بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لحظه به لحظه با جام جهانی: وضعیت سخت کره جنوبی

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۷

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام جهانی 2022 قطر چند روزی است که شروع شده و فوتبالدوستان زیادی در سراسر دنیا در انتظار دیدار مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان هستند.

این دوره از جام جهانی برای اولین بار است که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که تعطیلی مقطعی فوتبال به دلیل شیوع کرونا و همچنین برگزاری مسابقات در یک منطقه نسبتاً گرمسیر از دلایل آن بوده است. 32 تیم در قالب 8 گروه 4 نفره در این مسابقات به مصاف هم خواهند رفت و تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد صعود کرده و بر اساس جدولی که از پیش تعیین شده به مصاف هم خواهند رفت و در دیدارهای تک حذفی شرکت می‌کنند تا فینالیست‌ها و در نهایت قهرمان مسابقات مشخص شوند.

دیدار نهایی این مسابقات 18 دسامبر مصادف با 27 آذرماه برگزار خواهد شد. با اخبار و حواشی مربوط به مسابقات جام جهانی قطر همراه ما باشید:

 

دوشنبه 7 آذر

– بازگشت بیرانوند با ماسک

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی با ماسک مخصوص در جلسه تمرینی امروز حضور پیدا کرد. بیرانوند روز گذشته بدون ماسک به تمرین ملحق شده بود.

– سون و یارانش در آستانه حذف!

تیم ملی فوتبال کره جنوبی در مصاف برابر غنا با نتیجه سه بر دو شکست خورد. تیم ملی کره جنوبی اکنون با تساوی برابر اروگوئه در مسابقه اول تنها یک امتیاز دارد و برای صعود به دور بعدی باید در مسابقه با غنا به پیروزی برسد.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۲۸_۱۸-۳۷-۲۷

– عذرخواهی سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا از ایران

در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد.

گرگ برهالتر در نشست خبری در این خصوص گفت: "اینکه پرچم ایران را تغییر دادند ایده ما نبود. ما 4 سال کار کردیم و حالا می‌خواهیم ببینیم چگونه بازی فردا را ببریم. باز هم می‌گویم ما از این اقدام مطلع نبودیم اما از طرف بازیکنان و تیم ملی آمریکا بایت اتفاق رخ داده عذرخواهی می‌کنم."

کی روش

تصویری از کی روش و انصاری فرد در نشست خبری

– لحظه جالب نشست خبری کی روش پیش از بازی با آمریکا(ویدیو)

– کریم انصاری فرد، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان تیم ملی ایران با آمادگی خود مقابل آمریکا تاریخ‌سازی کنند.

– سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از مصاف برابر آمریکا گفت: پیروزی ما دست خداست ولی نتیجه خدای فوتبال است.

– کامرون 3 – صربستان 3: تقابل جذاب کامرون و صربستان برنده نداشت، کامرون با کامبک نصفه نیمه به لطف درخشش بازیکن تعویضی خود یعنی ابوباکر توانست بازی را به تساوی برساند و با امید به بازی اخر دور گروهی بروند

– آمار عجیب دیبروین

اکیپ نوشت: "کوین دی بروین 27 بار مقابل مراکش توپ را از دست داده است. آخرین باری که بازیکنی با این رکورد در جام جهانی مورد توجه بود، دی بروین در جام جهانی 2018 مقابل فرانسه بود!"

به نقل از اسکای، حدود 17 میلیون نفر در آلمان از تلویزیون برای تماشای بازی شب گذشته مقابل اسپانیا در روز یکشنبه استفاده کرده‌اند.

– پاسخ ساوتگیت به شایعات درباره فودن

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره شایعات درمورد نیمکت نشینی فیل فودن اظهار داشت: "ما فیل را دوست داریم، او یک بازیکن فوق العاده است. او در بازی اول بود، تصمیم گرفتیم از او در بازی دوم استفاده نکنیم. اما او نقش مهمی در این تورنمنت برای ما ایفا خواهد کرد، در این مورد بحثی وجود ندارد."

– وستون مک کنی، هافبک تیم ملی آمریکا گفت: "مهمترین چیز این است که ما در آخرین بازی مقابل ایران، نتیجه سفر خود را در این تورنمنت کنترل کنیم. بنابراین نکته بعدی این است که فقط به میدان برویم و سه امتیاز مقابل ایران را بگیریم."

جیو رینا هافبک تیم ملی فوتبال آمریکا هم همچنین درباره رویارویی با ایران گفت: ما باید بازی را ببریم. ما واقعا به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم، فقط به سه امتیاز فکر می‌کنیم و سپس به مرحله بعدی می‌رسیم."

– لیونل مسی پس از انتشار ویدیویی جنجالی در رختکن تیم ملی آرژانتین از سوی بوکسور مکزیکی تهدید شد.

– توصیف سرمربی آمریکا از بازی مرگ و زندگی با ایران

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی ایالات متحده آمریکا گفت: «این اولین بازی حذفی ما در جام جهانی است. ما برنده می‌شویم یا از جام جهانی خارج می‌شویم. هر زمان که در جام جهانی هستید و می‌توانید در آخرین بازی گروهی با کنترل سرنوشت خود وارد بازی شوید، این یک چیز بسیار خوب است.»

– تیم ملی ایران با 4 گل‌زده در 2 بازی به طور مشترک با کرواسی (4 گل‌زده در 2 بازی) در رده چهارم مشترک گلرن‌ترین تیم‌های جام بیست‌ودوم تا به اینجا کار را در اختیار دارد.

– مشکل دروازه‌بان مراکش مشخص شد

یاسین بونو در ترکیب اصلی قرار گرفت و به همراه هم تیمی‌هایش برای خواندن سرود ملی در زمین حضور داشت اما منیر الکاجویی، دروازه بان دوم، قبل از عکس تیمی جای او را گرفت و در دیدار مقابل بلژیک بازی کرد. پزشک تیم ملی مراکش به شبکه تلویزیونی مراکشی آریادیا گفت: «او احساس سرگیجه داشت و من با مربی رگراگی درباره کنار گذاشتن او از ترکیب اصلی صحبت کردم. اما او اکنون خوب است و مقابل کانادا بازی خواهد کرد.»

– ویروس در اردوی سلسائو؟

– گفته می‌شود در اردوی تیم ملی فوتبال برزیل یک بیماری ویروسی سرایت کرده است. موضوعی که باعث شد تا آلیسون، لوکاس و چند بازیکن دیگر به دلیل علائم آنفولانزا در روزهای اخیر برخی برنامه‌های تمرینی خود را حذف کنند. 

– برنامه مسابقات روز نهم جام جهانی

IMG_20221128_102207_408

– چهار بازیکن برتر رقابت‌های روز هشتم جام جهانی

IMG_20221128_101337_352

– اعتراض انگلیس به خاموشی سیستم تهویه ورزشگاه!

رسانه های انگلیسی نوشته‌اند که فیفا پس از شکایت چند تن از بازیکنان گرت ساوت‌گیت مبنی بر گرمای بیش از حد هوا، مدعی شد که هیچ مشکلی در تهویه هوای ورزشگاه البیت در جریان دیدار انگلیس با ایالات متحده وجود نداشته است.

 




یکشنبه 6 آذر

تیم ملی فوتبال آلمان برابر اسپانیا به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد تا شانس‌های حضورش در جام جهانی به بازی پایانی مقابل کاستاریکا بستگی داشته باشد.

– پرمیرلیگ اعلام کرد که قوانین وقت اضافه فیفا برای جام جهانی در این لیگ لحاظ نخواهد شد. بر اساس قوانین فیفا درجام جهانی، زمان تعویض‌ها، زمان خوشحالی بعد از گل، زمان پرتاب اوت دست، زمان شروع دوباره بازی توسط دروازه بان، زمان زدن کرنر و هر وقتی از دست رفته محاسبه می‌شود.

– تیم ملی فوتبال کرواسی با نتیجه چهار بر یک بر کانادا غلبه کرد و صدر جدول گروه F قرار گرفت.

– نمایی عجیب از رختکن ژاپن بعد از شکست برابر کاستاریکا

IMG_20221127_201124_056

– داور دیدار ایران و آمریکا مشخص شد

با تصمیم فیفا، متئو لاهوز داور 45 ساله اسپانیایی دیدار حساس ایران و آمریکا را قضاوت خواهد کرد.

– تیم ملی فوتبال مراکش در روز بد تیبو کورتوا با نتیجه دو بر صفر پیروز شد و بازیکنان این تیم پس از پیروزی سجده شکر به جا آوردند.

IMG_20221127_183840_641

– لوییز انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا: امروز یک روز خاص است. نه به این دلیل که ما با آلمان بازی داریم. بخاطر اینکه دخترم شانا اگر زنده بود ۱۳ ساله می‌شد. هرکجا باشی دوستت دارم عشق من.

– کوین دیویس، یک طرفدار به همراه پسرش برای حمایت از ولز در جام جهانی به قطر سفر کرد اما روز جمعه به بیمارستان منتقل شد و پس از آن خبر مرگ او تایید شد. او در ورزشگاه حضور نداشت اما پس از دیدار مقابل ایران جان باخت.

– تعظیم و عذرخواهی بازیکنان ژاپن از هواداران پس از شکست مقابل کاستاریکا

IMG_20221127_172800_390

– سلمان الفرج پس از تایید مصدومیت و نیاز به برنامه درمانی، اردوی تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در جام جهانی 2022 قطر را ترک کرد.

– تیته، سرمربی برزیل همچنان امیدوار است که نیمار با وجود مصدومیت از ناحیه مچ پا در پیروزی 2-0 مقابل صربستان، به ترکیب تیم ملی برزیل بازگردد. تیته به خبرنگاران گفت: «اجازه بدهید چیزی به شما بگویم، من معتقدم نیمار و دانیلو در جام جهانی بازی خواهند کرد. از نظر پزشکی و بالینی من در موقعیتی نیستم که در مورد این چیزها صحبت کنم، اما گزارش‌های پزشکی را همراه خودم دارم.»

– کیشر فولر به عنوان بهترین بازیکن دیدار کاستاریکا – ژاپن انتخاب شد.

– تیم ملی فوتبال ژاپن پس از برتری بزرگ مقابل تیم ملی آلمان، با نتیجه یک بر صفر برابر کاستاریکا شکست خورد. کاستاریکا در حالی به اولین بردش رسید که در ۲ بازی تنها یک ضربه به سمت دروازه داشته است!

– اُپتا: لیونل مسی اکنون به اندازه دیگو مارادونا (8 گل) در جام جهانی به ثمر رسانده و تنها گابریل باتیستوتا (10) گل‌های بیشتری برای آرژانتین در مجموع این مسابقات زده است.

– ژاوی درباره مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی گفت: فرانسه، برزیل و آرژانتین سه مدعی اصلی قهرمانی هستند. البته اسپانیا هم تیم بسیار خوبی دارد و از مدعیان قهرمانی است. من به مسی ایمان دارم و براین باور هستم که او در جام جهانی خواهد درخشید.


– رکورد حضور تماشاگر دربازی آرژانتین و مکزیک شکسته شد. 88966 نفر تعداد تماشاگران این بازی بودند.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۲۷_۰۹-۲۶-۴۸


– لیونل مسی کاپیتان آرژانتین که در دیدار با مکزیک گل اول آلبی‌سلسته را به ثمر رساند و پاس گل دوم را به انزو فرناندس داد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

2


– دومین دیدار روز دوم گروه C از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز شنبه بین تیم های آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه لوسیل برگزار شد که طی آن یاران لیونل مسی به برتری ۲ بر صفر رسیدند.

آرژانتین که با قبول شکست در دیدار اول برابر عربستان ناکام بزرگ روز اول لقب گرفته بود، برای بازگشت به جام چاره ای جز پیروزی برابر مکزیک نداشت اما برای رسیدن به گل برابر این تیم به مشکل خورد.




شنبه 5 آذر

 

 

– کارلوس کی‌روش در پستی اینستاگرامی جواب کلینزمن را به شکل زیر داد: 

« حتی با اینکه من را شخصا نمی شناسی، شخصیت من را با یک قضاوت تعصب آمیز زیر در ارتباط با برتری مقابل ولز سوال می برید.

 هرچقدر هم که می‌خواهم به کاری که شما در دوران فوتبال در داخل زمین انجام دادید احترام بگذارم، آن اظهارات درباره فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنانم مایه ننگ است.

 البته اگر کسی در سطح ما نباشد، هیچ وقت نمی تواند به صداقت ما شبهه وارد کند.»


– مسی، فوق ستاره آرژانتینی از لحاظ تعداد گل زده ملی در جام جهانی به رکورد مارادونا، اسطوره فقید فوتبال این کشور رسید. 

مسی که همواره در آرژانتین با مارادونا مقایسه می‌شود و زیر سایه او قرار دارد، توانست با باز کردن دروازه مکزیک به هشتمین گل ملی در جام جهانی برسد و این تعداد گلی است که مارادونای فقید هم به ثبت رسانده بود. 

Messi-vs-Maradona


– لیونل مسی، ستاره آرژانتینی موفق شد در نیمه دوم بازی با مکزیک قفل بازی را بکشند و روی نبوغ خودش و یک شوت دقیق از راه دور دروازه حریف را باز و برای تیمش گلزنی کند. 

با این گل لیونل مسی به هشتمین گل زده ملی خودش در جام جهانی رسید تا از این نظر با رقیب سنتی خودش کریستیانو رونالدو برابری کند و شاهد یک رقابت شانه به شانه دیگر بین این دو ابر ستاره فوتبال دنیا باشیم. 


ترکیب آرژانتین برابر مکزیک:

1
 
ترکیب مکزیک برابر آرژانتین:
2

 


– تیم ملی فرانسه با برتری دو بر یک مقابل دانمارک اولین تیم شش امتیازی جام جهانی شد و اولین تیم صعود کننده به دور بعدی رقابت‌ها لقب گرفت.


– تیم ملی فوتبال لهستان توانست با برتری ۲ بر صفر برابر لهستان به اولین برد در جام جهانی برسد. در این دیدار روبرت لواندوفسکی توانست طلسم گل نزدن در جام جهانی را بشکند و دروازه عربستان را باز کند. 

لواندفسکی که در بازی اول برابر مکزیک یک پنالتی را از دست داده بود، در این دیدار گل دوم تیمش را به ثمر رساند و اشک ریخت شد.

لهستان در سومین بازی خود در جام جهانی باید به دیدار آرژانتین برود. 


– تیم‌های ملی فوتبال لهستان و عربستان در دومین بازی خود در گروه C جام جهانی 2022 قطر از ساعت 16:30 امروز (شنبه) و در ورزشگاه اِجوکیشن سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری 2 بر صفر شاگردان چسلاو میچنویش همراه شد.


ترکیب فرانسه 

1

 

ترکیب دانمارک 

2

 


– کلینزمن که سابقه بازی مقابل تیم ملی ایران را هم دارد در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره روحیه تیمی‌ای که کارلوس کی‌روش به ایران آورده است، توضیح داد: او قبلاً در این مورد اشکال داشت و موفق به خلق این روحیه در تیم نمی‌شد اما حالا می‌بینیم که بعد از شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس به طرز شگفت‌انگیزی به جام بر می‌گردند.


– در آغاز روز هفتم جام جهانی 2022 قطر، امروز (شنبه) از ساعت 13:30 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب و در یکی از بازی‌های گروه D تیم‌های تونس و استرالیا برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر استرالیا همراه بود.


ترکیب لهستان:

2

ترکیب عربستان:

1

 


– ادن هازارد، وینگر بلژیکی، پس از نیمار ستاره برزیلی، دومین بازیکنی بود که بیشترین خطا توسط بازیکنان حریف در جام جهانی قطر روی او انجام شده است.

اما در حالی که هازارد بدون آسیب از پیروزی یک بر صفر مقابل کانادا گذشت، نیمار پس از مصدومیت مقابل صربستان، دو بازی آخر دور گروهی را از دست داد.

این بازیکن 31 ساله گفت: "من همیشه می‌گویم اگر خطا روی من باشد، به این معنی است که من توپ را در اختیار دارم، بنابراین این نشانه خوبی است، این بخشی از بازی من است. 


– پل مرسون در مورد آخرین بازی گروهی انگلیس مقابل ولز صحبت کرد و کارشناس اسکای اسپورت معتقد است که تیم راب پیج در بازی با سه شیرها "هیچ شانسی" ندارد.

هنگامی که این دو تیم در روز سه شنبه به مصاف هم می‌روند، ولز برای اینکه شانسی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد، نیاز به یک برد دارد، در حالی که در صورت پیروزی انگلیس، آن‌ها در گروه B صدرنشین می‌شوند.

مرسون گفت: "ولز هیچ شانسی مقابل انگلیس ندارد. اگر انگلیس نتواند ولز را در روز سه شنبه شکست دهد، ما مستحق صعود نیستیم. هیچ یک از بازیکنان ولز به تیم انگلیس نمی‌رسند و ما اکنون باید آن بازی را ببریم.


– امیر عابدزاده می‌گوید: «مردم خیلی از ما حمایت کردند. آن‌ها به خاطر نتایج بد ما گریه کردند و وقتی نتیجه خوبی گرفتیم بسیار خوشحال شدند. حالا با همه اتفاقات، ما بازیکنان خیلی انگیزه داریم.

این انگیزه اضافی و درک آنچه که شجاعت می‌تواند برای شما انجام دهد به ما کمک زیادی می‌کند. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم خود را شاد و سربلند کنیم.»


– ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان که رابطه خوبی با کی‌روش دارد، نسبت به پیروزی ایران مقابل ولز واکنش نشان داد. او در صفحه اینستاگرام خودش نوشت:

photo_2022-11-26_10-36-36

"به روزهای بهتر ایمان داشته باشید. وقتی می‌خواهند تو را زمین بگذارند بلند شو"


– پایگاه خبری تلویزیون الجزیره قطر در گزارشی پیرامون دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ولز نوشت: نیمه نخست بازی ایران مقابل ولز با تساوی بدون گل تمام شد در حالی که علی قلی زاده توانست دروازه حریف را باز کند اما این گل به دلیل آفساید پذیرفته نشد.


– سردار آزمون که در نیمه دوم تعویض شده بود و روی نیمکت حضور داشت، بعد از گلزنی ایران از شدت خوشحالی گلو و صورت کارلوس کی روش سرمربی ایران را فشار داد تا جشن پیروزی ایران را به شکل عجیبی انجام بدهد!

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *