بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دلایل شکست ایران برابر آمریکا/ برخی بازیکنان در حد خودشان نبودند

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۸:۲۱

منصور رشیدی که در جام جهانی 1978 آرژانتین در فهرست نفراتی اعزامی به این مسابقات حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حذف ایران از جام جهانی گفت: همه مردم ایران منتظر برد تیم ملی بودند. متأسفانه بعد از پیروزی برابر ولز، رسانه ملی آنقدر این برد را بزرگ کرد که انتظارات مردم بیش از اندازه بالا رفت و همه فکر می‌کردند که آمریکا یک تیم ضعیف است و باید ۱۰ گل از ما دریافت کند. همین مسئله باعث شد تا فشار زیادی بر روی تیم ملی وارد شود و بازیکنان تمرکز خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: جابجایی دروازه بانها همه را متعجب کرد. حسینی آماده بود اما بیرانوند به خاطر مصدومیتی که داشت خوب تمرین نکرده بود و عجیب بود که کی روش دست به چنین کاری زد. در نیمه اول اسیر سرعت آمریکا شدیم.

دلایل شکست ایران برابر آمریکا/ برخی بازیکنان در حد خودشان نبودند

کارشناس فوتبال افزود: با توجه به ضعف‌های خط دفاعی مان، تیم ملی حریف کاملاً بر بازی مسلط شد و توانست به گل هم دست پیدا کند و این فشار را تا پایان نیمه اول ادامه دهد. با شروع نیمه دوم که گفته می‌شود نیمه مربیان است انتظار داشتیم از ابتدا فشار زیادی بر روی آمریکا بیاوریم اما با توجه به عدم تمرکز بازیکنان ما، این اتفاق رخ نداد البته هر چه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم ملی پوشان ما فشار بیشتری می‌آوردند اما حمله‌های احساسی آنها تأثیرگذار نبود و در پایان با اینکه ۹ دقیقه وقت اضافه هم گرفته شد نتوانستیم از این زمان هم استفاده کرده و از جام جهانی حذف شدیم.

رشیدی در مورد تعویض‌های کارلوس کی روش هم گفت: باید سامان قدوس را زودتر به میدان می‌آورد. نه آزمون و نه طارمی بازیکنان همیشه نبودند. قدوس با آمدنش جان تازه ای به خط حمله داد اما حیف که دیر به زمین آمد و نتوانست کاری انجام دهد. در خط هافبک هم ضعیف بودیم و نتوانستیم میدان داری کنیم. کمربند میانی را از دست دادیم و حریفمان از این اتفاق به خوبی استفاده کرد.

دلایل شکست ایران برابر آمریکا/ برخی بازیکنان در حد خودشان نبودند

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: باید بپذیریم انتظارات از تیم ملی بالا رفت. مردم در ذهنشان این تصور به وجود آمده بود که به راحتی آمریکا را شکست می‌دهیم اما در عمل چنین نشد و نتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هم مثل دیگر تیم‌هایی که از جام جهانی کنار رفتند حذف شدیم. بهتر است در این اتفاق تلخ، سرمربی تیم ملی پاسخگوی مردم باشد. او باید جواب مردم را بدهد و بگوید چرا نتوانستیم عملکرد موفقی در جام جهانی داشتیم. ضمن اینکه باید از همین فردا کار جدید را شروع کرده و تیم ملی را آماده حضور در جام ملت‌های آسیا کنیم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *