بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ماموریت «صعود» نیمه تمام ماند/ یک گل ایران را به خانه برگرداند!

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 1 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰:۳۱

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی گروه B بیست و دومین دوره جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که این بازی با برتری یک بر صفر آمریکا به پایان رسید و تیم ملی کشورمان از رسیدن به مرحله بعد بازماند و آمریکا به همراه انگلیس راهی دور حذفی شد. 

مجید حسینی، ابوالفضل جلالی و محمدحسین کنعانی زادگان(از روی نیمکت) در این دیدار از داور کارت زرد گرفت.

کارلوس کی روش برای این دیدار از علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی(۷۱ ابوالفضل جلالی)، میلاد محمدی(۴۵ علی کریمی)، علی قلی زاده(۷۹ کریم انصاریفرد)، احمد نورالهی(۷۱ مهدی ترابی)، رامین رضائیان، سعید عزت‌الهی، مهدی طارمی و سردار آزمون(۴۶ سامان قدوس) استفاده کرد.

ملی پوشان ایران در شرایطی به مصاف آمریکا رفتند که نخستین دیدار خود را ۶ بر ۲ به انگلیس واگذار کرده بودند اما در دومین دیدار برابر ولز به برتری ۲ بر صفر رسیدند تا از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار شوند و برای شکستن طلسم به پیروزی یا تساوی برابر آمریکا نیاز داشته باشند.

گزارش اتفاقات دیدار ایران و آمریکا در می‌خوانید:

دقیقه یک:
بازی را سفیدپوشان ایران آغاز کردند و از جناح راست رامین رضاییان با دریبل دوطرفه قصد عبور از بازیکن مستقیم خود را داشت که با خطا متوقف شد اما ضربه ارسالی او روی دروازه حریف برگشت داده شد. 

دقیقه ۵:
ملی پوشان ایران پشت محوطه جریمه برای ثانیه هایی توپ را به گردش درآوردن و به دنبال ایجاد موقعیت بودند که تلاش آنها برای به خطر انداختن دروازه حریف ثمری نداشت. بازیکنان ایران در این دقایق محتاط بازی می کردند تا اول دروازه شان را بسته نگه دارند. 

* دقیقه ۱۰:
پس از چند حمله تیم ملی فوتبال ایران، حریف جلو کشید و برای دقایقی روی دروازه حریف فشار آورد تا بتواند به گل برسد اما دفاع تیم ملی ایران با آرامش اجازه رسیدن به دروازه بیرانوند را ندادند. با این حال یک بار به سمت دروازه شلیک کردند که بیرانوند توپ را گرفت. 

مهدی طارمی در این دیدار فروغ دو دیدار قبل را نداشت

* دقیقه ۱۷:
آمریکایی ها که چند دقیقه ای روی دروازه ایران فشار آورده بودند در این دقیقه به یک موقعیت خطرناک رسیدند که بیرانوند مانع از رفتن توپ درون دروازه شد و با دفع آن یک حمله خطرناک حریف را خنثی کرد. در این لحظات ایران با تعداد نفرات بیشتری دفاع کرد و تنها آزمون و طارمی در مرکز زمین حضور داشتند.

* دقیقه ۲۰:
طارمی در یکی از ضد حملات ایران درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما در آخرین ضربه زمانی که خواست توپ را به سردار آزمون برساند، مدافع آمریکا ارتباط را قطع کرد تا یک فرصت عالی از تیم ملی گرفته شود. 

* دقیقه ۲۷:
آمریکایی ها صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر درون محوطه جریمه شدند اما مهاجم این تیم در زدن ضربه آخر عجله کرد و بیرانوند با جاگیری مناسب با کمترین زحمت توپ را در اختیار گرفت. 

* دقیقه ۳۸:
تیم ملی آمریکا که بخش عمده زمان بازی تاکنون را در اختیار داشت در این دقیقه یک توپ درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر «سرجینو دست» در آستانه دروازه به «پولیشیچ» رسید و این بازیکن هم با ضربه ای دقیقه دروازه ایران را باز کرد.

* دقیقه ۴۵:
مصدومیت میلاد محمدی باعث شد تا علی کریمی به زمین بیاید تا شاید ایران بتواند مرکز زمین را در اختیار بگیرد و ابتکار عمل را از بازیکنان حریف بگیرد. با این حال آمریکایی ها در ضد حمله بسیار خطرناک بودند.

* گل دوم آفساید شد
در پنج دقیقه اضافه نیمه اول داور دو دقیقه دیگر هم اضافه گرفت که در این وقت ها ایران گل دوم را در ضد حمله دریافت کرد اما کمک داور به نشانه آفساید این گل را نپذیرفت.

شروع نیمه دوم با یک تعویض
نیمه دوم این دیدار در شرایطی آغاز شد که کارلوس کی روش دومین تعویض خود را انجام داد و سامان قدوس را به جای سردار آزمون به زمین فرستاد تا مرکز زمین را مستحکمتر کند و خط میانی آمریکا را از کار بیندازد.

* دقیقه ۵۲
سامان قدوس در یکی از موقعیت هایی که درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد با سر به توپ ضربه زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت. 

* دقیقه ۶۰:
آمریکایی ها که در نیمه اول یک گل به ثمر رسانده بودند با شروع نیمه دوم احتیاط را در دستور کار قرار دادند و با تدبیر بهتری توپ را به گردش در آوردند. در مقابل شاگردان کی روش برای رسیدن به گل تلاش می کردند اما برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتند.

* دقیقه ۶۵:
سامان قدوس در موقعیتی که می توانست دروازه آمریکا را باز کند از درون محوطه جریمه ضربه محکمی را به توپ زد که این توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. این حمله تا حدودی ایران را از زیر فشار خارج کرد. 

* دقیقه ۷۱
کی روش تصمیم به دو تعویض گرفت و مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی را به جای نورالهی و حاجی صفی وارد زمین کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند. 

* دقیقه ۹۰:
در حالی که فشار حملات ایران در دقایق پایانی زیادتر شده بود، داور ۹ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در دقیقه دوم وقت های اضافه ایران صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه بازیکنان کشورمان از کنار تیر عمودی به بیرون رفت. 

اعتراض به داور برای بازبینی صحنه مشکوک
در ثانیه های پایانی وقت های اضافه مدافع آمریکا با دست گذاشتن روی شانه مهدی طارمی او را سرنگون کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت و هر چند بازیکنان و کادر فنی ایران از داور خواستند که از کمک داور ویدئویی استفاده کند، او این درخواست را رد کرد و در نهایت ثانیه های بعد سوت پایان بازی به صدا درآمد و ایران مثل پنج دوره گذشته در همین مرحله مقدماتی حذف شد.

خرید بلیط اتوبوس

یک پاسخ به “ماموریت «صعود» نیمه تمام ماند/ یک گل ایران را به خانه برگرداند!”

  1. m.b گفت:
    0
    0

    اولین و بزرگترین خطا آوردن کیروش بود و دوم هیجانی بازی کردن بازیکنان و دستورات دفاعی کیروش. امیدوارم از این شکست ها درس بگیریم و همچنان به تلاشمان بیفزاییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *