بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ایران – آمریکا؛ پایان! / تحلیل بازی

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۲:۲۳

تیم ملی ایران مقابل آمریکا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و از دور رقابت های جام جهانی حذف شد…

به گزارش طرفداری،‌ تیم ملی ایران در این بازی با کمترین تغییر نسبت به دیدار با ولز پا به این میدان گذاشت و در حالی که برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها تنها به یک تساوی نیاز داشت، نتوانست بازی را حفظ کند و در همین راستا از دور رقابت ها حذف شد.

ایران در این بازی با همان سیستم 4 دفاعه بازی قبلی خود وارد میدان شد و به نوعی گل نخوردن و حفظ بازی از همان ابتدا در دستور کار شاگردان کی روش بود اما آمریکایی ها برای رسیدن به دروازه تیم ملی برنامه های ویژه خود را داشتند. به نوعی ایران در این بازی دست بالاتر را داشت و در موضع برتر قرار داشت اما نتوانست از این برتری کمال استفاده را ببرد و در همان نیمه اول گل خورد.

از همان بازی اول مشخص بود که تیم ایران روی دوئل های هوایی ضعف دارد و در بازی دوم تیم ملی ولز در راستای استفاده از این نقطه ضعف سعی در ارسال های کلاسیک با استفاده از یک مهاجم بلند زن تنومند داشت که موفقیت آمیز نبود اما تیم ملی آمریکا در شرایط ویژه تری قصد رسیدن به دروازه ایران از سمت توپ های با ارتفاع بالا و هوایی را داشت. عمده برنامه آمریکایی ها پاس های بلند به پشت دفاع تیم ایران بود و همین قضیه دفاع تیم ما را به شدت آزار داد و از سوی دیگر بخش قابل توجهی از این پاس ها از طرف وستون مک کنی به گوشه های محوطه جریمه ایران ارسال میشد و با یک اثر از مهاجمان آمریکا توپ به مقابل دروازه تیم ایران انتقال پیدا می کرد و روی همین برنامه هم تیم ایران تک گل بازی را دریافت کرد. همین پاس های بلند مورب و پاس های پشت دفاع به خوبی دفاع تیم ایران را تحت تاثیر قرار داد و از سوی دیگر با توجه به اینکه تیم از همان ابتدا به دنبال گل نخوردن بود پس از دریافت یک گل برنامه ویژه ای برای برگشت به بازی نداشت و کم تعداد بودن مهاجمان تیم در حملات بسیار آزار دهنده بود.

سیستم ایران و آمریکا 
در صحنه پیش از به ثمر رسیدن گل اول یک پاس بلند از سوی آمریکایی به محوطه جریمه ایران پایه گذار تک گل سه امتیازی این تیم می شود و به نوعی مثل بازی اول باز هم از هوا به زمین مغلوب شدیم…

همچنین در این بازی آمریکایی ها سانترهای خود را با ارتفاع کم و سرعت بالا به صورت مورب به سمت دروازه ایران راهی می کردند و معمولا این شکل از سانترها خطرناک ترین نوع ارسال هستند. در سمت ایران هنگام شروع بازی دو مدافع خود را در نزدیکی دروازه بان نگه می داشت تا عملا به هوای بازی روی زمین چندین بازیکن آمریکا را درگیر کند که در ظاهر پلن خوبی هم به نظر می رسید اما تیم ایده خاصی برای انتقال بازی به جلوی باکس آمریکا نداشت و در همین راستا تیم ایران در مجموع دو نیمه تنها توانست امید گل 0.49 را به ثبت برساند و به نوعی ایران تنها به دنبال اتفاقات برای به گل رسیدن بود که این اتفاقات هم رخ نداد تا ایران از جام اوت شود. در بخش دفاعی نیز کی روش برای تکمیل پازل های دفاعی خود علی قلی زاده را هنگام دفاع به عرض خط دفاعی اضافه می کرد و از سمتی دیگر رامین رضاییان که به مرکز هم متمایل می شد آزادی عمل بیشتری داشت.

در مجموع ایران نتوانست بازی شایسته ای در حد صعود به مرحله بعد از خود ارائه بدهد و آمریکا هم همه جوره استراتژی های خود به بازی را تحمیل کرد و حتی زمانی که مک کنی از ترکیب خارج شد و باد حملات آمریکا خوابید با مهره های تعویضی به خوبی بازی را کنترل کردند و ایران حتی روی هوا هم توان مقابله با بازیکنان بلند قد آمریکا را نداشت.

حالا ایران با کگارلوس کی روش از دور رقابت ها اوت شده است و به نظر می رسد شاید تیم ملی ایران نیاز به هوای تازه تری برای ادامه راه خود دارد….

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *