت های 2019 در امارات) که کی روش سرمربی تیم ملی ایران بود نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم و با شکست برابر عراق در یک چهارم نهایی و ژاپن در نیمه نهایی دوره بعد، ناکامی های خود را با این مربی پرتغالی تکمیل کردیم.

«پنج ضلعی» ناکامی تیم ملی ایران با کی‌روش/«اتوبوس» به مقصد نرسید!

یکی از انتقاداتی که در طول این دوران از کی روش می شد این که او تیم ملی را با سیستم تدافعی به مصاف حریفان می فرستاد تا جایی که دفاع اتوبوسی واژه مانوس با تیم ملی ایران شد اما بعد از سالها این اتوبوس در پنج رویداد مهم به مقصد نرسید و میلیاردها تومان هزینه بر باد رفت.

حالا با تکمیل پنج ضلعی ناکامی کی روش با تیم ملی فوتبال ایران باید دید فدراسیون بازهم به این مربی پرتغالی روی خوش نشان خواهد داد یا سراغ گزینه دیگری می‌رود. هر چند مهدی تاج نشان داده است اعتقاد ویژه ای به این مربی دارد چرا که با وجود ناکامی های گذشته بازهم سراغ او رفت و اسکوچیچ که مقتدرانه ترین صعود با تیم ملی به جام جهانی را داشت کنار گذاشت!

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *