بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شرایط صعود آلمان به یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۰:۳۴

آلمان در دو بازی اول گروهی جام جهانی 2022 فقط یک امتیاز گرفته و آن‌ها واقعا در خطر حذفی زودهنگام قرار دارند. مانشافت که در گروهی جام جهانی 2018 هم حذف شده بود، ممکن است برای دو دوره متوالی نتواند به مرحله حذفی راه یابد!

طرفداری | تیم ملی آلمان به دنبال شکست غیرمنتظره مقابل ژاپن با نتیجه 2-1، در دومین بازی‌اش به تساوی 1-1 مقابل اسپانیا تن داد تا سرنوشتش برای صعود به یک‌هشتم نهایی در دست خودش نباشد. برای تحلیل شانس آلمان جهت صعود به یک‌هشتم نهایی، ابتدا نگاهی داریم به جدول گروه. رده تیم برد مساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز تفاضل گل 1 اسپانیا 1 1 0 8 1 4 7 2 ژاپن 1 0 1 2 2 3 0 3 کاستاریکا 1 0 1 1 7 3 6- 4 آلمان 0 1 2 2 3 1 1- شرایط صعود آلمان

آلمان برای صعود فقط باید مقابل کاستاریکا پیروز شده و منتظر نتیجه بازی همزمان اسپانیا و ژاپن باشد. به‌طور خلاصه، آلمان برای صعود بهتر است مقابل کاستاریکا پرگل پیروز شود. برد آلمان و برد اسپانیا مقابل ژاپن: با فرض پیروزی آلمان، برد اسپانیا باعث می‌شود صعود آلمان تضمین شود و تیم‌های اسپانیا، آلمان و ژاپن به ترتیب 7، 4 و 3 امتیازی خواهند بود. برد آلمان و تساوی ژاپن – اسپانیا: نتیجه تساوی ژاپن و اسپانیا باعث می‌شود امتیازات ژاپن و آلمان برابر شود. در این حالت، آلمان باید با اختلاف حداقل دو گل پیروز شود تا بتواند صعود کند (برد آلمان با اختلاف حداقل دو گل، تفاضل را مثبت می‌کند و تفاضل ژاپن در صورت تساوی 0 است). با فرض تساوی ژاپن، برد با اختلاف یک گل هم ممکن است آلمان را به دردسر بیندازد چون ممکن است ژاپن و اسپانیا پرگل مساوی کنند (2-2 یا 3-3) و ژاپن با قانون گل زده بیشتر نسبت به آلمان صعود کند. در حالت تساوی تفاضل گل و گل زده، ژاپن به لطف برتری بازی رو در رو صعود خواهد کرد (این در حالتی است که مثلا ژاپن 1-1 کند و آلمان 1-0 ببرد). برد آلمان و برد ژاپن مقابل اسپانیا: آلمان باید ضمن کسب برد، امیدوار باشد ژاپن موفق به بردن اسپانیا نشود. با فرض پیروزی ژاپن و آلمان، ژاپن با 6 امتیاز صدرنشین صعود می‌کند و کار اسپانیا و آلمان به تفاضل گل کشیده می‌شود. تفاضل گل اسپانیا به لطف برتری 7-0 مقابل کاستاریکا بالا است و احتمال دارد آلمان در این شرایط به دردسر افتاده و حذف شود. اگرچه با فرض برد ژاپن، اگر آلمان کاستاریکا را با نتیجه‌ای بسیار پرگل شکست دهد (مثلا 7-0)، آن‌گاه اسپانیا تیم حذف شده خواهد بود که البته این احتمال خیلی بعید است. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *